Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis! Det är ju så det ska fungera! Jag menar, det kostar dem ingenting. Jag hade varit nöjd med en tetra bönor liksom. Men jag vill inte ha någon j*kla halloumi och jag vill inte bara äta grönsaker och tzatziki när de sitter där med en hel måltid nu när vi ska ha en mysig helg tsm och fira att vi snart fyller år allihopa. Vet inte hur jag ska lösa detta faktiskt. Så sjukt dåligt.
Håller med till fullo, gniselost räknas inte som en fullvärdig middag.
Jobbade på libanesisk resturang så visserligen mycke meze men vi har gjort många ändringar på rätterna för att det ska fungera för dom som kommer in. Gjort falafelsallad som ett exempel.
 
Det blåser och regnar som tusan här, kollade ut och min grill verkar ha kommit på villovägar (blåst bort/sönder), orkar inte klä på mig för att gå ut och leta...
 
Sjukt sugen på popcorn och inga popcorn i 2 av 3 affärer här i byn. Den tredje affären vägrar jag handla på utom i absolut nödfall.
 
Hade totalt glömt bort att jag har tid hos bm idag, om en timme när jag börjar jobba :banghead:
Skulle till en kompis och fira hennes dotter efter jobbet men hon bokade om, igen. Alltid samma sak när man ska dit, sedan är det ändå hon som klagar att vi aldrig ses :meh:
 
På att jag ska till tandläkaren och på att jag bryr mig om vad folk tycker när de tycker att jag går för tidigt från jobbet - det är ju min ensak om jag behöver gott om tid :mad:
(Vi är inte överhopade av jobb på något sätt)
 
Jag får ögonskav jällefall. :cautious:

Eftersom jag är född språkpolis och allergisk mot stavfel, folk som inte kan skilja på de och dem, uttryck som "cool lugn" och sms-språk, så måste jag emellanåt ta Buke-paus. Och NEJ, det är inget påhopp på dyslektiker eller nyanlända som inte behärskar språket. Jag klagar inte på andra (utom i språkpolisgruppen på FB, där får vi göra sånt :D) utan knyter oftast näven i fickan och biter ihop.
 
snö.
Åtminstone när man klantat sig och bommat att ställa väckarklockan, inser att man tittar på klockan exakt en timme innan man ska vara på besiktningen. Måste gå upp, klä sig, fixa mat och vatten till katter och till 16 hästar och har 40 minuters körtid till besiktningen.
Och det är nysnö och därför omöjligt att köra ens lite för fort för att köra in ett par minuter.

Men jo, jag klarade det. Stressad som sjutton.
 
Håller med till fullo, gniselost räknas inte som en fullvärdig middag.
Jobbade på libanesisk resturang så visserligen mycke meze men vi har gjort många ändringar på rätterna för att det ska fungera för dom som kommer in. Gjort falafelsallad som ett exempel.

Precis! Jamen exakt! Men, jag har kommit fram till att jag gör så att jag tar med mig en egen bit annan sorts ost som jag tycker om (istället för t ex hemgjorda biffar, jag vill ju inte be dem värma något eller så). Jag behöver ju inte skylta med det. Men jag tänker som sagt inte sitta och äta bara grönsaker och tzatziki heller.
 
Precis! Jamen exakt! Men, jag har kommit fram till att jag gör så att jag tar med mig en egen bit annan sorts ost som jag tycker om (istället för t ex hemgjorda biffar, jag vill ju inte be dem värma något eller så). Jag behöver ju inte skylta med det. Men jag tänker som sagt inte sitta och äta bara grönsaker och tzatziki heller.
Ne det räknas inte som en måltid. Mys framför soffan möjligtvis. Tråkig meny dom verkar ha med bara en vegetarisk rätt. Vad sjutton gör dom om en vegan kommer liksom...
 
Jag stör mig på att jag är kissnödig, men så sitter jag här och äter pumpasoppa med en filt över axlarna och har det mysigt... Vill inte avbryta bara för att gå till toaletten. Men kanske måste ändå... :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 602
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 917
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 946
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 667
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp