Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stämmer och det är ju helt tokigt :crazy: då är det nog bättre med tvättad
Anledningen till att man tvättar potatis verkar vara att det blir väldigt skitigt av jord för både kunder och personal och visst jord kan innehålla bakterier så jag förstår väl butikerna också
Men nästa gång går jag nog till torget och köper potatis :)

Larv, det finns så mycket annan skit i en affär än att en liten mängd torr jord är ingen fara. Jag har jobbat i affär också och det är inte alltid så fräscht på lagret...
 
Vet inte, kanske för att de ska se att potatisarna är friska och sen rullas de i jord för att de ska se nyupptagna ut.
De "mullas" för att det tilltalar kunderna men det verkar faktiskt mer eller mindre ha upphört nu. Den jordiga potatis jag hittar i butikerna är otvättad, annars är den ren.

Jag tror det är så långt som tillbaka på 80-talet som de började "mulla" potatis. Kunderna ville inte ha tvättad potatis då man kunde läsa mycket om stressad potatis, så då började man "mulla" dem efter tvätt för kunderna blev nöjda trots att det blev ytterligare en hantering av potatisen vi köper.
 
Att min förmåga att sova och vakna utvilad verkar ha försvunnit totalt sen jag började träna varje dag igen. Tycker ju att jag borde bli trött om kvällarna av träningen men det blir tvärtom. Är utmattad men vaken till 0300 ändå:down:
 
Att min förmåga att sova och vakna utvilad verkar ha försvunnit totalt sen jag började träna varje dag igen. Tycker ju att jag borde bli trött om kvällarna av träningen men det blir tvärtom. Är utmattad men vaken till 0300 ändå:down:
Tränar du på kvällen eller eftermiddagen? Isf kan ju kroppen varvas upp. Jag kan t.ex. inte ta kvällspromenader för då somnar jag inte.
 
Tränar du på kvällen eller eftermiddagen? Isf kan ju kroppen varvas upp. Jag kan t.ex. inte ta kvällspromenader för då somnar jag inte.
Tränar på morgonen, det är det som är så konstigt. Verkar inte spela någon roll alls när på dagen/dygnet, utan jag sover dåligt ändå. Jag tänker dock fortsätta träna på. Får hoppas att kroppen/hjärnan vänjer sig till slut.
 
Rrrrrrrrrrrrrrr.....rrrrrrrrrrrrrrr....rrrrrrrrrrrrrrr......rrrrrrrrrrrrrr.....rrrrrrrrrr.......rrrrrrrrrrr...

Någon bilar betong tror jag.

:arghh:
 
Att min förmåga att sova och vakna utvilad verkar ha försvunnit totalt sen jag började träna varje dag igen. Tycker ju att jag borde bli trött om kvällarna av träningen men det blir tvärtom. Är utmattad men vaken till 0300 ändå:down:
Är du övertrött kanske? Prova att ta en powernap någon gång under dagen. Helst före kl 12 men fungerar inte det så ta det när du kan. Man kan bli för trött för att kunna somna även som vuxen. Det gäller inte bara barn.
 
Är du övertrött kanske? Prova att ta en powernap någon gång under dagen. Helst före kl 12 men fungerar inte det så ta det när du kan. Man kan bli för trött för att kunna somna även som vuxen. Det gäller inte bara barn.
Ska se om jag kan få in det nånstans! Tvivlar på att jag kommer somna på dagen, men lite vila hade nog inte skadat i alla fall.
 
Stör mig på att mitt ärende hos Agria fortfarande är under handläggning. Förstår att det tar längre tid nu men dom borde hinna titta på det efter 1 månad. Och nu skickade jag in nya papper (återbesök på skadan) så det kommer säkert ta ännu längre tid nu.
 
Ska se om jag kan få in det nånstans! Tvivlar på att jag kommer somna på dagen, men lite vila hade nog inte skadat i alla fall.
Ja det är värt att testa iallafall!
Nej somna behöver du ju inte utan just en powernap, möjligtvis slumra några minuter men iallafall sitta/ligga still i lugn och ro och blunda.
 
Det är på riktigt nått allvarligt fel i huvudet på mina grannar ovanför. Det verkar som om dom avsiktligt lever fan där uppe. I går höll dom på tills klockan var över halv elva på kvällen. Hade jag inte tagit moppen och dunkat hårt i taket så hade dom fortsatt. Hade det inte varit för övriga grannar så hade jag lånat hem ett par rejäla högtalare och lämnat Spotify på hela helgen :devil:
 
Det är på riktigt nått allvarligt fel i huvudet på mina grannar ovanför. Det verkar som om dom avsiktligt lever fan där uppe. I går höll dom på tills klockan var över halv elva på kvällen. Hade jag inte tagit moppen och dunkat hårt i taket så hade dom fortsatt. Hade det inte varit för övriga grannar så hade jag lånat hem ett par rejäla högtalare och lämnat Spotify på hela helgen :devil:
Do it
 
Är du övertrött kanske? Prova att ta en powernap någon gång under dagen. Helst före kl 12 men fungerar inte det så ta det när du kan. Man kan bli för trött för att kunna somna även som vuxen. Det gäller inte bara barn.
Aha! Är det därför jag somnar och sover bättre på natten om jag slumrat 30-45 min på kvällen innan jag lägger mig ”på riktigt”! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 304
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 377
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 108
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 545
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp