Bukefalos 28 år!

SKK-reg hund, egentligen inte renrasig?

Sv: SKK-reg hund, egentligen inte renrasig?

Ja vad skulle jag annars har gjort.
Hon berättade för mig att det förekommer då hon faktiskt "kände" en som gjorde så. Och när hon berättar det till mig så har jag ju hört det! Så det är inget rykte som ni tydligen tror.

Du har hört av någon som hört av någon...det är definitivt ett rykte.

Att sen vissa rykten är sanna betyder inte att majoriteten är det. Betydligt vanligare är att det finns ett litet korn sanning, men berättelsen föräbdrar och "förbättras" när den förs vidare.
 
Sv: SKK-reg hund, egentligen inte renrasig?

Du har hört av någon som hört av någon...det är definitivt ett rykte.

Att sen vissa rykten är sanna betyder inte att majoriteten är det. Betydligt vanligare är att det finns ett litet korn sanning, men berättelsen föräbdrar och "förbättras" när den förs vidare.

Nej jag har inte hört av någon som ha hört av någon.

Vi skriver såhär i stället

A= föredetta uppfödare på rottis
B= uppfödare på Rottweiler

A berättade för mig att B (som hon är bekant med, alltså känner och vet om) har använt en hane men reggade sedan en annan hane som fadern till valparna.
Alltså inget rykte, utan ren sanning och fakta.
 
Sv: SKK-reg hund, egentligen inte renrasig?

Du kände en som sa att hon kände en som sa att den kände någon som sa att...

Det man gör med sådan information är att behålla den för sig själv :)

Ni får tror vad ni vill...Men jag har fortfarande inte hört det av någon som hört det av någon osv.
 
Sv: SKK-reg hund, egentligen inte renrasig?

Nej jag har inte hört av någon som ha hört av någon.

Vi skriver såhär i stället

A= föredetta uppfödare på rottis
B= uppfödare på Rottweiler

A berättade för mig att B (som hon är bekant med, alltså känner och vet om) har använt en hane men reggade sedan en annan hane som fadern till valparna.
Alltså inget rykte, utan ren sanning och fakta.

Om B hade berattat det for dig hade det varit sanning och facta ... nar det kommer fran A OM B sa ar det varken sanning eller facta, bara vanligt skvaller.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
5 934
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Har nu sett flertalet valpkullar och omplaceringar där föräldrarna har skk stamtavlor (kollat upp deras nummer och allt verkar stämma...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
13 148
Senast: Sol
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 706
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Läste ledaren i Hundsport Special om skribentens funderingar ang Danmarks sätt att ta bort alla regler och ersätta med rekommendationer...
2
Svar
21
· Visningar
4 870
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp