Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag: lämnar in bilen på verkstad då den knarrar (som ett träskepp) på vänster sida när man svänger i låg hastighet.

Bilmekaniker: 'del x behöver bytas. Den är lös och det är därför bilen låter när du kör över gupp.

Jag: 'men den låter ju bara när jag svänger? Jag har försökt provocera fram oljud genom att köra över gupp men då låter den ju inte

Mekaniker: 'öööh. Jaha? Men... del x är lös på båda sidor så de måste bytas. Om de är lösa så låter det när man kör över ojämnheter

Jag: 'ok. Men vänligen kolla oljudet från vänster sida också.'


Uppenbart behöver lösa bitar (som inte ska vara lösa) bytas. Men ljudet jag hör vid sväng? Det måste de ha hört när de körde in bilen för att kolla den? Eller pratar vi förbi varandra?
 
Det stör mig att man måste betala skatt på en lön som lönekontoret betalat ut helt felaktigt och inte får tillbaka pengarna förens det är dags för skatteåterbäring :arghh: Det är ju så det är men jag stör mig ändå :mad: Absolut, jag har ju drygt 6000 kr bara liggandes för att ge er ifall ni betalar ut felaktigt till mig...
 
Jag är fast i vardagsrummet eftersom att den största spindel jag någonsin sett (förutom tarantellen jag stötte på i regnskogen tidigare i år) valt att parkera mitt i dörröppningen som skiljer vardagsrummet från resten av lägenheten. Maken är iväg och tränar, så innan han kommer tillbaka lär jag inte ta mig ut härifrån. Jag har de senaste åren gått från att vara livrädd för alla sorters spindlar till att vara okej med de i storlek mindre. Men den här, alltså den är verkligen helt sjukt stor! Minst 7 cm i diameter, gissar jag. Fy faaaaan :arghh:
 
Jag är fast i vardagsrummet eftersom att den största spindel jag någonsin sett (förutom tarantellen jag stötte på i regnskogen tidigare i år) valt att parkera mitt i dörröppningen som skiljer vardagsrummet från resten av lägenheten. Maken är iväg och tränar, så innan han kommer tillbaka lär jag inte ta mig ut härifrån. Jag har de senaste åren gått från att vara livrädd för alla sorters spindlar till att vara okej med de i storlek mindre. Men den här, alltså den är verkligen helt sjukt stor! Minst 7 cm i diameter, gissar jag. Fy faaaaan :arghh:
Hoppa från balkongen/fönztret ? :idea: Fy tuzan
 
Jag är fast i vardagsrummet eftersom att den största spindel jag någonsin sett (förutom tarantellen jag stötte på i regnskogen tidigare i år) valt att parkera mitt i dörröppningen som skiljer vardagsrummet från resten av lägenheten. Maken är iväg och tränar, så innan han kommer tillbaka lär jag inte ta mig ut härifrån. Jag har de senaste åren gått från att vara livrädd för alla sorters spindlar till att vara okej med de i storlek mindre. Men den här, alltså den är verkligen helt sjukt stor! Minst 7 cm i diameter, gissar jag. Fy faaaaan :arghh:
Låter som mina husspindlar, var på toan för ca en timme sedan och upptäckte i mörkret att det satt en i den storleken på väggen ca 0,5 m ifrån mig.

Som tur var satt den stilla och jag blev snabbt klar, letade reda på ett kuvert och en mugg, satte muggen över spindeln, styrde kuvertet mellan mugg och vägg och slängde ut spindeln på altanen. 😅
 
Hoppa från balkongen/fönztret ? :idea: Fy tuzan

Låter som mina husspindlar, var på toan för ca en timme sedan och upptäckte i mörkret att det satt en i den storleken på väggen ca 0,5 m ifrån mig.

Som tur var satt den stilla och jag blev snabbt klar, letade reda på ett kuvert och en mugg, satte muggen över spindeln, styrde kuvertet mellan mugg och vägg och slängde ut spindeln på altanen. 😅
Maken är hemma nu och till och med han erkände att det här var en ovanligt stor spindel (han brukar annars tycka att jag överdriver en gnutta). När han ställde ett dricksglas över den var det med nöd och näppe att alla benen fick plats. Senare mätte vi glasets diameter till 8 cm :wtf:

Nu ska jag göra mitt bästa för att glömma detta före läggdags... 😬
 
Maken är hemma nu och till och med han erkände att det här var en ovanligt stor spindel (han brukar annars tycka att jag överdriver en gnutta). När han ställde ett dricksglas över den var det med nöd och näppe att alla benen fick plats. Senare mätte vi glasets diameter till 8 cm :wtf:

Nu ska jag göra mitt bästa för att glömma detta före läggdags... 😬
Jag hade aldrig mera zovit i det huzet 🙈 :nailbiting: :crazy:
 
Maken är hemma nu och till och med han erkände att det här var en ovanligt stor spindel (han brukar annars tycka att jag överdriver en gnutta). När han ställde ett dricksglas över den var det med nöd och näppe att alla benen fick plats. Senare mätte vi glasets diameter till 8 cm :wtf:

Nu ska jag göra mitt bästa för att glömma detta före läggdags... 😬
Tog ni kort på detta monster? 🫣
 
Maken är hemma nu och till och med han erkände att det här var en ovanligt stor spindel (han brukar annars tycka att jag överdriver en gnutta). När han ställde ett dricksglas över den var det med nöd och näppe att alla benen fick plats. Senare mätte vi glasets diameter till 8 cm :wtf:

Nu ska jag göra mitt bästa för att glömma detta före läggdags... 😬
Coolt!!
(Ja, jag är härdad av min far :angel:)
 
Låter som mina husspindlar, var på toan för ca en timme sedan och upptäckte i mörkret att det satt en i den storleken på väggen ca 0,5 m ifrån mig.

Som tur var satt den stilla och jag blev snabbt klar, letade reda på ett kuvert och en mugg, satte muggen över spindeln, styrde kuvertet mellan mugg och vägg och slängde ut spindeln på altanen. 😅
Hittade maken till spindeln jag slängde ut tidigare, på samma vägg men närmare toalettstolen. Fångade den med samma mugg och samma bit papper och efter det fick den en enkel resa ut på altanen
 
Till alla spindlar i tråden....

Kom hit i vårat förråd tvättstuga eller klädkammare kan ni få fristad. Tyvärr överlever ni inte i övriga bostaden pga det tyvärr bor flug/spindel och övriga kryp mördare i huset.
 
Tog ni kort på detta monster? 🫣
Japp!

Här har han dock krupit ihop lite, när benen var helt utfällda så rörde de vid sidorna på glaset.
IMG-20230818-WA0003.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 977
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
5 525
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 542
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 103
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp