Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man försöker göra lite för många saker samtidigt och häller strösocker istället för havregryn i lunch-smoothien... Någon (:angel:) hade ställt tillbaka burkarna i fel ordning så att sockret stod där havregrynen brukar vara :meh:

Det hade säkert blivit rätt gott, men det var knappast det där hälsosamma och näringsrika som jag var ute efter. Bara att göra om och göra rätt!
 
Mina kollegors reaktion på klimataktionen där folk hade limmat fast sig vid en Monet. Ungefär som att aktionsgruppen gjorde så att nu skulle de minsann inte skulle göra något för klimatet :/

OK klimatfrågan har varit på tapeten 40-50 år, Återställ våtmarkerna ett par år. Hur mycket gjorde de åt Klimathotet innan Återställ våtmarkerna kom och fick alla att tappa lusten? (Fast då var det ju Gretas fel att ingen gjorde något, och innan dess Al Gores...)

Tja, Återställ våtmarkerna kanske inte har rätt metod, men om det brinner - så släcker man. Man börjar inte tjafsa om att andra inte har rätt attityd till brandbekämpning, drar på sig offerkoftan och låter det brinna
 
^Det är verkligen ett irriterande argumentationsfel.

Som vanligt stör jag mig på att jag inte bara kan göra saker jag borde göra, handla, laga mat, plugga och så vidare. Främst plugga. Hatar denna eviga frustration. Jag kommer antagligen behöva kontakta arbetsterapeut igen, jag har verkligen försökt undvika det för jag vill lösa det själv men det här går nog inte i längden.
 
^Det är verkligen ett irriterande argumentationsfel.

Som vanligt stör jag mig på att jag inte bara kan göra saker jag borde göra, handla, laga mat, plugga och så vidare. Främst plugga. Hatar denna eviga frustration. Jag kommer antagligen behöva kontakta arbetsterapeut igen, jag har verkligen försökt undvika det för jag vill lösa det själv men det här går nog inte i längden.
Att ta hjälp när man behöver det är smart! När du tar hjälp så gör du ju något för att lösa din situation.

(Kände att jag ville ge dig lite pepp.)
 
Irriterad eller snarare förbannad på kvinnor som inte förstår att jag som tjej kan jobba i mansdominerade yrken utan att det ska innebära att jag har romantiska och/sexuella relationer med alla män/kollegor.:rage:

Speciellt när det går ut över mig och mitt jobb och därmed inkomst. Hoppas då verkligen inte att jag behöver leta annat jobb pga detta, då jag slutade på min fasta tjänst när jag väl gjorde pga att jag hade annat jobb att gå till... Så nu har jag iaf gjort instagram privat efter förfrågan från chefen. Även fast det tar emot. Gillar inte när andra ska in och styra hur jag gör vissa saker. Men hjälper det situationen tillsvidare så visst. Heller det än att jag ska radera vissa inlägg jag lagt upp där, bara för att vissa inte ska kunna se, som var det andra alternativet...:mad:
 
Svår torka i Sverige och bönderna tvingas slakta ut massor med djur av rädsla för foderbrist, vad gör våra stora matkedjor då inför midsommar? Jo, i flera annonsblad så annonserar de ut "naturbeteskött" från Brasilien! Vad är det för naturligt att importera kött från ett land på andra sidan jorden med långa klimatbelastande transporter, noll djurskydd, hög antibiotikaanvändning, noll naturskydd och en regnskog som skövlas av avverkningar och bränder.

Vad gör folk? Jo, de köper skiten så det fortsätter säljas! Ihop med engångsgrillar. :rage::banghead:
 
Irriterad eller snarare förbannad på kvinnor som inte förstår att jag som tjej kan jobba i mansdominerade yrken utan att det ska innebära att jag har romantiska och/sexuella relationer med alla män/kollegor.:rage:

Speciellt när det går ut över mig och mitt jobb och därmed inkomst. Hoppas då verkligen inte att jag behöver leta annat jobb pga detta, då jag slutade på min fasta tjänst när jag väl gjorde pga att jag hade annat jobb att gå till... Så nu har jag iaf gjort instagram privat efter förfrågan från chefen. Även fast det tar emot. Gillar inte när andra ska in och styra hur jag gör vissa saker. Men hjälper det situationen tillsvidare så visst. Heller det än att jag ska radera vissa inlägg jag lagt upp där, bara för att vissa inte ska kunna se, som var det andra alternativet...:mad:

Helt j-la sinnesrubbat. Jag är praktiskt taget alltid enda kvinnan eller så det iaf majoriteten män som är mina kollegor och vi är KOLLEGOR, inget annat.

Sedan blev jag visserligen ihop med särbon pga jobbet men kan inte direkt påstå att jag är en manslukerska på jobbet bara för det :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 951
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
4 787
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 913
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 311
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • "Bästa mashen"? Blötning, smaklighet, stärkelse?
  • Födda -21

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp