Sommarföräldrar 2019

Någon mer som sover dåligt? Vill minnas att jag i förra graviditeten började sova dåligt mot slutet. Vaknar på natten och kan inte somna om eller vaknar tidigt på morgonen, helt värdelöst...

Samma här.
Vaknar mellan 2-5 nångång varje natt. Brukar då vara varm, törstig, kissenördig. Ibland hungrig och ibland får jag besvär av halsbränna/sura uppstötningar. Oftast brukar jag då vara vaken 1-2h. Jag är glad att jag är hemma på gravidpenning och bara har en hund att ta hand om så jag kan vila på dagen istället.

Jag har nojjat mig massor över fosterrörelser de senaste dagarna. Tycker att jag känt de så svagt och mer sällan. Var påväg att ringa förlossningen i måndags, men då kom den lilla igång som tur är. Tog upp det med min barnmorska idag när jag hade besök och vi pratade massor. Hon boka in ett extra besök för mig nästa vecka, samt sa att jag bara skulle ringa dem eller förlossningen om jag är orolig. Känns mycket bättre efter besöket.
 
Samma här.
Vaknar mellan 2-5 nångång varje natt. Brukar då vara varm, törstig, kissenördig. Ibland hungrig och ibland får jag besvär av halsbränna/sura uppstötningar. Oftast brukar jag då vara vaken 1-2h. Jag är glad att jag är hemma på gravidpenning och bara har en hund att ta hand om så jag kan vila på dagen istället.

Jag har nojjat mig massor över fosterrörelser de senaste dagarna. Tycker att jag känt de så svagt och mer sällan. Var påväg att ringa förlossningen i måndags, men då kom den lilla igång som tur är. Tog upp det med min barnmorska idag när jag hade besök och vi pratade massor. Hon boka in ett extra besök för mig nästa vecka, samt sa att jag bara skulle ringa dem eller förlossningen om jag är orolig. Känns mycket bättre efter besöket.

Skönt att du fick bra stöd och att det känns bättre nu! Jag var in en gång på grund av minskade fosterrörelser i förra graviditeten. Då visade det sig att han hade vänt sig så att han sparkade bak mot ryggraden istället för framåt vilket i kombination med att jag hade moderkakan i framvägg gjorde att han inte kändes. Det var jätteskönt att få se att han levde om för fullt där inne och dom betonade hela tiden att man hellre ska åka in en gång för mycket än en gång för lite. Så känner du dig orolig, åk in!
 
Någon mer som sover dåligt? Vill minnas att jag i förra graviditeten började sova dåligt mot slutet. Vaknar på natten och kan inte somna om eller vaknar tidigt på morgonen, helt värdelöst...

Sover kasst med massa konstiga drömmar. Behöver gå på toa 1 gång per natt, får kramp i vaderna. Ljuva livet..

Sammandragningarna är jobbiga, de är inte som värkar utan mer som en konstant kramp i magen. Klassiskt är att jag går på lite för fort i början och så BAM!

@Vogue, du måste ju inte vara hemma? jag var hemma på heltid 10 månader sist, hade visserligen 2 hästar men blev uttråkad. Denna gången kommer jag jobba deltid, första 2 månaderna ca 25% men sen 50%.
 
Samma här.
Vaknar mellan 2-5 nångång varje natt. Brukar då vara varm, törstig, kissenördig. Ibland hungrig och ibland får jag besvär av halsbränna/sura uppstötningar. Oftast brukar jag då vara vaken 1-2h. Jag är glad att jag är hemma på gravidpenning och bara har en hund att ta hand om så jag kan vila på dagen istället.

Jag har nojjat mig massor över fosterrörelser de senaste dagarna. Tycker att jag känt de så svagt och mer sällan. Var påväg att ringa förlossningen i måndags, men då kom den lilla igång som tur är. Tog upp det med min barnmorska idag när jag hade besök och vi pratade massor. Hon boka in ett extra besök för mig nästa vecka, samt sa att jag bara skulle ringa dem eller förlossningen om jag är orolig. Känns mycket bättre efter besöket.

vad skönt att de tog det på allvar. Rörelserna ändrar sig en del nu när det blir trångt men man ska ändå känna bebis en hel del.
 
Jag sover ganska bra, men brukar behöva gå upp och kissa en gång mitt i natten och de väldigt underliga drömmarna gör att jag ibland inte känner mig riktigt så mentalt utvilad som jag är van vid.

Angående föräldraledighet så har jag tänkt vara ledig ganska länge, men passar på att plugga halvtid på halvfart och distans under tiden.
 
Sover kasst med massa konstiga drömmar. Behöver gå på toa 1 gång per natt, får kramp i vaderna. Ljuva livet..

Sammandragningarna är jobbiga, de är inte som värkar utan mer som en konstant kramp i magen. Klassiskt är att jag går på lite för fort i början och så BAM!

@Vogue, du måste ju inte vara hemma? jag var hemma på heltid 10 månader sist, hade visserligen 2 hästar men blev uttråkad. Denna gången kommer jag jobba deltid, första 2 månaderna ca 25% men sen 50%.

Jag studerar på 100% just nu som jag inte avbryter (däremot har jag fått lov att validera bort en del kurser) så jag kommer att ha o göra också! :)
 
Någon mer som sover dåligt? Vill minnas att jag i förra graviditeten började sova dåligt mot slutet. Vaknar på natten och kan inte somna om eller vaknar tidigt på morgonen, helt värdelöst...

Denna jäkla icke- sömn 😫 trots att jag är iväg hela veckan på jobb och varit igång minst 14 timmar per dag har jag legat vaken 2 timmar varje natt. SUCK!
Ser fram emot att komma hem imorgonkväll och ha en lugn helg, förhoppningsvis med mer sömn än under veckan 🙏
 
Alltså.. egentligen är jag "finare" den här graviditeten än den förra, jag har gått upp mindre och har en finare mage tycker jag, men ändå känner jag mig som en svullen sjöko den här graviditeten och gjorde inte alls det förra graviditeten. Tänkte idag unna mig lite fina underkläder men blev mest deppig. Svårt att hitta fina BH:s som funkar att amma i men ändå ger dom här hängbrösten stöd tycker jag. :p Hittade i alla fall ett set på KappAhl som var fint i spets och en sidenkimono med spets som var jättefint till. Funderar till och med på att låta mannen fotografera mig i det så jag har lite fina bilder. Tog bara "veckobilder" i förra graviditeten, inga finare gravidbilder, och kanske skulle det vara kul att ha? Har ni gjort någon gravidfotografering?
 
Alltså.. egentligen är jag "finare" den här graviditeten än den förra, jag har gått upp mindre och har en finare mage tycker jag, men ändå känner jag mig som en svullen sjöko den här graviditeten och gjorde inte alls det förra graviditeten. Tänkte idag unna mig lite fina underkläder men blev mest deppig. Svårt att hitta fina BH:s som funkar att amma i men ändå ger dom här hängbrösten stöd tycker jag. :p Hittade i alla fall ett set på KappAhl som var fint i spets och en sidenkimono med spets som var jättefint till. Funderar till och med på att låta mannen fotografera mig i det så jag har lite fina bilder. Tog bara "veckobilder" i förra graviditeten, inga finare gravidbilder, och kanske skulle det vara kul att ha? Har ni gjort någon gravidfotografering?

Jag har inte gjort en gravidfotografering än men funderar på att göra runt vecka 35 om jag hittar någon bra fotograf med fina klänningar :)
 
Alltså.. egentligen är jag "finare" den här graviditeten än den förra, jag har gått upp mindre och har en finare mage tycker jag, men ändå känner jag mig som en svullen sjöko den här graviditeten och gjorde inte alls det förra graviditeten. Tänkte idag unna mig lite fina underkläder men blev mest deppig. Svårt att hitta fina BH:s som funkar att amma i men ändå ger dom här hängbrösten stöd tycker jag. :p Hittade i alla fall ett set på KappAhl som var fint i spets och en sidenkimono med spets som var jättefint till. Funderar till och med på att låta mannen fotografera mig i det så jag har lite fina bilder. Tog bara "veckobilder" i förra graviditeten, inga finare gravidbilder, och kanske skulle det vara kul att ha? Har ni gjort någon gravidfotografering?

Tanken är att göra en gravidfotografering men än har vi inte lyckats hitta någon dag att göra det på. Jag är inte så pepp, känner mig inte speciellt fin men min kompis tillika fotografen pushar och jag tror innerst inne att jag kommer tacka henne efteråt om jag ställer upp 🥰
 
Alltså.. egentligen är jag "finare" den här graviditeten än den förra, jag har gått upp mindre och har en finare mage tycker jag, men ändå känner jag mig som en svullen sjöko den här graviditeten och gjorde inte alls det förra graviditeten. Tänkte idag unna mig lite fina underkläder men blev mest deppig. Svårt att hitta fina BH:s som funkar att amma i men ändå ger dom här hängbrösten stöd tycker jag. :p Hittade i alla fall ett set på KappAhl som var fint i spets och en sidenkimono med spets som var jättefint till. Funderar till och med på att låta mannen fotografera mig i det så jag har lite fina bilder. Tog bara "veckobilder" i förra graviditeten, inga finare gravidbilder, och kanske skulle det vara kul att ha? Har ni gjort någon gravidfotografering?

Nej det känns lite främmande för mig.
 
Alltså.. egentligen är jag "finare" den här graviditeten än den förra, jag har gått upp mindre och har en finare mage tycker jag, men ändå känner jag mig som en svullen sjöko den här graviditeten och gjorde inte alls det förra graviditeten. Tänkte idag unna mig lite fina underkläder men blev mest deppig. Svårt att hitta fina BH:s som funkar att amma i men ändå ger dom här hängbrösten stöd tycker jag. :p Hittade i alla fall ett set på KappAhl som var fint i spets och en sidenkimono med spets som var jättefint till. Funderar till och med på att låta mannen fotografera mig i det så jag har lite fina bilder. Tog bara "veckobilder" i förra graviditeten, inga finare gravidbilder, och kanske skulle det vara kul att ha? Har ni gjort någon gravidfotografering?

Förra gången jag var gravid tog min pappa som är hobbyfotograf lite bilder på mig, men det var mest porträttbilder till ett litet hemmaprojekt. Kommer inte göra någon gravidfotografering den här gången, det är ingenting för mig :)
 
Angående gravidfotografering så är jag inte alls särskilt sugen på det. Känner mig inte fin och är inte så bekväm framför kameran, men min syster tjatar på mig att vi ska passa på nu och att det är roligt att ha inför framtiden och att jag kan göra vad jag vill med bilderna sen. Så ev blir det nånting imorgon. Men det blir enkelt, bara hon som fotar så vi får se hur det blir i så fall. Hade aldrig lagt massa pengar på att bli fotad av en riktig fotograf. Men gärna på barnet sen :)
 
Jag känner inte heller att gravidfotografering är något för mig. Känner mig inte helt bekväm i rollen som gravid på nått vis. Har knappt något foto på mig nu som gravid trots jag tycker det är jättekul att titta på alla andras gravid bilder.
 
Angående gravidfotografering så är jag inte alls särskilt sugen på det. Känner mig inte fin och är inte så bekväm framför kameran, men min syster tjatar på mig att vi ska passa på nu och att det är roligt att ha inför framtiden och att jag kan göra vad jag vill med bilderna sen. Så ev blir det nånting imorgon. Men det blir enkelt, bara hon som fotar så vi får se hur det blir i så fall. Hade aldrig lagt massa pengar på att bli fotad av en riktig fotograf. Men gärna på barnet sen :)

Vi har en årlig fotografering med vår bröllopsfotograf hela familjen, det är jättekul att ha lite fina bilder på alla barnen (och oss) och se hur vi utvecklas över åren. :)
 
Jag är fotointresserad själv så jag hade en egen gravidfotografering med fjärrutlösare. Väldigt skönt och avspänt att vara både modell och fotograf. :D Jag passade på en hyfsat ljummen dag med fint ljus, tog på mig en klänning och gick till min favoritplats i skogen. Jag känner mig INTE jättebekväm i gravidkroppen men kände ändå att jag kommer vilja ha fina gravidbilder att titta tillbaka på. Redan nu när bilderna är några veckor gamla så är jag faktiskt helt kär i dem, och jag lär tycka att de är ännu finare om några år. Gravida ÄR vackra tycker jag, även om man själv kanske inte alls känner så när man är mitt uppe i det.

Min kompis som fick barn för några månader sedan har total kamerafobi, vägrar att vara med på bild... och hon ville inte bli fotad med magen. Men nu när hon har sett mina gravidbilder så ångrar hon sig faktiskt jättemycket. Så även om man inte har utrustningen själv eller vill anlita en fotograf så blir det ju helt ok bilder med de flesta mobiler idag, be partnern ta några en vacker dag, bara utifall... man behöver aldrig titta på dem om man inte vill men förmodligen kommer ni vara jätteglada att ni tog dem om några år. :)
 
Jag håller helt med @Skrottiskrott. Jag har inga bilder alls på mig där det syns att jag är gravid med andra barnet och det är lite sorgligt. Hen föddes i vecka 33+4 och det hade jag inte riktigt räknat med. Hen brukar skämta om att hen iallafall inte borde vara adopterad även om bildbevis på graviditeten inte finns, både med tanke på min ålder när hen föddes och det faktum att likheten är slående :p
 
Jag håller helt med @Skrottiskrott. Jag har inga bilder alls på mig där det syns att jag är gravid med andra barnet och det är lite sorgligt. Hen föddes i vecka 33+4 och det hade jag inte riktigt räknat med. Hen brukar skämta om att hen iallafall inte borde vara adopterad även om bildbevis på graviditeten inte finns, både med tanke på min ålder när hen föddes och det faktum att likheten är slående :p
Jag bad min sambo att vi skulle ta gravidbilder. Det hann vi inte med då sonen här också kom akut i v.33.
Tack och lov för modern teknik, för jag har lite mobilbilder jag tagit själv i spegeln i alla fall.
 
Jag bad min sambo att vi skulle ta gravidbilder. Det hann vi inte med då sonen här också kom akut i v.33.
Tack och lov för modern teknik, för jag har lite mobilbilder jag tagit själv i spegeln i alla fall.
Skönt! Mobiler med kamera fanns inte då :p Hen är född -92.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
10 132
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 962
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 007
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 183
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp