Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hundj-ln slet sig och gick på älg. Med kopplet hängande efter. Jag såg framför mig hur han fastnade, blev sparkad, bestämde sig för att gå hem (50km) istället för att återvända till mig... eller hur det var ko med kalv han stötte (vi gick i en skog helt uppkörd av crossar och fyrhjulingar, så jag väntade mig inte vilt)

Jag vill inte vara en dålig hundägare vars hund är till besvär för vilda djur. De är så skyddslösa
Det är du inte!
 
Skåpen går inte upp till taket så listen ovanför är bevarad. :idea:
Nyckelordet är detaljer, inte känsla, stil eller helhetsintryck. :crazy:
:cry:

Som min polare sa: ”vi som inte har typ 20 millar löst kan bara stå och se på när lägenhet efter lägenhet renoveras sönder”.
Ligger ngt i det..
Väesta jag sett var dock en lägenhet i gamla stan. Byggår 1680. Sextonhundraåttio liksom!!!! 341 år gammal. ”I en anrik fastighet” löd annonsen. Lägenheten dominerades av laminatgolv och vita lackade luckor osv. Här är ett smakprov på badrummet….

(ja jag fällde en tår)

85E9F25A-64CE-459F-A43F-CDCFF7EA9147.jpeg
 
Som min polare sa: ”vi som inte har typ 20 millar löst kan bara stå och se på när lägenhet efter lägenhet renoveras sönder”.
Ligger ngt i det..
Väesta jag sett var dock en lägenhet i gamla stan. Byggår 1680. Sextonhundraåttio liksom!!!! 341 år gammal. ”I en anrik fastighet” löd annonsen. Lägenheten dominerades av laminatgolv och vita lackade luckor osv. Här är ett smakprov på badrummet….

(ja jag fällde en tår)

Visa bifogad fil 75087

Offentligt spöstraff vid skampålen säger jag bara :rage:
 
Jag stör mig också på att man i princip aldrig blir trevligt bemött av studievägledare på universitet. Vill de inte ha sökande till sina universitet, eller vad är problemet?
Håller med. Det gäller även internt, det är en följetong med studievägledarna för mig. Jag skulle kolla möjlighet till dubbelnamn men det verkar inte särskilt angeläget, på mitt eget lärosäte alltså.
 
Håller med. Det gäller även internt, det är en följetong med studievägledarna för mig. Jag skulle kolla möjlighet till dubbelnamn men det verkar inte särskilt angeläget, på mitt eget lärosäte alltså.

Om man ens får ett svar. Varför ens ange kontaktuppgifter om man inte har för avsikt att svara på dem?

De kanske borde börja ha med det i profilen, "företrädesvis otillgänglig och avig".
 
Som min polare sa: ”vi som inte har typ 20 millar löst kan bara stå och se på när lägenhet efter lägenhet renoveras sönder”.
Ligger ngt i det..
Väesta jag sett var dock en lägenhet i gamla stan. Byggår 1680. Sextonhundraåttio liksom!!!! 341 år gammal. ”I en anrik fastighet” löd annonsen. Lägenheten dominerades av laminatgolv och vita lackade luckor osv. Här är ett smakprov på badrummet….

(ja jag fällde en tår)

Visa bifogad fil 75087

Skicka detta till justitiedepartementet med uppmaningen "Kriminalisera NU". (och hoppas att inte handläggaren bor/bott där). Jag blir uppriktigt illamående av sorg för den anrika fastighetens skull.
 
Jag hade ju till och med tänkt ut ett lagförslag som det kan finnas anledning att damma av:

Ofredande av byggnad, grovt brott.
”Den som fysiskt antastar byggnad eller dess inredning genom att montera fula och otidsenliga material, måla precis allting i ett eller flera rum i färgen vitt, avlägsna vackra originaldetaljer eller som annars utsätter byggnaden för liknande hänsynslöst agerande döms, om gärningen är ägnad att allvarligt kränka personer med sinne för byggnadsvård och arkitektur, till straffet att måla orden ”CARPE DIEM” 1000 gånger på en gipsskiva och sedan avlägsna texten igen med hjälp av en nagelfil.”
 
Som min polare sa: ”vi som inte har typ 20 millar löst kan bara stå och se på när lägenhet efter lägenhet renoveras sönder”.
Ligger ngt i det..
Väesta jag sett var dock en lägenhet i gamla stan. Byggår 1680. Sextonhundraåttio liksom!!!! 341 år gammal. ”I en anrik fastighet” löd annonsen. Lägenheten dominerades av laminatgolv och vita lackade luckor osv. Här är ett smakprov på badrummet….

(ja jag fällde en tår)

Visa bifogad fil 75087
Det var det fulaste jag sett 🤮 hade inte velat ha det ens i en nybyggnad. Över 300 år 😭 vilken skam
 
Jag hade ju till och med tänkt ut ett lagförslag som det kan finnas anledning att damma av:

Ofredande av byggnad, grovt brott.
”Den som fysiskt antastar byggnad eller dess inredning genom att montera fula och otidsenliga material, måla precis allting i ett eller flera rum i färgen vitt, avlägsna vackra originaldetaljer eller som annars utsätter byggnaden för liknande hänsynslöst agerande döms, om gärningen är ägnad att allvarligt kränka personer med sinne för byggnadsvård och arkitektur, till straffet att måla orden ”CARPE DIEM” 1000 gånger på en gipsskiva och sedan avlägsna texten igen med hjälp av en nagelfil.”

RIMLIGT! Tänker att stegling av renoverarens kvarlevor också skulle kunna tas med för att agera avskräckande exempel
 
Ja det steglas generellt för lite nu för tiden, men det anknyter på ett utmärkt tidsenligt sätt till Gamla stan och en korrekt påminnelse om historiens vingslag. :D

Eller hur!
Såg nu att du inte nämnde ngn om avrättning men jag antog kallt att detta skulle ske i rättvisans namn.
Avslutade gårdagen med att se en tvådelad dokumentärserie om Sthlms Blodbad. Lätt att ryckas med 🤭😅
 
Wohoo! Löste det, om någon vill vet hur man gör:

1. Logga in till google kontot
2. Installera vlc för android
3. Välj Local Network
4. Välj smb
5. Vid begäran av login/password. Skriv in användarnamnet (hittas i Users mappen på C:
6. Skriv in lösenordet för routern (om man har någon) annars datorn. Voila! Iofs måste man göra det varje gång man vill kolla på något och jag vet att det finns ett sätt att inte behöva göra det, men det hittar jag inte. Men nu kan jag i alla fall kolla på filmer/serier/dokumentärer på datorn via min mediaspelare på tv. :D

Problemet är att alla mediaspelare och mobil/plattor har olika sätt att logga in på, men den här var den klurigaste.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 119
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 162
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 836
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 332
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp