Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag har ont i höften, jag trodde det var en muskelinflammation. Enligt sjukgymnasten har jag ljumskbråck, på magen. När jag frågade varför jag har ont i höften så svarar sjukgymnasten
"jaa, ja , jaa"
????????
Vad fan betyder det ?
Jag har skitont, i höften, känner mig febrig men jag har inte feber...
 
Min beslutsångest. Den e f*n sjuklig.
Relaterar! Är det ett stort eller litet beslut?

För mindre beslut har jag en grej jag kör ibland som brukar funka. Jag skriver ner de två (eller flera) alternativen på varsin liten papperslapp, knölar ihop och lägger i en burk eller nåt. Sen tar jag en på måfå som ska fatta beslutet åt mig.

Det fungerar förvånansvärt ofta. Brukar ofta bli "lättad" över att rätt lapp dök upp, eller helt plötsligt bli helt säker på att det var den andra grejen jag ville ha egentligen :)
 
Relaterar! Är det ett stort eller litet beslut?

För mindre beslut har jag en grej jag kör ibland som brukar funka. Jag skriver ner de två (eller flera) alternativen på varsin liten papperslapp, knölar ihop och lägger i en burk eller nåt. Sen tar jag en på måfå som ska fatta beslutet åt mig.

Det fungerar förvånansvärt ofta. Brukar ofta bli "lättad" över att rätt lapp dök upp, eller helt plötsligt bli helt säker på att det var den andra grejen jag ville ha egentligen :)

Både stora (som jag på riktigt vill tänka igenom och tycker det är bra att göra) och små, som antar jobbigt stora proportioner för mig.

Som tur är har jag iom Corona insett att det blir mycket lättare för mig med t ex mat iaf när jag skriver en lista (som iofs tar tid att skriva :D ) och så handlar mamma åt mig när hon ändå ska handla till sig. Minskar folk i butiken/smittorisk och min beslutsångest. Jag kan lätt vara inne i en mataffär i 45 min och komma ut tomhänt eller med en påse havregryn... :/... på det här sättet får jag mat! :P

Det där lät ju jättebra! Ja, jag kan också känna sådär ibland att nä, nu blev det fel, när man får det sådär tydligt... bra grej!
 
Den är gräslig. Jag och särbon var såå besvikna!
@gul_zebra Och @athena_arabians jag håller fullständigt med! Vi såg den på bio. Ovärt.
Jag slapp iaf bli besviken - jag var så jääävla nöjd med att han came full circle i 4an och att det var så jävla klockrent slut på filmserien, så jag var så äckligt skeptisk över den här att jag helt enkelt inte kunnat bli besviken. Tur i oturen kanske...
 
Själv har jag aldrig sett något med Stallone som jag gillar så jag kommer inte lägga vare sig tid eller pengar på att se den.
 
Fick mitt paket. Såg postbilen genom fönstret och går ut för att ta emot det, hinner runt knuten och hör dunsen, skåpdörren smälla igen och en rivstart iväg. Där är mitt paket slängt på parkeringen utanför grinden, trasig kartong och innehållet på väg ut. Det invändiga förpackningsmaterialet för att innehållet inte skulle gå sönder eller halka runt i kartongen, som stor bubbelplast, gick sönder av hanteringen. O_o

Jag har fotat av det, lämnat betyget dåligt och ringt kundtjänst och anmält det hela. Chauffören försökte inte ens kontakta mig och slängde av paketet på parkeringen trots att de skulle levererats vid dörren. Jag är helt ok att de lämnar det på parkeringen och sa det till kundtjänst, men inte den omilda hanteringen. Nu var det ren tur att kattsanden som höll på trillar ut ur paketet inte gick sönder så jag hade haft det i hela grindhålet. :mad:
 
Fast just nu beror det väl iofs lite på. Du ska vara hemma från jobbet vid minsta symtom från luftvägarna. Har du hästen i eget stall finns det ju inget som säger att du inte kan rida för det.

Inga corona symptom hen är hemma för. Förvånansvärt ofta är det fint väder också
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 306
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 385
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 113
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 548
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp