Sommarföräldrar 2019

När jag var på informationssamtal i vecka 8 så var det hon som gav mig datumet. När jag kom hem insåg jag att det var så sent så då skrev jag till dem flera gånger men fick ill slut svaret att jag måste ringa. Ringde och fick prata med en annan barnmorska som så att min BM var väldigt upptagen och att om min BM bokat in tiden själv så är det okej.
Men nu blev jag orolig igen :(.

Det är nog verkligen ingenting att oroa sig för, du har ju fått information och tagit prover och det är ju typ det som görs på inskrivningen. Jag fick också tid till RUL på inskrivningen.

Jo just det, jag fick tid till nästa bmbesök också och det görs ju ändå inte förrän efter RUL.
 
Var på besök idag. Fick veta att mina järndepåer är låga trots att jag ätit Niferex på eget bevåg 2-3 ggr/veckan. Får öka dosen nu.

Sen sa de att de tyvär schabblat bort två rör från blodprovet så de kunde inte kolla min blodgrupp och immunisering. Jag har samma blodgrupp som sist och risken för antikroppar är typ obefintlig men de vill ändå göra om. På mig, med svåraste sortens nålfobi. :(
 
När jag var på informationssamtal i vecka 8 så var det hon som gav mig datumet. När jag kom hem insåg jag att det var så sent så då skrev jag till dem flera gånger men fick ill slut svaret att jag måste ringa. Ringde och fick prata med en annan barnmorska som så att min BM var väldigt upptagen och att om min BM bokat in tiden själv så är det okej.
Men nu blev jag orolig igen :(.
Vad gjorde de på informationssamtalet? Tog prover? Det viktiga är att de vet att du finns så du bokas in på RUL. KUB var inte aktuellt antar jag?
 
Jag hade 12-13 nånting så har ätit sedan provsvaret kom. Ska ta 100 mg varannan dag.

Jag låg på liknande ferritinvärde som Guldaskig och har samma ordination. Blir lös i magen men personligen hellre det än förstoppad som jag var i början av graviditeten innan jag började ta Niferex.

Nu har lillan börjat böka runt i magen, känner någon enstaka spark/ dag utanpå :love:
Eftersom vi blev bakåtflyttade gick vi åter in i v. 20 idag ;)
 
Jag låg på liknande ferritinvärde som Guldaskig och har samma ordination. Blir lös i magen men personligen hellre det än förstoppad som jag var i början av graviditeten innan jag började ta Niferex.

Nu har lillan börjat böka runt i magen, känner någon enstaka spark/ dag utanpå :love:
Eftersom vi blev bakåtflyttade gick vi åter in i v. 20 idag ;)

Jag kommer inte ihåg vad jag hade för värden men skulle enligt BM äta 100mg 2 dagar i veckan :) Jag äter hemofer och det funkar bra!

Va mysigt att du känner av rörelser:love:
 
Jag har 3 olika appar och jag stöööör mig på stt de säger så olika! Den ena hävdar att jag är i trimester 1 (v14) och den ena att bebis väger 23 gram och den andra säger 50 gram. Rätt stor skillnad!
 
Jag har 3 olika appar och jag stöööör mig på stt de säger så olika! Den ena hävdar att jag är i trimester 1 (v14) och den ena att bebis väger 23 gram och den andra säger 50 gram. Rätt stor skillnad!

Då är vi två! Skitstörande, men jag väljer att tro på den som säger störst vikt och längd :D

Vilka appar har du?
 
Hur går det för er?

Imorgon är det RUL och jag är så rädd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har dom senaste dagarna varit på väg att avboka flera gånger för jag är så säker på att få tråkigt besked. Vill inte höra att hjärtat slutat slå.

19+4, fortfarande inga rörelser. Är verkligen i behov av en psykolog känner jag, vet inte om jag har hamnat i en depression eller vad det är. Känner ingen anknytning till bebisen och gråter mest hela dagarna.
 
Hur går det för er?

Imorgon är det RUL och jag är så rädd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har dom senaste dagarna varit på väg att avboka flera gånger för jag är så säker på att få tråkigt besked. Vill inte höra att hjärtat slutat slå.

19+4, fortfarande inga rörelser. Är verkligen i behov av en psykolog känner jag, vet inte om jag har hamnat i en depression eller vad det är. Känner ingen anknytning till bebisen och gråter mest hela dagarna.

Ring din bm och fråga. Att Du Inte känner nåt i v19 är absolut inte märkligt. Fortfarande tidigt.

Jag tror RUL kommer ge dig lite ro och känsla men att man inte kan knyta an till nåt så diffust som en bebis i magen är inte konstigt.

Vid min första graviditet gjorde vi UL i v13, tyckte det var mest läskigt att det kunde finnas en bebis i magen jag såg på
Skärmen men absolut inte kunde känna
Nånstans. Vad gömde kroppen mer liksom?
 
Vaknade inatt av kraftigt illamående men fick inte upp nåt trots hulkningar. Åt inga kvällsmackor, var jag för hungrig tro? Inga problem att äta idag men illamående och fruktansvärt trött. Förstår inte varför
 
Ring din bm och fråga. Att Du Inte känner nåt i v19 är absolut inte märkligt. Fortfarande tidigt.

Jag tror RUL kommer ge dig lite ro och känsla men att man inte kan knyta an till nåt så diffust som en bebis i magen är inte konstigt.

Vid min första graviditet gjorde vi UL i v13, tyckte det var mest läskigt att det kunde finnas en bebis i magen jag såg på
Skärmen men absolut inte kunde känna
Nånstans. Vad gömde kroppen mer liksom?

Jag vet ju det - egentligen. Jag vet att det inte är något konstigt att inte känna rörelser än men det sätter griller i huvudet på mig. Jag antar att det har med missfallen att göra; första graviditeten hade jag inte alls dom här känslorna och tankarna.

Att inte känna ren anknytning är ju okej, det gjorde jag inte med första barnet heller. Men det här är något annat, något jag inte riktigt kan sätta fingret på. Jag känner så mycket dubbelt, jag är ofta arg på bebisen, känner liksom äckel och avsky. Känns jobbigt att bara skriva..
 
Hur går det för er?

Imorgon är det RUL och jag är så rädd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har dom senaste dagarna varit på väg att avboka flera gånger för jag är så säker på att få tråkigt besked. Vill inte höra att hjärtat slutat slå.

19+4, fortfarande inga rörelser. Är verkligen i behov av en psykolog känner jag, vet inte om jag har hamnat i en depression eller vad det är. Känner ingen anknytning till bebisen och gråter mest hela dagarna.

Usch vad jobbigt allt låter! :(:heart Hoppas att du får hjälp snabbt, jag tror också att du verkligen skulle behöva gå och prata med någon. Vad säger din bm om det?

Vi har RUL 8/1. Jag mår äntligen bättre och mår oftast bara illa en stund varje dag, vissa dagar får jag faktiskt vara utan illamående helt så jag är överlycklig. Är i vecka 17 nu. Förra veckan kände jag bebis riktigt mycket en dag, men sen dess har jag inte känt bebisen. Det är ju tidigt än, så jag antar att den lilla bara har förflyttat sig och nu ligger på ett sätt så att det inte känns. Den är ju så liten än så det är inte så konstigt.

Jag har lite svårt att ta till mig/fokusera på att det är en liten i magen, fokus ligger mest på ettåringen hemma. Jag är glad att min mjölk verkar vara tillbaks med full kraft och att amningen fortsatt fungerar bra med honom, det är typ så långt jag kan tänka kring graviditet just nu. :)
 
Jag vet ju det - egentligen. Jag vet att det inte är något konstigt att inte känna rörelser än men det sätter griller i huvudet på mig. Jag antar att det har med missfallen att göra; första graviditeten hade jag inte alls dom här känslorna och tankarna.

Att inte känna ren anknytning är ju okej, det gjorde jag inte med första barnet heller. Men det här är något annat, något jag inte riktigt kan sätta fingret på. Jag känner så mycket dubbelt, jag är ofta arg på bebisen, känner liksom äckel och avsky. Känns jobbigt att bara skriva..

Alla känslor är ok, bad du känner nu kan ändras. Missfall låter som en rimlig förklaring. Be din BM om hjälp, du ska inte behöva må dåligt.
 
Hur går det för er?

Imorgon är det RUL och jag är så rädd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har dom senaste dagarna varit på väg att avboka flera gånger för jag är så säker på att få tråkigt besked. Vill inte höra att hjärtat slutat slå.

19+4, fortfarande inga rörelser. Är verkligen i behov av en psykolog känner jag, vet inte om jag har hamnat i en depression eller vad det är. Känner ingen anknytning till bebisen och gråter mest hela dagarna.

Depression vid graviditet är ju ganska vanligt så tycker du ska ta den funderingen på allvar och be vården om stöd och hjälp. Håller tummarna för dig imorgon!! Vilken tid ska du dit?

Imorgon är det KUB för mig. Så nervös!! Ska dit tidigt på morgonen. Har också lyckats flytta inskrivning till vecka 14 istället för vecka 17 så nu känns det bättre.
 
@Energi
Håller med de andra att du behöver ta ett allvarligt snack med din BM (eller någon annan). Du ska inte behöva må såhär :heart. Håller tummarna att det släpper lite efter ultraljud och du får se att bebis mår bra. Jag tror att du försöker skydda dig själv genom att känna dig "arg" på bebisen.

Jag är i v 18+4 idag och känner mig knappt gravid längre. Inbillar mig att min lilla gravidmage försvunnit och att det inte finns något där. Har inte känt nån mer rörelse heller :(.
Samtidigt så förbereder jag mig genom att leta tapeter till barnrummet, leta namn och ansöka om graviditetspenning. Har ett rätt så tufft jobb inom vården, så hoppas verkligen jag blir beviljad. Då kan jag gå hem 22/4 om det skulle behövas. Känns väldigt nära helt plötsligt.
Knappt en vecka till Ultraljudet nu.
 
Hur går det för er?

Imorgon är det RUL och jag är så rädd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Har dom senaste dagarna varit på väg att avboka flera gånger för jag är så säker på att få tråkigt besked. Vill inte höra att hjärtat slutat slå.

19+4, fortfarande inga rörelser. Är verkligen i behov av en psykolog känner jag, vet inte om jag har hamnat i en depression eller vad det är. Känner ingen anknytning till bebisen och gråter mest hela dagarna.


Jag har rul nästa torsdag och är idag i 18+1 och känner inga rörelserna jag med säkerhet kan säga är bebisen. I övrigt mår jag väldigt bra och lever på som vanligt:)

Tycker också du ska prata med din BM om hur du känner, tänker att dom har nog varit med om de flesta känslor och kan förhoppningsvis hjälpa dig vidare!:heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 092
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 955
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 003
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 179
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp