Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Höll precis på att köra på en cyklist som inte behagade slänga en enda blick åt sidan när han cyklade över ett övergångsställe :rage:
Mig veterligen ska man leda cykeln om det är ett övergångsställe alltså inte kombinerat med cykelvägskylt
I ett sådant läge lägger jag mig på tutan...
Jag förstår överhuvudtaget inte att det finns så många människor som bara cyklar utan att titta åt sidorna. På min ort finns det väldigt många ställen där cykelväg korsar gator. Ibland är sikten inte det bästa. Men många cyklister slår inte ens ett öga mot trafiken. De bara cyklar på. Visst har de företräde, men ibland händer det ju att det är halt väglag, att en bilist bländas av solen, osv osv osv...... :nailbiting:
 
Höll precis på att köra på en cyklist som inte behagade slänga en enda blick åt sidan när han cyklade över ett övergångsställe :rage:
Mig veterligen ska man leda cykeln om det är ett övergångsställe alltså inte kombinerat med cykelvägskylt
Man får cykla över, men då har man väjningsplikt mot bilisterna.

På spåret trafik stör jag mig som fan på bilister som inte kollar innan de byter fil. Höll på bli prejad idag av något jävla stolpskott som helt enkelt inte sett mig :meh:
 
Det är en Electrolux :meh:
Men det var hållaren som inte riktigt satt som den skulle :cautious:
Men instruktionerna är lite småkomiska
Den här produkten är avsedd att användas i hushållet och i liknande miljöer
Personalkök i butiker på kontor och andra arbetsmiljöer
Bondgårdar
Av gäster på hotell motell och andra typer av boendemiljöer


Varför är just bondgårdar specificerade :confused:
Och på alla dessa ställen ska alltså någon stå och titta på bryggaren medan den brygger kaffe? :rofl:

Sjukt kul att de specificerade bondgårdar :rofl:
 
På temat bussar i Göteborg!

På en viss busslinje i nämnda stad finns det en bussmodell som har en form av stå-stol som man kan luta sig mot i leden. Den består av två metallpinnar olika nära väggen och i olika höjd. Jag är några centimeter för kort för att stå bekvämt mot de ståstolarna. Men mina kompisar säger att stolarna är bra så de är säkert jättebekväma om man är lite längre. Är man för kort (som mig) gör det bara ont att stå mot dem. Störigt värre!

Mamma gjorde mig för kort :cry:
 
Fortsätter på kaffebryggartemat Läser instruktionerna där det står Lämna aldrig apparaten utan uppsikt när den är ansluten till vägguttaget O_o
Men jag kan inte stå och titta på den när den brygger i slowmotion då får jag ju ingenting gjort :arghh:
Som när jag skulle köpa en bordsfläkt. Det stod i manualen att den inte fick användas av personer med någon som helst funktionsnedsättning.
Jag som har neuropsykiatriska funktionsnedsättningar fick alltså inte använda den. :cautious:
 
Idag hade någon böjt tillbaka det :laugh:
58A404FC-90FE-4005-88A0-111689BFD4B3.jpeg
 
Kollar på kläder online i hopp att hitta något intressant till höstgarderoben... men fattar inte varför korta klänningar och små kjolar och croptops är en del av "höstkollektionen"? Fattar ju att vissa använder leggings till hösten, men croptops? T-shirts? Eller är jag bara en jävligt jobbig fryslort? Händer bara att jag använder t-shirts och linnen på sommaren... Eller när man letar specifikt efter VINTERJACKA, och söker på detta och får fram vad som ser ut som tunna höstjackor?? Eller en tunn kappa? Kanske bara borde köpa flera overaller i olika färger för variation att ha oktober-april.... :D
 
Kollar på kläder online i hopp att hitta något intressant till höstgarderoben... men fattar inte varför korta klänningar och små kjolar och croptops är en del av "höstkollektionen"? Fattar ju att vissa använder leggings till hösten, men croptops? T-shirts? Eller är jag bara en jävligt jobbig fryslort? Händer bara att jag använder t-shirts och linnen på sommaren... Eller när man letar specifikt efter VINTERJACKA, och söker på detta och får fram vad som ser ut som tunna höstjackor?? Eller en tunn kappa? Kanske bara borde köpa flera overaller i olika färger för variation att ha oktober-april.... :D
Inte bara du. Långa, varma klädesplagg ska det vara på vintern :D ! Jag ÄLSKAR att det finns så många knälånga kappor (alltså i jacktyg) att välja på numera. Inga midjejackor för mig inte..... :D
 
En person som jag stöter på i arbetet som i princip i varje kontakt förminskar eller dumförklarar (och inte bara mig utan de flesta hen är i kontakt med). Ibland hör man det direkt, men ofta blir det att man lägger på luren och känner att det skaver litegrann "men vad SA hen egentligen? sa hen verkligen så??".
 
Folk utan körkort som tar för givet att bara för att man har körkort så ska man alltid köra dom.
Svarade på en fråga i en singelgrupp om det var nått problem med att den man dejtar inte har körkort. Svarade att det inte var några problem men att han inte skulle förvänta sig att bli skjutsad nånstans för jag är less på att köra folk som är för lata och snåla för att skaffa körkort. Undantag är om dom inte får pga sjukdom eller liknande. Och genast så får jag påhopp. Alltså seriöst, vill man ha chaufför eller passopp eller liknande så får man väl anställa en sådan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 049
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 567
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 397
Senast: Marita73
·
Svar
952
· Visningar
50 986
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp