Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min systers bäbis, typ. Eller ja jag stör mig inte på honom, han är rätt söt och gör ju liksom inget fel utan jag stör mig lite på situationen han skapar?

Det är intressant vilken effekt en bäbis har, hela sällskapet av vuxna verkar kunna umgås enbart genom att sitta och titta på honom, tycka det är SÅ intressant och SÅ gulligt när han bara.. existerar? Man kan ha ett samtal och så mitt i så avbryts allt för att bebisen gjorde ett gulligt ljud eller något, så ska alla bara sitta och.. beundra? Jag har aldrig varit barnkär så vet inte om jag är immun? han är som en sån ormtjusare och min familj är kobrorna.

Jag känner mig som en människa bland djuren som bara går efter instinkt hela tiden. Saknar verkligen att kunna umgås och prata "ostört" med vuxna.
Håller med. Alla ska hålla på och gulla och greja med bebis, jag tittar åt ett annat håll och är så ointresserad som man kan bli. Gissa vem som får en unge i armarna som man förväntas gulla med :meh:
Sen är det det där otyget med alla bilder på bebis och typ alla måste älska och kommentera puttenuttigt hela tiden. Ska helst läggas upp minst en bild om dagen.
Systeryster har blivit mormor och är helt hyper.
 
Fick en chokladbit av en resenär 🥰 Lade den på instrumentpanelen för att äta sen, men tydligen kom den för nära varmluftsutblåset 😇 Blev ingen chokladbit för mig 👎
20210510_112145.jpg
 
Dagens föreläsning:
30 min - föreläsaren pratar om sig själv
20 min - skolans historia (vi har läst 15hp i ämnet, inget direkt nytt
15 min - hur stort ansvar läraren har kring specialpedagogik
10 min - statistik
15 min - specialpedagogiska perspektiv vilket var vad föreläsningen skulle handla om. Den här delen stressade föreläsaren igenom eftersom hon inte hann mer

Det här är den enda föreläsningen vi får på hela utbildningen kopplat till specialpedagogik. Tack för att jag fått lära mig hur stort ansvar jag kommer ha som lärare när jag inte får mer än 15 min, en bok och ett seminarium gällande ämnet :banghead:
 
Inbo/vän åkte iväg idag och jag fick plötsligt tillbaka lite av min energi som länge legat på minus, till den nivå att jag knappt klarar av att plocka upp ett papper från golvet typ. Har både tömt diskmaskinen, fyllt den och kört igång den, rensat kylen och lagat mat (nåja, maten är inte klar än, men iaf - det blir mat gjord, riktig mat!). I nuläget är det jättemycket!
Trodde att han skulle vara borta en eller några nätter iaf men han kom hem nu ikväll och jag känner hur energin bara dräneras igen. Fan :(

Och så stör jag mig på att jag köpte kycklinglåda idag och när jag skulle köra in den i ugnen nu ikväll så upptäckte jag att fanskapet är okryddad! Kunde lika gärna ta lite kyckling ur frysen istället :meh:
 
Inbo/vän åkte iväg idag och jag fick plötsligt tillbaka lite av min energi som länge legat på minus, till den nivå att jag knappt klarar av att plocka upp ett papper från golvet typ. Har både tömt diskmaskinen, fyllt den och kört igång den, rensat kylen och lagat mat (nåja, maten är inte klar än, men iaf - det blir mat gjord, riktig mat!). I nuläget är det jättemycket!
Trodde att han skulle vara borta en eller några nätter iaf men han kom hem nu ikväll och jag känner hur energin bara dräneras igen. Fan :(

Och så stör jag mig på att jag köpte kycklinglåda idag och när jag skulle köra in den i ugnen nu ikväll så upptäckte jag att fanskapet är okryddad! Kunde lika gärna ta lite kyckling ur frysen istället :meh:
Det låter inte som någon bra lösning att ha hen inneboende :( Är det något som går att ändra?
 
Det låter inte som någon bra lösning att ha hen inneboende :( Är det något som går att ändra?
Nej, det är inte det. Det var skitnice ett tag men orsaken till att han blev inneboende har tagit över mer och mer så att säga och nu, 1½ år efter inflytt är jag totalt förstörd. Tyvärr är det inget som går att ändra just nu, det är inte permanent utan så småningom kommer han flytta ut men det lär dröja lång tid. Minst tre år är jag rädd för :(
 
LinkedIn (igen). Vad är det med alla drömjobb? Alltså blir ändå lite besviken när någon säger att de fått sitt drömjobb och så är det liksom LSS-handläggare på Kils kommun. Det kanske är någons dröm jag fattar det, men begreppet blir ju förbaskat urvattnat av alla dessa mediokra drömmare. Jag har haft bra jobb som jag varit nöjd med, vilket är en himla ynnest eftersom jag ändå måste försörja mig. Men drömjobb? Ja det skulle väl vara att leka med hundvalpar på heltid eller uppfinna ett miljöneutralt bränsle.
 
LinkedIn (igen). Vad är det med alla drömjobb? Alltså blir ändå lite besviken när någon säger att de fått sitt drömjobb och så är det liksom LSS-handläggare på Kils kommun. Det kanske är någons dröm jag fattar det, men begreppet blir ju förbaskat urvattnat av alla dessa mediokra drömmare. Jag har haft bra jobb som jag varit nöjd med, vilket är en himla ynnest eftersom jag ändå måste försörja mig. Men drömjobb? Ja det skulle väl vara att leka med hundvalpar på heltid eller uppfinna ett miljöneutralt bränsle.
Åh jag hade också en LinkedIn-störning i veckan. Jag blir lite lätt illamående av att det är SÅ himla plastigt och perfekt. Jag jobbar själv med komunikation och sociala medier och både i jobbet och privat uppskattar jag mest de avsändare där det märks att det är människor bakom. Duktiga, proffsiga men mänskliga människor. Mycket på LinkedIn liknar allt för mycket reklambroschyrer, jag tror inte att det är ett vinnande koncept i längden faktiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 402
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 889
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 893
Senast: Mkb
·
Svar
760
· Visningar
39 487
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp