Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja alltså jag är inte speciellt oupplyst öht, så jag vet redan varför, men det gör ju inte att öronen blöder mindre när jag hör det..
Fast det är ju inte direkt fel, och har senaste 100 åren eller så mer blivit en klass-/kulturgrej som ofta används för att exkludera vissa grupper. Jag tycker också spontant att det låter konstigt, men försöker tänka om för att vara inkluderande och så vidare :)
 
Blåsten :arghh: Jag tänkte va smart och gå till affären när Mello börjar, rimligen borde det va lite folk nu. Men för nån timme sen började det blåsa som tusan och riktig kallblåst :eek: Jag tänker inte sätta min fot utanför dörren i detta väder, inte ens för godis! Dumma blåst :mad:
 
Blåsten :arghh: Jag tänkte va smart och gå till affären när Mello börjar, rimligen borde det va lite folk nu. Men för nån timme sen började det blåsa som tusan och riktig kallblåst :eek: Jag tänker inte sätta min fot utanför dörren i detta väder, inte ens för godis! Dumma blåst :mad:
Det blåste förut när jag var ut. Motvind på ditvägen och motvind på hemvägen. Varför blir det så? :cautious:
 
Den här reklamen som envist kommer upp varje gång jag går in på Buke.

Kom igen, jag är inte lastgammal (än :nailbiting:).

Och "doesn't accentuate fine lines!", nej, tro sjutton det om man inte använder det som foundation och i det fallet är det nog ändå inte rynkorna som drar till sig uppmärksamheten :laugh:

Visa bifogad fil 65512
Och nu får jag ideligen upp den här reklamen. Känns som att Buke försöker tala om något för mig :cautious:

Screenshot_20210306_213338.jpg
 
På när folk drar knäppa slutsatser baserat på en enda mening i en helhet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 524
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 017
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 961
Senast: Mkb
·
Svar
791
· Visningar
41 756
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp