Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 27

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sen tidsomställningen är jag så trött. Så galet trött. Sådan trötthet där sömn inte hjälper. Jag har visserligen väldiga insomningsproblem men jag brukar kunna känna mig normal när jag har vaknat. Nu är det annorlunda. Börjar fundera på om min cpap maskin inte fungerar för detta är inte normalt.

Skulle ha gjort en rolig sak idag men fick dra täcket över huvudet och inse att jag inte orkar. En förlamande trötthet.

Jag har pollenallergi så det påverkar förstås men denna trötthet är förlamande.
 
Varning gnäll.

Stör mig otroligt mycket på min tandläkare som inte kunde laga en lagning utan att infektera hela munnen, stör mig på nästa tandläkare som slipade ner tanden lite *för då kommer trycket att lätta* och ordinerade krona för x många pengar.
Stör mig på ytterligare nästa tandläkare som drog ut tanden (bra iofs för den var sprucken) men som inte tyckte att det behövdes penicellin trots att jag gått med inflammationen i två veckor nu.

Nu kommer den stora störningen. Jag har fortfarande inflammation och kan knappt varken äta eller prata (inte kunnat på tre veckor nu). Det verkar som det sitter kvar en bit tand och det gör ONT :arghh: Hela påsken har jag således varit mest grumpy och haft ont och inte kunnat äta varken påskmat eller godis :cry:

Imorgon ska jag alltså ringa igen för att få komma och fixa detta *suck*. Det känns inte rimligt att få dessa bekymmer efter en vanlig omlagning!
Jag är så less...

P.s jag håller på att titta på hur man skriver en anmälan, för så här får det inte gå till :mad:
 
Köpte bröd igår då jag ska ha med smörgås imorgon. Idag när jag öppnade påse för att plocka ur och lägga resten i frysen ser jag att det börjat mögla på alla bitar i princip då jag glömde brödet framme så det legat i solen o göttat sig.🫤

Så nu får jag åka och köpa nytt bröd till imorgon. Har jag tur finns det färdiga smörgåsar i affären, då får det bli en sådan istället...
 
Varning gnäll.

Stör mig otroligt mycket på min tandläkare som inte kunde laga en lagning utan att infektera hela munnen, stör mig på nästa tandläkare som slipade ner tanden lite *för då kommer trycket att lätta* och ordinerade krona för x många pengar.
Stör mig på ytterligare nästa tandläkare som drog ut tanden (bra iofs för den var sprucken) men som inte tyckte att det behövdes penicellin trots att jag gått med inflammationen i två veckor nu.

Nu kommer den stora störningen. Jag har fortfarande inflammation och kan knappt varken äta eller prata (inte kunnat på tre veckor nu). Det verkar som det sitter kvar en bit tand och det gör ONT :arghh: Hela påsken har jag således varit mest grumpy och haft ont och inte kunnat äta varken påskmat eller godis :cry:

Imorgon ska jag alltså ringa igen för att få komma och fixa detta *suck*. Det känns inte rimligt att få dessa bekymmer efter en vanlig omlagning!
Jag är så less...

P.s jag håller på att titta på hur man skriver en anmälan, för så här får det inte gå till :mad:
Låter fruktansvärt! Bra att du anmäler!
 
Krångel på jobbet och jag kan inte förstå vad som är fel. Det har aldrig hänt förut, har dubbelkollat att komponenterna är rätt och ser inget konstigt. Nu blir maskinen stående nästan halva skiftet för att jag inte förstår vad jag gjort för fel.
 
Dagens störning är politisk men hamnar ändå här och inte i politiktråden.

När Göteborgs-Posten girade stenhårt åt höger för åtta år sedan var ledarskribenten och politiska redaktören Alice Teodorescu den mest tongivande rorgängaren. Röstläget var högt, färgen rejält mörkblå och G-P är kort sagt inte längre min tidning.

Jag upptäckte så småningom DN som ett sansat och seriöst alternativ, dessutom med ambitioner i västsverige. Nu har DN med varm famn knutit Teodorescu till sig som "oberoende kolumnist". Kanske upplever DN att det blåst alldeles för milda högervindar i samhället på sistone och vill öppna spjället.
Att Teodorescu nu är med och formar DN:s politik gör förstås inte resten av tidningen sämre, men det har ett för mig viktigt symbolvärde och jag är inte intresserad av att lägga mina pengar där.

Så frågan är vad man ska läsa nu...
 
Dagens störning är politisk men hamnar ändå här och inte i politiktråden.

När Göteborgs-Posten girade stenhårt åt höger för åtta år sedan var ledarskribenten och politiska redaktören Alice Teodorescu den mest tongivande rorgängaren. Röstläget var högt, färgen rejält mörkblå och G-P är kort sagt inte längre min tidning.

Jag upptäckte så småningom DN som ett sansat och seriöst alternativ, dessutom med ambitioner i västsverige. Nu har DN med varm famn knutit Teodorescu till sig som "oberoende kolumnist". Kanske upplever DN att det blåst alldeles för milda högervindar i samhället på sistone och vill öppna spjället.
Att Teodorescu nu är med och formar DN:s politik gör förstås inte resten av tidningen sämre, men det har ett för mig viktigt symbolvärde och jag är inte intresserad av att lägga mina pengar där.

Så frågan är vad man ska läsa nu...

Kunde inte hålla med mer. Jag gillar fortfarande stora delar av GP, tycker t.ex att det är jättetrevligt att Johan Hilton tillträtt som kulturchef och flera andra bitar är trevliga, men i övrigt går det inte att stå ut. Väldigt tråkigt att DN tog den vägen de gjorde, det förvånade mig stort.
 
Dagens störning är politisk men hamnar ändå här och inte i politiktråden.

När Göteborgs-Posten girade stenhårt åt höger för åtta år sedan var ledarskribenten och politiska redaktören Alice Teodorescu den mest tongivande rorgängaren. Röstläget var högt, färgen rejält mörkblå och G-P är kort sagt inte längre min tidning.

Jag upptäckte så småningom DN som ett sansat och seriöst alternativ, dessutom med ambitioner i västsverige. Nu har DN med varm famn knutit Teodorescu till sig som "oberoende kolumnist". Kanske upplever DN att det blåst alldeles för milda högervindar i samhället på sistone och vill öppna spjället.
Att Teodorescu nu är med och formar DN:s politik gör förstås inte resten av tidningen sämre, men det har ett för mig viktigt symbolvärde och jag är inte intresserad av att lägga mina pengar där.

Så frågan är vad man ska läsa nu...
DN har varit mitt husorgan sedan tidigt 80-tal. Numera digitalt eftersom lantbrevbäringen sedan tiotalet år inte delat post alla dagar (lat brevbärare i början, sen blev det regel)

Jag har definitivt inte samma känsla för tidningen längre. De går tyvärr i takt med samhället i övrigt. Stolta traditioner och värderingar förflackas.
 
På jobbet har man satt upp en lapp som hänvisar PostNord, DHL och liknande till att leverera sina paket till huvudentrén, inte till den låsta lilla sidodörren där de brukar knacka - och när ingen öppnar (pga liten sidodörr i o-central del av huset) säger de att de försökt leverera men ingen där (till vardags är det ca 500 pers i huset).
Nyss kom det en DHL-bil där man uppenbarligen sett lappen eftersom han fortsatte framåt, men -istället för att gå in vid sagda huvudentré så väljer killen att leverera paketet genom mitt fönster :rofl:O_o Alltså går förbi den stora, skyltade huvudentrén och fortsätta fram till mitt fönster och ställer sig och gestikulerar utanför det. För h-ete...
 
På jobbet har man satt upp en lapp som hänvisar PostNord, DHL och liknande till att leverera sina paket till huvudentrén, inte till den låsta lilla sidodörren där de brukar knacka - och när ingen öppnar (pga liten sidodörr i o-central del av huset) säger de att de försökt leverera men ingen där (till vardags är det ca 500 pers i huset).
Nyss kom det en DHL-bil där man uppenbarligen sett lappen eftersom han fortsatte framåt, men -istället för att gå in vid sagda huvudentré så väljer killen att leverera paketet genom mitt fönster :rofl:O_o Alltså går förbi den stora, skyltade huvudentrén och fortsätta fram till mitt fönster och ställer sig och gestikulerar utanför det. För h-ete...
Ungefär som när Posten "inte kunde leverera" till oss på SFI. De hävdade att "det var ingen där". Huvuddörren - olåst - var av glas och innanför var fika och lunchrum.Vi hade ca 100 elever. Att det inte skulle varit nån alls inom synhåll var helt omöjligt. de ville helt enkelt inte. Vi var en trappa upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 347
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
5 835
Senast: EZMK
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 709
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 344
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp