Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att chefen sa att jag skulle få avlastning på jobbet i början på december. Idag kom det fram att den personen visst hade två månaders uppsägningstid på sitt gamla jobb och börjar inte förrän till nyår :meh:
 
Jag har fått tre olika uppgifter om leveranstid från de så de kan gå och dränka sig ändå :cautious: Fast inte förrän alla böcker är levererade :p
Jag brukade gilla AdLibris. Tills jag fick kännedom om deras anställningsvillkor.

De anställer nyanlända som de får bidrag för. När bidraget tar slut får personerna gå.
Deet finns en anledning till att de är billiga. Lönerna betalas med skattepengar (subventioner) Plus att folki får börja som praktikanter. Dvs helt utan lön.
 
Jag brukade gilla AdLibris. Tills jag fick kännedom om deras anställningsvillkor.

De anställer nyanlända som de får bidrag för. När bidraget tar slut får personerna gå.
Deet finns en anledning till att de är billiga. Lönerna betalas med skattepengar (subventioner) Plus att folki får börja som praktikanter. Dvs helt utan lön.
Ännu störigare! :arghh:
 
Jag brukade gilla AdLibris. Tills jag fick kännedom om deras anställningsvillkor.

De anställer nyanlända som de får bidrag för. När bidraget tar slut får personerna gå.
Deet finns en anledning till att de är billiga. Lönerna betalas med skattepengar (subventioner) Plus att folki får börja som praktikanter. Dvs helt utan lön.

Va? Herregud, jag ska inte handla på Adlibris mer! Utnyttja folk på det sättet!
 
Jag brukade gilla AdLibris. Tills jag fick kännedom om deras anställningsvillkor.

De anställer nyanlända som de får bidrag för. När bidraget tar slut får personerna gå.
Deet finns en anledning till att de är billiga. Lönerna betalas med skattepengar (subventioner) Plus att folki får börja som praktikanter. Dvs helt utan lön.

Men vad fan?! Det hade jag ingen aning om, slutbeställt där då :rage:
 
Är på seminarium och folk bakom envisas med att kommentera vad som sägs i presentationerna :rage:O_o Svårt nog att hålla koncentrationen även utan sånna störande personer :cautious:
 
Idag stör jag mig på att nästan inga lärare finns tillgängliga då de är sjuka. Såklart de inte kan hjälpa att de är sjuka, men ändå surt när man behöver sista responsen och inlämningsdatumet är ikväll. :cautious:

Stör mig även på några studiekompisar (observera att dem inte är mina kompisar) som utnyttjar att vi inte har någon lärare på en lektion :mad:, men alla ska sitta i salen, och därför sitter och spelar musik och målar på whiteboardtavlan osv. Tack och lov bara 10min kvar av detta pass.. :up: behöver jag ens nämna att jag lämnar salen såfort detta pass är över..?
 
Jag stör mig ofantligt mkt på de lokala 'sadelexperterna' (passar ut och säljer sadlar) som medvetet passar in för smala sadlar (de flesta i prestige-storlekar 32-33) och sedan 'paddar upp' fronten massor (front raiser/trapeziumpad + fårskinn eller tjock memoryfoam, eller båda). Detta för att 'så ska man göra', 'så gör alla proffsen' och 'lutar sadeln bakåt får du snyggare sits'.

grrrrr

(ja, de hästar som haft sina 'utpassade' sadlar därifrån ett tag har alla djupa hål vid manken)

(de påstår också att hästen inte påverkas av att sadeln lutar bakåt)
 
Stör mig något så otroligt på att försäkringskassan tydligen väntar på inkomstuppgifter från min chef som hon inte har skickat in. Suck! Här har jag gått i en halv evighet och väntat på besked angående graviditetspenning och så är det chefen som krånglar. :banghead:
 
Jag stör mig ofantligt mkt på de lokala 'sadelexperterna' (passar ut och säljer sadlar) som medvetet passar in för smala sadlar (de flesta i prestige-storlekar 32-33) och sedan 'paddar upp' fronten massor (front raiser/trapeziumpad + fårskinn eller tjock memoryfoam, eller båda). Detta för att 'så ska man göra', 'så gör alla proffsen' och 'lutar sadeln bakåt får du snyggare sits'.

grrrrr

(ja, de hästar som haft sina 'utpassade' sadlar därifrån ett tag har alla djupa hål vid manken)

(de påstår också att hästen inte påverkas av att sadeln lutar bakåt)

Paddar upp redan för smala sadlar?! För att de dessutom ska ligga i bakvikt?!:nailbiting: stackars djur!
 
Glömde köpa potatis, så gick till tempo. Dom hade eclairs så köpte en för såna finns aldrig å dom jäklarna har haft i en annan fyllning en standarden så det var inte ens gott :wtf::rage::mad::cry::(:banghead:
 
Tittar på nyheterna och stör mig på att IS tagit på sig ytterligare ett terrordåd, det i Melbourne, Australien. Blir bara så förbannad på hur man öht kan göra något sånt här mot alla som drabbas.:rage:

Stör mig också på att det nu brinner för fullt i Kalifornien, USA. Vet inte om det äe samma bränder sen i somras som inte är släckta eller om det är nya bränder. Men det stör mig för skadegörelsen är ju enoooorm. :meh:

Stör mig också på att de med största sannolikhet hittat den 12 åriga killen Dante död i Falkenberg. Tycker bara allt är så hemskt och resan som nu väntar hans föräldrar (och närmsta annhöriga) är inget någon ska behöva gå igenom. :turd:

Nu ska jag sitta och tänka på alla som på ett eller annat sätt drabbats och tänka på hur orättvist livet är.

Sen har jag ett litet ilandsproblem jag stör mig på också... Mariedal Cup!! Alla här är totalt besatta och ska förmodligen hänga där hela helgen. Är ju totalt ointresserad av fotboll... :down:
 
Att det är så många som vill chatta på kvällen, när jag är trött, men knappt nån när jag ligger vaken på morgonen.
 
Usch, jag fick en sån för några år sedan. Jag kör normalt sett aldrig för fort (utan snarare tvärtom) så det var lite av en chock. Den STORA chocken var att jag såg ut som en galen tant med underbett och stirrig blick som helt säkert SIKTADE på små barn och försökte köra på dem på bilden. :crazy:

Hehe, ser detta framför mig:D:D
 
Just nu stör jag mig något så fruktansvärt att det är två tjänster som (enligt mig själv :angel:) är perfekta för mig har tillträde i januari, och jag är bunden till min tjänst till sista juni...
 
Att personen före mig i tvättstugan ”gav bort” min tid till personen efter mig och sistnämnda hade redan hunnit starta maskinerna så nu får jag tvätta om tre timmar istället...

Det var ju inte DEN personens fel att det blev så, hen erbjöd sig till och med att avbryta sin tvätt. Och eftersom jag ändå ska vara hemma idag så spelar det ju ingen roll. Så nu är jag irriterad över att jag blev irriterad :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 907
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
27 435
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
36 317
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 708
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp