Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig när jag hade lunchrast igår och satte jobbmobilen på ljudlös och gick å la mig i sängen för att vila lite (hade sån huvudvärk) så ringde trafikledarna 3 gånger (de svarar inte själva när de har lunch och jag brukar ringa upp sen när lunchen är klar) sen kommer en kollega och åker förbi och tutar, hör hur bilen vänder (var en budbil) och hänger på tutan, jag var så irriterad. Det visade sig att en av trafikledarna hade bett kollegan väcka mig, så jag inte var död... grejen är att de kan följa hur jag kör med gps och tidpunkter.
Tog en senare lunchrast för det flöt på så bra, var inte jättesent var mellan 13-14.. åh ja hann med allt jag skulle göra ändå som de ville ha tag i mig för, det var ingen sån panik utan att ja kunde ringa upp (vilket jag inte hann för de ringde igen precis när jag skulle ringa).. stör mig fortfarande, så idag skickade ja ett meddelande att jag tog en sen lunchrast igen...
 
Jag stör mig när jag hade lunchrast igår och satte jobbmobilen på ljudlös och gick å la mig i sängen för att vila lite (hade sån huvudvärk) så ringde trafikledarna 3 gånger (de svarar inte själva när de har lunch och jag brukar ringa upp sen när lunchen är klar) sen kommer en kollega och åker förbi och tutar, hör hur bilen vänder (var en budbil) och hänger på tutan, jag var så irriterad. Det visade sig att en av trafikledarna hade bett kollegan väcka mig, så jag inte var död... grejen är att de kan följa hur jag kör med gps och tidpunkter.
Tog en senare lunchrast för det flöt på så bra, var inte jättesent var mellan 13-14.. åh ja hann med allt jag skulle göra ändå som de ville ha tag i mig för, det var ingen sån panik utan att ja kunde ringa upp (vilket jag inte hann för de ringde igen precis när jag skulle ringa).. stör mig fortfarande, så idag skickade ja ett meddelande att jag tog en sen lunchrast igen...
Som lastbilsförare är det ju sjukt viktigt att man får villa om man känner att man behöver det. Förstår att du vart irriterad.
 
Som lastbilsförare är det ju sjukt viktigt att man får villa om man känner att man behöver det. Förstår att du vart irriterad.
Ja, första tutningen brydde ja mig inte om misstänkte att det var en kollega som åkte förbi och "hejjade" men sen när bilen vänder och typ hänger på tutan..... gaaaaaaaaah, jag hade kunnat döda i just det ögonblicket. :arghh:
Skulle bara köra en powernap, blev inget med det skitsvårt att slappna av efter det.
 
Ja, första tutningen brydde ja mig inte om misstänkte att det var en kollega som åkte förbi och "hejjade" men sen när bilen vänder och typ hänger på tutan..... gaaaaaaaaah, jag hade kunnat döda i just det ögonblicket. :arghh:
Skulle bara köra en powernap, blev inget med det skitsvårt att slappna av efter det.
Vet precis hur du menar. Varit med om samma sak när jag försökt powernapa på jobbet (och andra tillfällen).
 
Kom på en sak till (mest på jobbet) - när folk inte stänger köksluckor och lådor 😡 Vad är vitsen med att lämna dem tre cm öppna?! Så nån kan slå smalbenet i en låda eller huvudet i en öppen lucka?
Och jag stör mig på att jag tycks ha blivit en sådan där person som lämnar köksskåp och lådor öppna. Jag fattar inte hur eller varför detta hände, men plötsligt har jag börjat upptäcka att en del skåp/lådor står lite på glänt ibland när det bara är jag som varit i köket. Det här har alltså börjat hända de senaste 2-3 månaderna, i ett kök jag haft i drygt ett år. Fattar ingenting! :confused: (och sambon blir naturligtvis tokig på mig av samma anledning som du)
 
Den här kvällen. Dagen har varit rätt ok, men kvällen var ju hemsk. Eller är väl fortfarande även om det är lugnt nu. Blev osams med mammas sambo eftersom han aldrig kan lyssna på någon annan än sig själv och bara kör över folk utan att bry sig det minsta om andras åsikter. Sedan kräktes dottern över sig själv, mig och överallt två gånger på raken, lade henne och hon tvärslocknade. I fem min och vaknade sedan av att hon ligger på rygg och kräks och knappt får luft. får upp henne och hon spyr igen över sig själv, mig, golv och allting. Nu sover hon lugnt men har lite ljud för sig emellanåt (vanliga "sovljud" så inget konstigt så men jag springer ju dit vid minsta pip såklart) och är väldigt täppt. Vilket troligtvis också är anledningen till att hon kräkts. Kan tilläggas att jag är själv hemma med barnen också och sambon är inte hemma förrän på söndag.
 
Stör mig på hur dålig maten på jobbet har blivit.

Igår blev jag serverad stekt potatis med 'vegetariansk pastagratäng' - kokt pasta och tomatsås som körts i ugn.

Det här är ett helt team professionella mat-personer som lyckats med detta. Samtidigt tjatar vi huvudet av oss för att ungerna ska äta så att de orkar en hel dag. Men inte ens jag gör det om det enda som serveras är kolhydrater. Jag har inget emot vegetariansk mat, som sådan, men då får det vara ordentligt gjort, man måste ju ersätta köttet man tar bort med något annat; bönor, linser, halvfabrikat osv. Men nä. Bara pasta och potatis.
 
Stör mig på hur dålig maten på jobbet har blivit.

Igår blev jag serverad stekt potatis med 'vegetariansk pastagratäng' - kokt pasta och tomatsås som körts i ugn.

Det här är ett helt team professionella mat-personer som lyckats med detta. Samtidigt tjatar vi huvudet av oss för att ungerna ska äta så att de orkar en hel dag. Men inte ens jag gör det om det enda som serveras är kolhydrater. Jag har inget emot vegetariansk mat, som sådan, men då får det vara ordentligt gjort, man måste ju ersätta köttet man tar bort med något annat; bönor, linser, halvfabrikat osv. Men nä. Bara pasta och potatis.

Fy vilken dålig måltid! Ok, jag gillar kolhydrater! Jag mår bra när jag äter kolhydrater men det där var ju ingen väl sammansatt måltid!
 
Stör mig på hur dålig maten på jobbet har blivit.

Igår blev jag serverad stekt potatis med 'vegetariansk pastagratäng' - kokt pasta och tomatsås som körts i ugn.

Det här är ett helt team professionella mat-personer som lyckats med detta. Samtidigt tjatar vi huvudet av oss för att ungerna ska äta så att de orkar en hel dag. Men inte ens jag gör det om det enda som serveras är kolhydrater. Jag har inget emot vegetariansk mat, som sådan, men då får det vara ordentligt gjort, man måste ju ersätta köttet man tar bort med något annat; bönor, linser, halvfabrikat osv. Men nä. Bara pasta och potatis.
Det där borde inte få kallas vegetarisk mat på en skolmatsedel. Bara för att något inte innehåller kött blir det ju inte automatiskt vegetarisk mat. Ingen kallar ju en brödbit vegetarisk. Vegetariskt är det ju men det är inte vegetarisk mat.

Det där är uteslutarmat, dvs. när man bara tar bort köttet och inte ersätter det med något annat. Sådant där man kunde serveras på 80-90 tal, början av 00-talet när någon ansåg sig ha gjort vegetarisk mat. Basen var då alltid antingen tomatsås (helt smaklös såklart, gärna bara hälld ur en burk med krossade tomater och uppvärmd) eller champinjoner. Något annat kunde folk inte ens inom matbranschen komma på. Sorgligt att det serveras sådant än idag. Inte konstigt att folk tycker illa om vegetarisk mat om det är sådant de möter. Det finns så enormt mycket god vegetarisk mat som dessutom kostar en spottstyver så varför man gör så kan jag verkligen inte förstå.

Bara det att servera pasta och potatis ihop liksom. Kom igen! Är de helt fantasilösa? Äter de pasta och potatis ihop själva hemma?
 
Kom på en sak till (mest på jobbet) - när folk inte stänger köksluckor och lådor 😡 Vad är vitsen med att lämna dem tre cm öppna?! Så nån kan slå smalbenet i en låda eller huvudet i en öppen lucka?
Hade en katt inte på jobbet förstås ;) som alltid gick och öppnade ett köksskåp kikade in och sen gick vidare naturligtvis utan att stänga efter sig :D Så här stod alltid minst ett skåp öppet i köket :o
Stängde man skåpet tog det aldrig lång stund innan katten kom och öppnade det jag undrar vad hon tittade efter i skåpet :confused: för hon var aldrig lång tid i skåpet kikade bara in och sen gick vidare :p
 
Människor i kommentarerna under vissa inlägg på Facebook, nu senast att IKEA lanserat ännu ett veg-alternativ till köttbullar (kommentarer som "går man till ett ställe som ex en hamburgerestaurang får man faktiskt finna sig i att äta kött!!" eller "ät hemma om det inte passar") och en artikel om människor som väljer att leva poly. Låt bara människor leva sina liv, inte skadar det någon!
 
Stör mig som f*n på Comhem. Dom tog sina sändningar över till enbart digitalt. Vilket gjorde så att jag förlorade 2 av mina absolut favorit kanaler. Vart väldigt konfunderad över detta då min hyresvärd har ett avtal med dom. Tänkte dock att jag ringer å kollar om jag kan köpa enbart dessa kanaler på något sätt. Gick ju självklart inte. Personen vet hela tiden vart jag bor och vem jag är. Kör igenom värdens säljpich, dom har självklart erbjudande just nu på paketet jag haft innan och försöker få mig att punga ut för kanaler jag redan har. Försöker även sälja på mig ett Internet som visserligen är 50 kr billigare i månaden, men som har 400 kr i startavgift och 150 kr i frakt och miljökostnad. Det tar många månader innan jag skulle börja spara in några pengar på att byta Internet, där kan man dessutom lägga till att jag inte känner en endaste person som är nöjd med deras Internet. När det verkligen har gått in i säljarens huvud att jag inte tänker sitta och betala en massa pengar för en massa kanaler jag redan har klämde han ur sig att oj då du bor ju där. Dom har ju avtal med oss du ska få ett kort gratis av oss med dom där kanalerna du vill ha.
Tror inte för den öre på att det inte har synts på hans dator under hela konversationen.
Sedan stör jag mig på att denna information inte har delats ut till mig och övriga hyresgäster. Vi är trots allt berättigade detta via våran hyra...
 
Ska låna ut min häst ett tag, har annons ute i ett flertal grupper som endast är riktade mot foderhästar/fodervärdar. Ändå får man frågan om man kan tänka sig att låna ut på foder:banghead:
Skrivna på ett sätt som att de frågar om jag tänka mig att låna ut foder istället för att sälja:cautious:

Och det vanliga att de inte läser annonserna.
 
Ska låna ut min häst ett tag, har annons ute i ett flertal grupper som endast är riktade mot foderhästar/fodervärdar. Ändå får man frågan om man kan tänka sig att låna ut på foder:banghead:
Skrivna på ett sätt som att de frågar om jag tänka mig att låna ut foder istället för att sälja:cautious:

Och det vanliga att de inte läser annonserna.

Jag förstår inte. Du vill låna ut din häst, och har lagt annons på sidor för fodervärdar och de som letar fodervärdar och så blir du irriterad över att folk frågar om du vill låna ut hästen på foder? Har jag missförstått nåt?
 
Stör mig som f*n på Comhem. Dom tog sina sändningar över till enbart digitalt. Vilket gjorde så att jag förlorade 2 av mina absolut favorit kanaler. Vart väldigt konfunderad över detta då min hyresvärd har ett avtal med dom. Tänkte dock att jag ringer å kollar om jag kan köpa enbart dessa kanaler på något sätt. Gick ju självklart inte. Personen vet hela tiden vart jag bor och vem jag är. Kör igenom värdens säljpich, dom har självklart erbjudande just nu på paketet jag haft innan och försöker få mig att punga ut för kanaler jag redan har. Försöker även sälja på mig ett Internet som visserligen är 50 kr billigare i månaden, men som har 400 kr i startavgift och 150 kr i frakt och miljökostnad. Det tar många månader innan jag skulle börja spara in några pengar på att byta Internet, där kan man dessutom lägga till att jag inte känner en endaste person som är nöjd med deras Internet. När det verkligen har gått in i säljarens huvud att jag inte tänker sitta och betala en massa pengar för en massa kanaler jag redan har klämde han ur sig att oj då du bor ju där. Dom har ju avtal med oss du ska få ett kort gratis av oss med dom där kanalerna du vill ha.
Tror inte för den öre på att det inte har synts på hans dator under hela konversationen.
Sedan stör jag mig på att denna information inte har delats ut till mig och övriga hyresgäster. Vi är trots allt berättigade detta via våran hyra...
Med tanke på att man la ner det analoga tvnätet för över 10 år sedan så är det väl inte så konstigt att bolagen slutar ha det..
Men visst, det andra är ju bara dumt av comhem
 
Med tanke på att man la ner det analoga tvnätet för över 10 år sedan så är det väl inte så konstigt att bolagen slutar ha det..
Men visst, det andra är ju bara dumt av comhem
Att dom förde över till digitalt är inte det som stör mig. Att försöka sälja in paket till folk som har paket redan är ett grymt fullt försäljningsknepp. Där man försöker utnyttja denna övergång till max och få folk att betala för något som dom redan betalar för.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 303
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 236
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 998
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 084
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp