Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina grannar ovanför. Det har varit lugnt länge, misstänker att dom inte har varit hemma. Men dom sista dagarna så har har det varit ett jäkla klampande och brötande från morgon till sen kväll. Det är verkligen hela tiden. Önskar sååååå att dom flyttar och att jag får en normal granne igen.
 
Var i mattaffärn å handlade å ja stör mig på att folk inte respekterar avståndet i kön till kassan, trots tydliga markeringar i golvet. Sa faktiskt till hon som stod bakom mig att vi kanske ska hålla avståndet nu i dessa tider då vi inte vet va vi bär på. Jag kan inte ge 100% garanti att jag är helt frisk även om jag känner mig frisk i övrigt.
Känns som om många börjar slappna av nu och tro att det inte är någon fara och är över.
 
Var i mattaffärn å handlade å ja stör mig på att folk inte respekterar avståndet i kön till kassan, trots tydliga markeringar i golvet. Sa faktiskt till hon som stod bakom mig att vi kanske ska hålla avståndet nu i dessa tider då vi inte vet va vi bär på. Jag kan inte ge 100% garanti att jag är helt frisk även om jag känner mig frisk i övrigt.
Känns som om många börjar slappna av nu och tro att det inte är någon fara och är över.
Jag tycker att affärerna har börjat slappna av också. Vårt ICA maxi markerade upp golvet under renovering. När de sedan flyttade på kassorna lite grann åt vänster, markerade de inte upp golvet på nytt. Så nu är det en rad "pluttar" på helt fel ställe, och alltså inga där de borde vara...... :cautious:
 
Var i mattaffärn å handlade å ja stör mig på att folk inte respekterar avståndet i kön till kassan, trots tydliga markeringar i golvet. Sa faktiskt till hon som stod bakom mig att vi kanske ska hålla avståndet nu i dessa tider då vi inte vet va vi bär på. Jag kan inte ge 100% garanti att jag är helt frisk även om jag känner mig frisk i övrigt.
Känns som om många börjar slappna av nu och tro att det inte är någon fara och är över.

Håller med om detta. Var i en godisbutik igår och fick lite panik över hur folk bara struntar i att hålla avstånd. Precis som att det är ”old news” + nu är det sommar så då gäller det inte längre typ 😒😏🤬
 
Håller med om detta. Var i en godisbutik igår och fick lite panik över hur folk bara struntar i att hålla avstånd. Precis som att det är ”old news” + nu är det sommar så då gäller det inte längre typ 😒😏🤬
Ja, det är konstigt. Försöker själv alltid hålla avståndet så gott det går, men kan inte låta bli att störa mig på andra som inte gör det.
 
6720631D-162A-4D36-8C84-B3C79D36C366.jpeg
Stör mig, igen, på att journalister har lite för svårt för språk och korrektur.

Det är liksom bra om rubriken inte motsäger brödtexten med 180 grader.
 
Dessutom enligt artikeln finns det mat att välja på men att de minskat på omfattningen.
En av de löjligaste artiklarna på länge.
Och varför ens skriva den :cautious:
Buhu liksom
Amen vad i hela helv... :rage:

"Jag skulle ha föredragit att det var som innan." Nähä, gud vad konstigt! Tänk att det vet jag ingen annan som önskar!

"Vi har varit här förut, men vi känner inte riktigt igen oss. När vi körde in hit kändes det som att vi kom till en spökstad. Alla butiker runtomkring hotellet är igenbommade." Återigen: Gud vad konstigt! Undrar vad det kan bero på? 🤔

"...säger en familjefar, som inte vill se sitt namn i tidningen." Tro fan det, det hade inte jag heller velat om jag hade mage att 1) resa på semester under en pågående pandemi och 2) dessutom klaga på läget när jag väl är där. :banghead:
 
Amen vad i hela helv... :rage:

"Jag skulle ha föredragit att det var som innan." Nähä, gud vad konstigt! Tänk att det vet jag ingen annan som önskar!

"Vi har varit här förut, men vi känner inte riktigt igen oss. När vi körde in hit kändes det som att vi kom till en spökstad. Alla butiker runtomkring hotellet är igenbommade." Återigen: Gud vad konstigt! Undrar vad det kan bero på? 🤔

"...säger en familjefar, som inte vill se sitt namn i tidningen." Tro fan det, det hade inte jag heller velat om jag hade mage att 1) resa på semester under en pågående pandemi och 2) dessutom klaga på läget när jag väl är där. :banghead:
Åh andra sidan kanske den här typen av gnäll avskräcker andra halvpuckon från att resa.
 
Åh andra sidan kanske den här typen av gnäll avskräcker andra halvpuckon från att resa.

Det är lite tragiskt om man avstår att resa av skälet att man tycker att researrangören gör fel som anpassar produkten efter rådande omständigheter. Jag förstår de som avstår att resa eftersom researrangören måste anpassa produkten efter rådande omständigheter.
 
Amen vad i hela helv... :rage:

"Jag skulle ha föredragit att det var som innan." Nähä, gud vad konstigt! Tänk att det vet jag ingen annan som önskar!

"Vi har varit här förut, men vi känner inte riktigt igen oss. När vi körde in hit kändes det som att vi kom till en spökstad. Alla butiker runtomkring hotellet är igenbommade." Återigen: Gud vad konstigt! Undrar vad det kan bero på? 🤔

"...säger en familjefar, som inte vill se sitt namn i tidningen." Tro fan det, det hade inte jag heller velat om jag hade mage att 1) resa på semester under en pågående pandemi och 2) dessutom klaga på läget när jag väl är där. :banghead:
Jag skulle verkligen inte vilja åka på charterresa just nu. Bara tanken på att kliva på ett plan under pågående smittorisk - utan att vara 100% tvungen - gör att det blir ett jätte-nej för mig. För att inte tala om att komma till orten/landet och sedan bli behandlad som en pestsmittad - vilket inte alls är särskilt konstigt - med risk att man hamnar i karantän under hela semestern..... :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 467
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 102
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 960
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 938
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp