Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att det ska vara så förbannat svårt med vänskapsrelationer i vuxenlivet. Det triggar så otroligt mycket osäkerhet och ångest i mig och jag orkar bara inte, samtidigt som jag ändå vill på något plan.
Det är inte enklare för man är ung heller.
Jag stör mig på att jag ÄNDÅ VILL ha vänner fast det är så jävla svårt och bara massa ångest.
 
Det kan tydligen ta 7(!) dagar innan de registrerar banköverföringar. Det måste vara något nytt... :confused:
Klarna eller din bank? Betalade du inte till Klarnas bg-konto?

Det har alltid gått bra när jag betalat till deras bg. Men iofs betalar jag nästan alltid direkt när jag fått varorna.
Det betaldatumet man skriver in ska ju pengarna vara framme hos mottagaren, jag killgissar att Klarna håller på dem i sin egen bank ett tag för att få räntan innan de skickar vidare till säljaren.
Om du får nåt krav är det ju bara att bestrida. :devil:
 
Klarna eller din bank? Betalade du inte till Klarnas bg-konto?

Det har alltid gått bra när jag betalat till deras bg. Men iofs betalar jag nästan alltid direkt när jag fått varorna.
Det betaldatumet man skriver in ska ju pengarna vara framme hos mottagaren, jag killgissar att Klarna håller på dem i sin egen bank ett tag för att få räntan innan de skickar vidare till säljaren.
Om du får nåt krav är det ju bara att bestrida. :devil:
Jag betalar till Klarna banks plusgiro såklart.
 
Mina vita köksluckor. Eller ja egentligen alla färger på köksluckor i kombination med min dåliga syn. Jag torkar av hyfsat ofta och tycker att det ser rent ut, och ändå när jag tittar mer noggrant tex i förstoringsglas eller när jag råkar ta foto och förstorar, så ser det inte alls lika rent ut... Och fingeravtryck går inte bort tydligen, vem kom på att man ska trycka på luckorna för att de ska öppnas? Jag har slutat göra de och öppnar i nederkanten istället, lättare än att minnas var på luckan man ska trycka, så nu är det inte såååå många fingeravtryck som det hade kunnat vara...

Detta går inte ihop med att ha en påpälsad spion som skakar av all smuts och blöta (och PÄLS) ur pälsen när han kommer in ;) HAN är inte smutsig, det är överallt utom på honom :D Så ibland, nu, stör jag mig på det med.

Stör mig på att jag inte orkar åka i väg och köpa vaniljsemla. Eller baka kanelbullar. JAG VILL HA!!
 
Men vad kul!
Börjar dagen med besked från a kassan att min överklagan inte gick igenom så jag får inte en krona. Sedan tjafs med sambon och kommer hem, bara för att upptäcka att låset på ytterdörren från ingenstams har gått sönder. Totalt. Så vi kan inte låsa upp dörren överhuvudtaget. Vi kan ju gå genom garaget så in kom vi tack och lov, men nu måste vi ringa låssmed, troligtvis byta lås och skaffa nya nycklar till alla. Yay! Precis den utgift vi ville ha nu! 😃



Eller inte 😤😤
 
Men vad kul!
Börjar dagen med besked från a kassan att min överklagan inte gick igenom så jag får inte en krona. Sedan tjafs med sambon och kommer hem, bara för att upptäcka att låset på ytterdörren från ingenstams har gått sönder. Totalt. Så vi kan inte låsa upp dörren överhuvudtaget. Vi kan ju gå genom garaget så in kom vi tack och lov, men nu måste vi ringa låssmed, troligtvis byta lås och skaffa nya nycklar till alla. Yay! Precis den utgift vi ville ha nu! 😃



Eller inte 😤😤
Självklart ska vi dela på kostnaden enligt sambon som utan problem tjänar över 30k och nyss fick löneförhöjning. Klart att jag som inte har någon inkomst öhvt just nu kan lägga hälften. Självklart.

Kan jag bara få gräva ner mig i ett hål i marken nu eller? 🙈😔
 
Igår när jag låste dörren och skyndade iväg med musik i öronen flög något, jag förstod inte vad den hårda plastbiten var utan antog att jag sparkat till något. Petade in den i ett hörn och insåg inte förrän senare vad det var... Större delen av en blipp som satt på min nyckelknippa:eek: Hahahaha va? Så nu sitter en vass liten bit kvar:laugh: Turligt nog går den inte längre till något men antar att vintern har tagit ut sig rätt:D
 
Självklart ska vi dela på kostnaden enligt sambon som utan problem tjänar över 30k och nyss fick löneförhöjning. Klart att jag som inte har någon inkomst öhvt just nu kan lägga hälften. Självklart.

Kan jag bara få gräva ner mig i ett hål i marken nu eller? 🙈😔
Oförutsedda utgifter borde han stå för just nu kan jag tycka. Jag hade lämnat ett sådant förhållande där man inte hjälper varandra vid kriser oavsett om det handlar om ekonomin eller annat.
 
Självklart ska vi dela på kostnaden enligt sambon som utan problem tjänar över 30k och nyss fick löneförhöjning. Klart att jag som inte har någon inkomst öhvt just nu kan lägga hälften. Självklart.

Kan jag bara få gräva ner mig i ett hål i marken nu eller? 🙈😔
Herregud? Har han tappat sina hjärnceller?

Är han så petimetrig får han väl skriva en skuldsedel till du kan betala igen.
(eller ta sitt huvud och placera det på axlarna igen).

...helst skulle jag vilja säga - DUMPA!
 
Självklart ska vi dela på kostnaden enligt sambon som utan problem tjänar över 30k och nyss fick löneförhöjning. Klart att jag som inte har någon inkomst öhvt just nu kan lägga hälften. Självklart.

Kan jag bara få gräva ner mig i ett hål i marken nu eller? 🙈😔
Eller så får sambon acceptera att då blir det nog regelmässig ingång och utgång genom garaget tillsvidare. Och kanske låssmed 2025 när finansiering finns tillgänglig enligt uppställda villkor? Det är ganska självklart att man inte kan dra på sig kostnader man inte kan klara av, liksom.

(Men kolla också om det verkligen havererat och inte bara behöver justeras eller smörjas)
 
Självklart ska vi dela på kostnaden enligt sambon som utan problem tjänar över 30k och nyss fick löneförhöjning. Klart att jag som inte har någon inkomst öhvt just nu kan lägga hälften. Självklart.

Kan jag bara få gräva ner mig i ett hål i marken nu eller? 🙈😔
Hur ser det ut och hur har det sett ut under era år tillsammans vad gäller arbetet hemma? Har han gjort lika mycket som du? Städ, tvätt, matlagning osv? Med barnen? Med att ha koll på gympapåsar, vad som ska köpas, planering för aktiviteter osv? Om inte, så kan ju snåljåpen se det som att han betalar tillbaka nu när du är i knipa.
 
Dottern och jag skulle titta på "7 vs wild" hemma hos mig. Dottern beställde mat. Får mess om att maten är framme...men ingen har ringt på. Då ringer dotterns sambo. Maten var hos honom. Hon hade glömt att ändra leveransadress. Snabb hämtning hos henne, lätt försenat. Men hon säjer att normalt känner appen av var man befinner sig. Och man ska inte behöva ändra. Fast det verkar osannolikt avancerat. Nåja, vi fick vår mat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 373
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
5 877
Senast: EZMK
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 921
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 353
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp