Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi skulle köpa en glassmaskin på Lidl idag men fick svaret i kassan att de inte fick sälja den O_o
Med motiveringen att den hade utgått ur sortimentet, trots att den stod ute i butiken med nedsatt pris. Så vi fick inte köpa den. Så otroligt märkligt.
 
Vi skulle köpa en glassmaskin på Lidl idag men fick svaret i kassan att de inte fick sälja den O_o
Med motiveringen att den hade utgått ur sortimentet, trots att den stod ute i butiken med nedsatt pris. Så vi fick inte köpa den. Så otroligt märkligt.
Men det var inte så att det var något fel på den då - som låg inne i systemet - och att de hade glömt/inte hunnit ta bort den från affären? Det hände mig med mat en gång på Willys. Någon burk. När den scannades i kassan visade det sig att den hade blivit återkallad och inte fick säljas av någon anledning. Jag tänker om det kan vara något sådant?
 
Haft en tuff vecka med ett ufo som ringt å väckt en kl 2 på natten när man ska upp å jobba dagen efter. Så låg å tittade på film efter att jag fått lite gjort hemma idag. Poff så sov man från halv sex tiden till halv nio isch. så nu är jag nyduschad å ska försöka införskaffa mig middag. Men har mest lust att gå å köpa en läsk på affären för det är så jäkla kvavt här.
 
Folk som överdoserar tändvätska, ja egentligen tändvätska över lag :meh: :yuck:

Använder fortfarande tändvätska :nailbiting:, men särskilt mycket krävs inte. Kan ni upplysa en dinosaurie om vad som fungerar bra såhär 2020? (har ej el vid grillplatsen). Ofta kör jag dock kollöst, med ved, och då är inte tändvätskan med alls.
 
Använder fortfarande tändvätska :nailbiting:, men särskilt mycket krävs inte. Kan ni upplysa en dinosaurie om vad som fungerar bra såhär 2020? (har ej el vid grillplatsen). Ofta kör jag dock kollöst, med ved, och då är inte tändvätskan med alls.

Jag använder skorstenständare till kol och briketter och tänder den med papper, näver eller en tändpåse. Funkar ohyggligt bra och ger grillfärdig bädd snabbt. Webers skorstenständare är bäst och de har ett startpaket med den, briketter och tändkuber (som iofs är värdelösa) för 249-299 kr. Jag har testat andra skorstenständare och den är överlägset bäst och kraftigast (dvs den håller).

Edit: Skorstenen finns på Netonnet för 249 kr, dock utan briketter. De är inte värda 50 spänn...
 
Senast ändrad:
Jag följer en liten lokal butik på Facebook. Det är en väldigt bra butik och vi handlar där en del så jag vill gärna se när de lägger upp info om butiken, erbjudanden osv. Men jag stör mig jättemycket på att butiksägaren även använder butikens Facebooksida som sin privata sida! Jag är inte intresserad av vad hen gör på sin fritid och allt som inte har med butiken att göra. Jag förstår inte poängen med det!!
 
Jag följer en liten lokal butik på Facebook. Det är en väldigt bra butik och vi handlar där en del så jag vill gärna se när de lägger upp info om butiken, erbjudanden osv. Men jag stör mig jättemycket på att butiksägaren även använder butikens Facebooksida som sin privata sida! Jag är inte intresserad av vad hen gör på sin fritid och allt som inte har med butiken att göra. Jag förstår inte poängen med det!!
Sådant är enormt störande!
 
Jag följer en liten lokal butik på Facebook. Det är en väldigt bra butik och vi handlar där en del så jag vill gärna se när de lägger upp info om butiken, erbjudanden osv. Men jag stör mig jättemycket på att butiksägaren även använder butikens Facebooksida som sin privata sida! Jag är inte intresserad av vad hen gör på sin fritid och allt som inte har med butiken att göra. Jag förstår inte poängen med det!!
Lite i stil med skrivarkursen på distans som jag gick. Det finns en fb-grupp för kursdeltagare. När jag frågade hur jag kunde gå med, så fick jag till svar att jag först blev tvungen att bli vän med kursledaren (antar att hemliga grupper, funkar så?). Men det kände jag inte att jag ville.....så det blev ingen grupp för mig..... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 340
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 274
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
111 036
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 098
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp