Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fått 1/2 paket (som jag beställt samtidigt från samma levetantör) till ombud sedan flera dagar. Tänkte att det andra skulle dyka upp också så att jag kan hämta dem samtidigt. Det står som "påväg" hos postnord och åkte från närmsta centralen mot utlämningsställe igår morse :banghead: Jag orkar inte åka två gånger :arghh:
 
Jag stör mig på folk som använder psykiska diagnoser som skällsord.

Ok, nu var det inte ett skällsord, utan för att belysa det faktum att en person uppträder med 2 eller fler åtskilda personligheter, vilket blir långt att skriva. Men simulerat schizofren kunde varit bättre. Dessutom är väl schizofreni en psykiatrisk diagnos.
 
Att folk ska ha åsikter om varför jag tar en paus i mina studier, har en högskoleexamen på 120hp och avvaktar med sista C-kursen för en kandidatexamen. Ändå kommer det ord som "ja, det var väl på tiden att du hoppade av", "du kommer aldrig få jobb innan du är klar", "man ska inte plugga på högskolan när man har småbarn", "bra att du tänker på barnen", "ja, jag sa ju att det skulle bli för tufft".

Jag har ca 150 högskolepoäng (3 års studier) så det var inte ett lätt val att pausa nu, men ibland kommer livet emellan rejält så varför vara så nedlåtande och elak? :(
 
Att folk ska ha åsikter om varför jag tar en paus i mina studier, har en högskoleexamen på 120hp och avvaktar med sista C-kursen för en kandidatexamen. Ändå kommer det ord som "ja, det var väl på tiden att du hoppade av", "du kommer aldrig få jobb innan du är klar", "man ska inte plugga på högskolan när man har småbarn", "bra att du tänker på barnen", "ja, jag sa ju att det skulle bli för tufft".

Jag har ca 150 högskolepoäng (3 års studier) så det var inte ett lätt val att pausa nu, men ibland kommer livet emellan rejält så varför vara så nedlåtande och elak? :(
Men fy va elakt!
Starkt av dig som gör det som är bästa för dig just nu, hoppas inte du tappar modet av alla korkade kommentarer:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 978
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 512
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 325
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 131
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp