Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har 14 grader om nätterna i lägenheten... Idag, nästan en vecka efter felanmälan, skulle elementen kollas/fixas. Dyker snubben som skulle göra det upp? Nej. Hör han av sig? Nej. Går han att få tag på? Nej. Är det samma snubbe som tar månader på sig att få saker gjorda? Ja. Har jag suttit och väntat i två timmar helt i onödan? Ja.
Ska jag gå till kontoret imorrn och begära att någon annan kommer och fixar elementen? Eh, JA!
Ångrade mig, du hade redan koll på hyresavdrag...
 
På att påsken, och därmed också fettisdagen, ligger så rackarns sent i år. Jag har en dryg vecka i Sverige inplanerad i mitten av februari och trodde att jag skulle täcka in fettisdagen då, men den är ju inte förrän i mars i år! Inte för att det kommer att hindra mig, dock...:angel:

Hädare! :mad:

;) :D Jag måste nog baka tidigare än så också, annars kommer mina borrare att gråta :p
 
Bra där! Jag ska erkänna att jag stod den 28 december och funderade på om det var för tidigt eller ej, och kom fram till att jag nog fick vänta till 2019 i alla fall... Hade jag bott i Sverige hade jag säkert redan klämt i mig minst två! :D
Det är ju så gott! Fast vi gjorde med äppelmos istället för mandelmassa idag, blev gott det också
 
Stör mig lite på att det är för få element här så får flytta på elementen mellan rummen. Bara det att nu glömde jag bort att byta tillbaka så sovrummet är alldeles för kallt, burr.
Ska nog köpa ett nytt element. Lite löjligt att flytta på dem fram och tillbaka.
 
Stör mig lite på att det är för få element här så får flytta på elementen mellan rummen. Bara det att nu glömde jag bort att byta tillbaka så sovrummet är alldeles för kallt, burr.
Ska nog köpa ett nytt element. Lite löjligt att flytta på dem fram och tillbaka.
Apropå element - jag stör mig på att jag inte kan köpa ett snyggt sådant (som ser ut som en öppen spis med brasa) på rusta. Pga a) jag har ingen plats för den, b) jag har inget behov av ett element.
Men den är ju så snygg! :arghh::cautious:
 
Mens.
Hormoner.
Att jag träffat en snubbe som är väääldigt bra på det där med närhet men nu när behovet är som störst är det närmsta jag kommer en hund som vill ha personal space :meh:
 
Det verkar som att det är något jag inte tål på mitt kontor på nya jobbet. Tyckt att helsike vilken segdragen "halv-förkylning" som aldrig ger sig. Fattar ju sambandet nu :angel: särskilt efter jag gnällde för en annan i personalen imorse och hon bara; känner du det med?! Jag blev alltid sån efter en natt där... (fd jourrum, nu kontor).
Blir täppt i näsan efter en kort stund, ögonen svider och jag känner mig precis som när jag är ordentligt pollenallergisk. Härligt!


-felanmält+bett om en koll av ventilation/luftkvalitet...
 
Det verkar som att det är något jag inte tål på mitt kontor på nya jobbet. Tyckt att helsike vilken segdragen "halv-förkylning" som aldrig ger sig. Fattar ju sambandet nu :angel: särskilt efter jag gnällde för en annan i personalen imorse och hon bara; känner du det med?! Jag blev alltid sån efter en natt där... (fd jourrum, nu kontor).
Blir täppt i näsan efter en kort stund, ögonen svider och jag känner mig precis som när jag är ordentligt pollenallergisk. Härligt!


-felanmält+bett om en koll av ventilation/luftkvalitet...
Åh, stackars dig! Jag är också en känslig person och känns alltid som man blir misstrodd :meh: Hoppas du får hjälp annars får du se till att få ett annat rum! Sådär kan du inte ha det!

(Känner att jag blev väldigt engagerad i detta :o :D)
 
På att en av mina kunder kräver att jag ska skriva materialet på amerikansk engelska, och att jag har så förbaskat svårt att få in det i huvudet. Det har slutat med att jag efter varje avslutat kapitel kör ctrl+F på de allra vanligaste orden för att se om jag skrivit dem "fel" någonstans :meh:
 
Att folk går runt med lågskor och för korta byxor så att vristerna är nakna trots flera minusgrader :mad:. Det borde inte röra mig i ryggen men det gör det. Lika som när folk har vantar, mössa och halsduk när det är är 15 grader varmt :cautious:. Jag fryser och svettas åt er :p.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 592
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 899
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 937
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 666
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp