Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på folk som enbart har e-post som angivna kontaktuppgifter men inte svarar på snart en vecka. Två fall, båda är kontaktpersoner på jobb jag funderar på att söka. Mina mail var korta och koncisa med enkla frågor och borde max ta 30-60 sekunder att svara på. Ger inte så bra intryck av en potentiellt ny arbetsgivare.

Jag förstår syftet, jag har det själv så på jobbet men jag brukar svara på Mail inom max 24 h (på veckorna) så att folk inte ska börja försöka kontakta mig via telefon.
 
Våra timjobbare jobbar i SLOWMOTION. När jag äntligen kommit därifrån efter 20 min övertid träffar jag på 1 tonåring som cyklar och glor på mobil och släpper styret så han vinglar nästan in i mig 2 två som leder cyklar på cykelvägen 3 person på elsparkcykel som glor i mobil 4 person som STÅR STILL med cykel på cykelvägen 5 person som går rakt ut tvärs över cykelväg utan att se sig om. Idioter. Alla. :banghead:
 
Särbon och hans familjs kassa kommunikation, så att det har blivit värsta dramat över midsommarfirandet. Mina barn är med sin pappa på midsommar i år, så jag hade tänkt hänga på särbons familj men nu är det väldigt oklart om det blir något. Jag orkar verkligen inte med vuxna människor och drama, så jag var nog onödigt kort i tonen tidigare. Jag vägrar dock styra upp saker.
 
Stör mig på att jag försökt kränga på kollegor och bekanta växter i och med att jag knappt kommer in i växthuset längre. De tackar nej då det är för mycket jobb med att vattna och passa men de tar gärna en korg eller två med grönsaker sen när det är klart. Jag ger bort massor varje år så det är inget problem i sig men förväntar de sig grödor så skulle de ju någon gång kunna testa med en egen planta som dessutom redan har frukt...Framförallt när vissa även kommit hit och hämtat oanmält för de måste ha ditten och datten till kvällens måltid...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 952
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
4 794
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 918
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 312
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp