Störiga saker vi stör oss på del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på vår sjukvård. Jag har varit rätt sjuk och var förr-förra tisdagen in till vårdcentralen (där de dessutom blev lite besvärade för att jag kom dit när jag var sjuk..) och träffade läkare. Konstaterades att jag hade någon form av bakterieinfektion i lungorna och fick penicillin+cocillana utskrivet.

Var hemma resten av veckan men åkte in till jobbet på fredagen (min kollega är också sjuk och vi har saker vi MÅSTE hantera på fredagar). Mådde fortfarande skit och sov typ hela helgen. Sjuk nästa vecka igen och nu behövde jag ju ett sjukintyg då jag varit hemma så pass länge.

Ringde till vårdcentralen (eller ja ringde vid "öppningstiden" och blev sedan uppringd typ 4 timmar senare för det är ju så det funkar nu tydligen) i onsdags och vill ha intyg, inga problem sa hon och frågade hur länge jag varit sjuk, jag svarade och nämnde då fredagen och där tog det tvärstopp. Tydligen var jag nu frisk eftersom jag återgått till jobbet. Måttligt irriterad sade jag att om inte annat hör du väl på min röst (och min hosta) att jag inte är frisk men nej det var omöjligt att skriva ut intyg "i efterhand" och jag blev i princip anklagad för att fejka sjukdom. Enda sättet var att träffa en läkare IGEN vilket jag då bad om men nej då hade de inga tider kvar den veckan?? Fick bara uppmaningen att "du får ringa till din arbetsgivare och lösa det den vägen"

Inte hört något från min chef än (han var på utbildning då och nu är tydligen personen som måste "hantera det" sjuk.. så slutar nog med att jag måste offra semesterdagar på detta..

Orkar inte bråka om det heller då jag fortfarande inte är frisk (men tillbaka på jobbet ändå..)
 
Att jag har ont i ryggen nu när jag inte kan rida. Magen har krånglat sen i höstas och allting bara jävlas med mej just nu. Kan fortfarande inte göra något åt nånting :cry:
 
Att jag har ont i ryggen nu när jag inte kan rida. Magen har krånglat sen i höstas och allting bara jävlas med mej just nu. Kan fortfarande inte göra något åt nånting :cry:
Jag har haft ont i ryggen sen 23/12... Håller rpp att bli knäpp! Har dock en häst som måste ridas och medryttare som inte har tid, så det är bara att bita ihop. :down:
 
Huvudvärk idag :meh:
Borde gå och få på mig kläder och få åtminstone någonting vettigt gjort idag. Bebis som var beräknad i lördags håller sig kvar där inne och verkar inte ha några som helst planer på något annat
 
Jag har haft ont i ryggen sen 23/12... Håller rpp att bli knäpp! Har dock en häst som måste ridas och medryttare som inte har tid, så det är bara att bita ihop. :down:
Min häst har vart skadad sen mitten på oktober. Boxvila sen dess. Återbesök i februari och sen får vi se vad vet säger. Den andra hästen fick jag pensionera för gott i samma veva pga ålderskrämpor. Sjukt vad dåligt man mår utan sin ridning :(
 
Min häst har vart skadad sen mitten på oktober. Boxvila sen dess. Återbesök i februari och sen får vi se vad vet säger. Den andra hästen fick jag pensionera för gott i samma veva pga ålderskrämpor. Sjukt vad dåligt man mår utan sin ridning :(
Nä, vad surt! Vet hur det är, min stod på boxvila några månader förra året och det är fortfarande oklart om hon kommer bli 100% bra.
 
Stör mig på att jag vet precis vad jag behöver göra för att dämpa min ångest. Hur jag bör lägga om kosten och börja träna på ett rimligt sätt. Vilka aktiviteter jag bör ägna mig åt. Men ångesten gör att jag inte orkar laga mat två dagar i rad, inte orkar träna, jag har ett sjukt sötsug. Just nu vill jag bara dra täcket över huvudet och få sova hela dygnet. Det är inte alltid så förståss men jag är så trött på mig själv just nu.
 
Att jag borde duscha hunden som stinker dynghög just nu. Vilket innebär resa mig från soffan vilket känns enormt omotiverande just nu. Fast det är nog fasen värre ändå att fortsätta känna lukten. :yuck:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 634
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
26 934
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 965
Senast: Intejag
·
Äldre Jag blir galen på våran granne snart! Huah, är jag lättretlig eller har jag rätt till att vara det? :eek: Sambon och jag har nyligen...
Svar
18
· Visningar
2 667
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp