Bukefalos 30 år!

Alltså jag skulle vara jätteintresserad av en Västgöte faktiskt! Den skulle ligga före corgin om det inte vore för att den är så svår att få tag på. Import är inte ett alternativ för mig, dels på grund av kostnad men också logistiken. Man får inte flyga in med hund (eller katt) till UK med djur i kabinen nämligen utan de måste åka i bagageutrymmet och det vill jag inte utsätta valp för.

Jag vill också gärna kunna planera valp inom ett par månader, inte ett halvår eller mer. :)
Du får flytta hem :D

• Haha
Reactions: Sel
Schipperke har jag också ett gott öga till för övrigt, men som flera andra raser är de svåra att få tag på här.

Helt ovetenskapligt röstar jag för en Basenji, kan verkligen se dig ihop med en sån :D
Jag tycker de är väldigt fina och vore kul att följa den här!

(Men det kommer förstås bli kul att följa er oavsett vad det blir för ny kompis!)

Jag håller med, röstar för Basenji. :D

Tycker basenji låter som nåt för dig (och så snygga!!!) du känns som en sån som gillar urhundattityden, det gör jag med :D

Foxterriern och Basenjin får helt klart bli kvar på listan!

Jag tittar lite på Shikoku, Kai och Hokkaido också men det är verkligen "Hej, det finns tre kennlar i hela Europa, vi planerar kull någon gång vart tionde år och får i snitt två valpar per gång."

Jag tittar lite på Shikoku, Kai och Hokkaido också men det är verkligen "Hej, det finns tre kennlar i hela Europa, vi planerar kull någon gång vart tionde år och får i snitt två valpar per gång."
Man ska inte underskatta hur tunnhårig man blir efter att potentiellt få nej från flera av sånna kennlar, och så vet man att det knappt finns en enda uppfödare kvar man kan tänka sig ifrån. 😅

Man ska inte underskatta hur tunnhårig man blir efter att potentiellt få nej från flera av sånna kennlar, och så vet man att det knappt finns en enda uppfödare kvar man kan tänka sig ifrån. 😅
Ja jag har inte ens hört av mig till någon av dessa utan bara börjat följa. :D Det är mer av ett flerårigt projekt med de mer sällsynta önskeraserna men hund vill jag ju helst ha igår! Två ska de oavsett vara så småningom.

Liknande trådar

• Vilken ras (ja, en sådan tråd!)
  • Rasval: Vad passar?
  • Valp 2027
  • Vilken hundras passar mig?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat