Ponnyakuten (Ulvspel)

Han sa också att hon inte hade speciellt mycket tid, och kom in i leken VÄLDIGT sent.
Hade hon varit väldigt säker på sin sak tror jag hon röstat på mig i sitt första inlägg.
Då hade hon väl riskerat att outa sig i onödan?
Det var ju inte förränn lite senare på kvällen som det kom fler röster på henne heller. Hade hon "outat sig" så hade hon ju istället kanske riskerat att bli käkad och missa sin andra lyssning.

Men om vi nu bortser från hur illa det ser ut för dig - vem tror du är ulv?

Det är såklart en liten möjlighet att Q hade fel. Och jag förstår din desperata situation just nu. Å andra sidan om du är ulv så kommer ju dina kollegor inte dra sig för att rösta ut dig och de har inte outat sig så särskilt eller på annat vis stuckit ut.

Nej det är klart. Ulvarna eller goda sidan kommer inte dra sig från att rösta på mig nu. :meh:

Målar:
Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia
19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 quarter4ever nominerar Blacksmithfarm
Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 quarter4ever röstar på LenaH
DL 2
19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman
20:16 Hedinn röstar på EmmaN
20:30 EmmaN röstar på Quarter4ever
20:46 Ferrari röstar på Hedinn

(20:59 Caisa röstar på Snurrfian)
21:01 Klara röstar på Quarter4ever
21:07Snurrfian röstar på CaisaLundbland
21:13 bollen__ röstar på CaisaLundblad
21:29 (!) quarter4ever röstar på caisalundblad
21:30 Caisa ändrar röst till Quarter4ever
@cirkus

Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia
19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 quarter4ever nominerar Blacksmithfarm

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 quarter4ever röstar på LenaH

DL 2
19:19 Derring-Do röstar på quarter4ever
19:28 cirkus röstar på EmmaN
19:58 blacksmithfarm röstar på emman
20:16 Hedinn röstar på EmmaN
20:30 EmmaN röstar på Quarter4ever
20:46 Ferrari röstar på Hedinn

(20:59 Caisa röstar på Snurrfian)
21:01 Klara röstar på Quarter4ever
21:07Snurrfian röstar på CaisaLundbland
21:13 bollen__ röstar på CaisaLundblad
21:29 (!) quarter4ever röstar på caisalundblad
21:30 Caisa ändrar röst till Quarter4ever

Misstänker att Cirkus lätt vill hitta röstlistorna genom att söka på mitt namn :)

Inte omöjligt? Det är nog tämligen lätt om man kan fundera lite på det och har facit i hand. "Jag har en häst i min avatar" t.ex. tog mig 5 sek.

Jag gissar på att hon inte hade tid att tänka över sitt beslut speciellt länge heller.
Men det skulle ha med leken att göra (och dit räknade inte jag avatarerna).

Oavsett - det som talar emot det är ju att Q offrade sig. Det tror jag inte hon gjort om hon fått ett sådant meddelande.

Då hade hon väl riskerat att outa sig i onödan?
Det var ju inte förränn lite senare på kvällen som det kom fler röster på henne heller. Hade hon "outat sig" så hade hon ju istället kanske riskerat att bli käkad och missa sin andra lyssning.

Men om vi nu bortser från hur illa det ser ut för dig - vem tror du är ulv?

När menar du att hon skulle ha outat sig? Det var ju rätt klart att hon hade flest röster när dl var slut, även om en liten chans till förhäxning+lottning kunde ha gett ett annorlunda utfall. Jag gissar att hon inte tänkte på det och redan gett upp.
Hon kanske litade på ängeln om det varit så.

Jag tror fortfarande på Snurris som ulv/copycat. Är Snurris copycat tror jag DD är ulv, annars har jag inga speciella misstankar mot DD.
Mina tidigare teorier om dig och nu det jag tror var en tabbe från din sida gör att jag även misstänker dig som möjlig ulv.
Klara har jag känt mig misstänksam mot ett tag utan att kunna sätta fingret på det.

En annan grej som jag noterar när jag ser dagens röstlista
Caisa ändrade inte till EmmaN utan till Q.
Det gör att mina misstankar mot EmmaN också kvarstår. Om Caisa är ulv och lyan tror att EmmaN kanske är copycat så förstår jag att hon inte ändrade till henne

Men det skulle ha med leken att göra (och dit räknade inte jag avatarerna).

Oavsett - det som talar emot det är ju att Q offrade sig. Det tror jag inte hon gjort om hon fått ett sådant meddelande.

Ett sätt att identifiera ulvarna ser jag som att det har med leken att göra i alla fall.

Och ja, jag kan inte förklarar varför Q betedde sig som hon gjorde. Men tror ni verkligen att ulvarna skulle lämna SÅ tydliga meddelanden att hon skulle kunna vara SÅ säker som ni vill få det till att hon var? :confused: :arghh:

En annan grej som jag noterar när jag ser dagens röstlista
Caisa ändrade inte till EmmaN utan till Q.
Det gör att mina misstankar mot EmmaN också kvarstår.

Tycker du, baserat på mina tidigare teorier, att jag hade något vettigt val mellan Q och EmmaN?
Men behåll misstankarna mot EmmaN för all del, jag har inte själv några starka misstankar men inget som gör att jag sätter henne åt goda sidan heller. :p

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas på att jag överlever till imorgon. Gör jag inte det så har jag i allafall försökt bidra med ett par cent.

När menar du att hon skulle ha outat sig? Det var ju rätt klart att hon hade flest röster när dl var slut, även om en liten chans till förhäxning+lottning kunde ha gett ett annorlunda utfall. Jag gissar att hon inte tänkte på det och redan gett upp.
Hon kanske litade på ängeln om det varit så.

Jag tror fortfarande på Snurris som ulv/copycat. Är Snurris copycat tror jag DD är ulv, annars har jag inga speciella misstankar mot DD.
Mina tidigare teorier om dig och nu det jag tror var en tabbe från din sida gör att jag även misstänker dig som möjlig ulv.
Klara har jag känt mig misstänksam mot ett tag utan att kunna sätta fingret på det.
Genom att rösta på dig direkt. Att rösta tidigt tyder ofta på att personen har info. Hade Q gjort det så hade i alla fall lyan kunnat pricka in hennes roll. Och om inte det kommit fram i tråden så hade de säkert käkat henne - tror du inte det?

Genom att rösta på dig direkt. Att rösta tidigt tyder ofta på att personen har info. Hade Q gjort det så hade i alla fall lyan kunnat pricka in hennes roll. Och om inte det kommit fram i tråden så hade de säkert käkat henne - tror du inte det?

Jaha, du menar så. Ja, det är iofs också möjligt. Men det hade inte varit speciellt konstigt att rösta direkt när man kommer in i leken en kvart innan DL. Och det bygger väl också på antagandet att Q skulle ha varit 100% säker på att jag skulle ha varit ulv. Och det är väl det jag menar att hon omöjligt skulle ha kunnat vara, även OM jag hade varit ulv och OM hon hade avlyssnat nåt jag hade skrivit. :mad:

OK, jag borde verkligen sova, men jag sa ju att jag skulle komma med mera ikväll, så jag har gjort ett försök. Bevisligen hade jag ju fel om Q (jag hade ju lovat mig själv att aldrig lita på henne, men tänkte inte på att det även innebär att jag inte kan lita på att hon är ond för att hon beter sig skumt :cautious:). Eftersom det lämnar mig helt vilsen så har jag förutom att läsa ikapp även försökt gå igenom alla nu levande spelare en i taget och få lite struktur. Jag har tyvärr inte hunnit/orkat analysera röstlistor, utan utgår bara från inläggen, och har inte heller tittat närmare på vad Q och Habina skrivit, fast jag egentligen velat. Här kommer iaf någon form av sammanställning:

Bollen skriver inte så mycket men verkar tänka vettigt, inget jag reagerat på
Ferrari verkar eftertänksam, och har definitivt inte sökt kontakt med ulven Q :banghead:, inget direkt misstänkt
EmmaN har kommit med en lös fundering kring röstlistorna igår och en röst på Q idag, i övrigt inga teorier alls som jag hittar, tom. jag har har skrivit mer utförligt idag
Hedinn skriver i #305 att det känns säkert att copycaten nominerat sin ulv, håller fast vid den tanken nästa inlägg, sen börjar hon uppmärksamma de som nominerat samma. Fick en tanke om att hon skulle kunna vara copycat och försöka uppmärksamma den hon nominerat, men det är EmmaN som hon sedan lägger tredjerösten på? I övrigt inget jag reagerar på.
Hemlig verkar möjligen något mindre virrig än vanligt, frågan är om det är ett bra eller dåligt tecken?
Cirkus blir plötsligt inslängd i leken och är inte helt med på hur rollerna fungerar, förståeligt. Kommer sedan med i mina ögon vettiga tankar om copycaten, och senare om Q vs Caisa
Snurrfian tyckte jag var skum första dagen, men sen har hon inte skrivit något jag reagerat på (förutom att hon envisas med att stava mitt namn med två o)
Klara kommer med en del tankar, inget som säger mig något om var jag har henne
Bsf har skrivit massor med korta inlägg, verkar ganska på, säker på att Q har info om Caisa
Caisa hittar jag egentligen inte något jag direkt reagerar på i hennes inlägg, men Q lär ju ha någon sorts grund för sina misstankar...

Så, sammanfattningsvis så fattar jag fortfarande inte så mycket, och är för trött för att tänka, men förutom Caisa som ju Q riktat strålkastarna mot så hamnar nog EmmaN högst upp på min lista, följd av typ alla andra :nailbiting::D:o:banghead:

Imorgon (idag :meh:) så kommer jag slinka in runt 10-11 för att se om jag blivit äten och i annat fall rösta, men har svårt att se hur jag skulle kunna hinna mer, så jag hoppas ni har överseende, jag har iallafall försökt bidra lite nu...

Även jag reagerade på valet av röst Q gjorde. Men det kan gå åt båda hållen. Behöver inte nödvändigtvis betyda att Caisa är ond, det kan vara så att Q fått en uppfattning om att EmmaN har en viktigare roll än henne själv och därför röstade hon inte där.

Förvisso förstår jag inte vilken roll som skulle kunna vara så mycket "viktigare", ängeln och spionen möjligen. Och hur hon ska ha fått till sig den infon gör mig fortfarande rådvill.

Absolut kan det vara ett sätt att fixa "testamente", få oss att se Caisa. För Q kunde gjort det enkelt och röstat på Emma för att själv få vara kvar i leken.

Känner mig fortfarande extremt misstänksam mot Hedinn nu som röstade på EmmaN och inte Caisa, mer Hedinn än övriga som la rösten där just för att hon hade belyst Caisa men avfärdat tanken då det kändes som en farlig linje att följa.

Och även jag vill flagga lite för sämre aktivitet under eftermiddagen. Tror inte det kommer märkas så mycket då jag sällan är aktiv mellan 12-18 ändå på buke men ifall om att ni skulle sakna mig så är jag på påskfirande ^^

Även jag reagerade på valet av röst Q gjorde. Men det kan gå åt båda hållen. Behöver inte nödvändigtvis betyda att Caisa är ond, det kan vara så att Q fått en uppfattning om att EmmaN har en viktigare roll än henne själv och därför röstade hon inte där.

Förvisso förstår jag inte vilken roll som skulle kunna vara så mycket "viktigare", ängeln och spionen möjligen. Och hur hon ska ha fått till sig den infon gör mig fortfarande rådvill.

Absolut kan det vara ett sätt att fixa "testamente", få oss att se Caisa. För Q kunde gjort det enkelt och röstat på Emma för att själv få vara kvar i leken.

Känner mig fortfarande extremt misstänksam mot Hedinn nu som röstade på EmmaN och inte Caisa, mer Hedinn än övriga som la rösten där just för att hon hade belyst Caisa men avfärdat tanken då det kändes som en farlig linje att följa.

Det fetade: Japp, det var synd på den blinda då det var det närmsta en sia vi kom utöver den jag tror goda lyan kan dela ut vid nåt tillfälle? Men den blinda kunde lyssna 2 gånger, och informationen den hade fått hade aldrig varit helt säker. Hon kan t.ex fått "Jag misstänker Q", det hade lämnat några stycken att välja på. Ängeln däremot är det enda skydd vi har mot nattkäken, även om ulvarna måste tänka sig för lite för att inte råka käka copycat:en. Och spionen får kontinuerlig information leken igenom, även om denne får ta infon med en nypa salt (om den inte vet vilken roll copycat:en valde), så den brukar bli bättre och bättre att ha ju mer leken fortskrider.

OM Hedinn är ulv, vilket jag inte alls motsätter mig att hon skulle kunna vara just för att hon varit så anonym den här leken, tror jag en möjlighet är att lyan misstänker att jag skulle kunna vara copycat och därför lade hon en röst på EmmaN... förutsatt att EmmaN inte sitter i lyan. :p Men för allt jag vet kan hon vara god och lyan kanske redan hittat sin copycat.

Det fetade: Japp, det var synd på den blinda då det var det närmsta en sia vi kom utöver den jag tror goda lyan kan dela ut vid nåt tillfälle? Men den blinda kunde lyssna 2 gånger, och informationen den hade fått hade aldrig varit helt säker. Hon kan t.ex fått "Jag misstänker Q", det hade lämnat några stycken att välja på. Ängeln däremot är det enda skydd vi har mot nattkäken, även om ulvarna måste tänka sig för lite för att inte råka käka copycat:en. Och spionen får kontinuerlig information leken igenom, även om denne får ta infon med en nypa salt (om den inte vet vilken roll copycat:en valde), så den brukar bli bättre och bättre att ha ju mer leken fortskrider.

OM Hedinn är ulv, vilket jag inte alls motsätter mig att hon skulle kunna vara just för att hon varit så anonym den här leken, tror jag en möjlighet är att lyan misstänker att jag skulle kunna vara copycat och därför lade hon en röst på EmmaN... förutsatt att EmmaN inte sitter i lyan. :p Men för allt jag vet kan hon vara god och lyan kanske redan hittat sin copycat.

Bästa vore om copycaten blev käkad av lyan för då kan jag i lugn & ro misstänka @Snurrfian :angel::heart

Tack för en bättre beskrivning av rollen, jag inser nu i efterhand att jag inte riktigt läst rollbeskrivningarna sådär jättenogrannt utan jag brukar låta det gå någon dag eller två innan jag får ett grepp om leken.

Du har en poäng i vad du skriver.
Jag funderade lite om samma sak - men jag kan inte riktigt hellr komma fram till vilken roll det skulle vara i så fall - den blinda är ju det närmaste siare vi kommer i den här leken. Hon hade kunnat chansa på att få ut EmmaN och sen leva en natt till och få lyssna då igen. Så lite awkward är det ändå att hon inte ändrade röst - jag tror att hon inte vill chansa på att missa ett tydligt testamente och jag tror inte hon hade gjort såhär om hon inte var säker på sin sak.

UPPDATERING!

Derring-do tyckte att det var så himla kul att vara med i Ponnyakuten. Så jätte-jätteroligt! Och hennes ponny skötte sig otroligt bra. De var på god väg att lösa alla sina problem och Tobbe var super-nöjd. Men visst var hon oroad för det där med TV3. Och hon tyckte att hon kände viss missunnsamhet från några deltagare. Men nu skulle hon gå och klappa kamelen och ladda inför nästa pass. Inte brydde hon sig om vad andra tyckte!
Kamelen såg lite märklig ut tyckte hon. Fötterna var… just fötter. Var det någon i kameldräkt? Hann Derring-do tänka innan kamelen plötsligt andades ut och sötaktig doft och Derring-do sjönk in i medvetslöshet.

När hon vaknade var det mörkt. Hon låg i ett litet, litet rum. Skrubben bakom fikarummet. Och där lär hon ligga till @LenaH släpper in henne i goda lyan, för nu kan inte jag lägga till fler i den konversationen:laugh:.

Derring-do var bybo!

DL3 kl 21.30

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 870
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna... 18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 910
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv... 26 27 28
Svar
546
· Visningar
23 478
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något... 41 42 43
Svar
852
· Visningar
32 633
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka