Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag inte köpte en gurka igår, stod framför den och tittade men la den inte i korgen. Nu måste jag ut i regnet och hämta ut medicin och en gurka.
 
PhoneCord.jpg

Även mitt hår gör såhär ibland. Betrayed by my own body.
 
Beställde en present till min man från England, utan att tänka på att de har lämnat EU. Måste nu betala 600 spänn i tull på ett plagg jag inte ens vet passar.

Gud så meckigt det blev 😑

Det är så sjukt störigt. Beställer alltid tyg ifrån England pga att dom enda som har tyget jag vill använda är en butik i England. Nu har det både evigheter OCH kostar massa extra pengar att få hit skiten. :(
 
Mina samarbetspartners igen. Jag kan inte skicka ett enda mail till dem utan att de inte läser, svarar på nåt helt annat eller missuppfattar. Har de en hjärncell var eller vad är problemet? Fick precis ett mail vidarebefordrat från en kund med en sak som inte fungerat, jag svarade kunden med lite frågor och CC:ade även samarbetspartner som vidarebefordrat det för vetskap. Får svar på att han vet väl inte vad som strulat jag måste prata med kunden.

This. Varje dag. Flera gånger. Året om.

1628681741269.jpeg
 
Mina samarbetspartners igen. Jag kan inte skicka ett enda mail till dem utan att de inte läser, svarar på nåt helt annat eller missuppfattar. Har de en hjärncell var eller vad är problemet? Fick precis ett mail vidarebefordrat från en kund med en sak som inte fungerat, jag svarade kunden med lite frågor och CC:ade även samarbetspartner som vidarebefordrat det för vetskap. Får svar på att han vet väl inte vad som strulat jag måste prata med kunden.

This. Varje dag. Flera gånger. Året om.

Visa bifogad fil 75178

Förlåt att jag skrattar men det är ju helt absurt :D
 
Förlåt att jag skrattar men det är ju helt absurt :D

Men JA! Det är liksom en never ending story det här. Igår hade jag en dialog med en annan person där. Innan sommaren hade jag skickat några exempel på kursinbjudan i PDF inför hösten för att se om de gick med på utformningen. Personen ringde upp mig och hade lite synpunkter på hur loggorna skulle se ut, och kommenterade att ett sista anmälningsdatum var felaktigt. Jag sa att jag skulle ändra loggorna, och även sista anmälningsdatumet som var felaktigt, det är bara ett utkast så allt är inte korrekt ännu. Vi kom även överens om att jag skulle skicka inbjudningar i word-format i stället för PDF så att de själva kan ändra vid behov, om något datum skulle ändras eller dylikt. Sagt och gjort, de får alla inbjudningar korrekta och i word-fil i början av juni. I slutet av juni väljer de att ändra ett kursdatum och jag går med på det, antar att de uppdaterat inbjudan själv eftersom det var så vi sa. Igår hör han av sig och dialogen går ungefär såhär:

- Hej, det är ett sista anmälningsdatum som är fel på en inbjudan och jag kan inte ändra det. Kan du skicka mig en ny?
- Ja, det var i utkastet som du fick i PDF. Vi ändrade dem sedan och du ska ha fått samtliga nya i Word. Har du dem? (bifogar aktuella inbjudan för säkerhets skull)
- Tack. Denna stämmer.
- Ja, jag vidarebefordrar samtliga inbjudningar igen så du har dem. (Vidarebefordrar det tidigare mailet med samtliga inbjudningar i Word).
- Datumet på kurs X stämmer inte. Det har vi ju ändrat? Kan du ändra.
- Ja, vi ändrade det i slutet av juni efter att dessa skrevs det stämmer. På efterfrågan fick ni dem i Word för att kunna uppdatera vid eventuella ändringar.
- (Inget svar)

Ibland undrar jag vem som betalar ut deras lön.
 
Vi tycker att det ska vara samma kapacitet i verksamheten under juni-augusti som resten av året. Det är oacceptabelt att någon som gör eller kan något viktigt har semester flera veckor i sträck.

Är det inte oacceptabelt att någon som inte gör eller kan något viktigt alls är där, oavsett del av året. Samma visa varje år. Trots oförändrad lagstiftning.

Stör mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
114 660
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 422
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 801
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 745
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp