Störiga saker vi stör oss på, del 31.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på två vänner som just kommit hem från ”mitt ställe” i Indien. Ser så mycket fram emot uppdateringar!

Stämde i förmiddags av med värden för jag tänkte ta deras hjälp att köra in en eller ett par skottkärror ved och ville ta från rätt ställe. Det slutade med att han ställde en kubik utanför ytterdörren. :heart Hoppas vännerna är sugna på lite kroppsarbete! 😅 Avlönas med pannkaka.:d
 
Väntar på två vänner som just kommit hem från ”mitt ställe” i Indien. Ser så mycket fram emot uppdateringar!

Stämde i förmiddags av med värden för jag tänkte ta deras hjälp att köra in en eller ett par skottkärror ved och ville ta från rätt ställe. Det slutade med att han ställde en kubik utanför ytterdörren. :heart Hoppas vännerna är sugna på lite kroppsarbete! 😅 Avlönas med pannkaka.:d
Fel tråd?
Vänuppdatering, ved och pannkaka låter allt :up:
 
Väntar på två vänner som just kommit hem från ”mitt ställe” i Indien. Ser så mycket fram emot uppdateringar!

Stämde i förmiddags av med värden för jag tänkte ta deras hjälp att köra in en eller ett par skottkärror ved och ville ta från rätt ställe. Det slutade med att han ställde en kubik utanför ytterdörren. :heart Hoppas vännerna är sugna på lite kroppsarbete! 😅 Avlönas med pannkaka.:d
Nej det här var ju inte alls störigt! Fel tråd (vilket ju förvisso är störigt ;))

Lite störigt var dock att när jag skickade en nål via google på min position, som de följde, så kom de till en annan by med samma namn 25 minuter bort.
 
Filtret till köksfläkten. Vad. I. Helvete.... Ok skulle handplockat dammet innan men bli renare med blötläggning i varmvatten+diskmedel verkar inte heller fungera. 199 för ett nytt?! Hur ska man ens kunna rengöra helvetet? :rage:
:arghh:
 
Filtret till köksfläkten. Vad. I. Helvete.... Ok skulle handplockat dammet innan men bli renare med blötläggning i varmvatten+diskmedel verkar inte heller fungera. 199 för ett nytt?! Hur ska man ens kunna rengöra helvetet? :rage:
:arghh:
Nu har vi kanske inte alls samma filter för jag har en väldigt urgammal köksfläkt. Men för mig funkade det bäst med blötläggning i badkaret plus att jag sköljde igenom filtret LÄNGE med duschstrålen. Jag fick nog bort fett och damm från typ 25 år sedan... :D
 
Lite störigt att de väljer maninnor istället för kvinnor. Eller mycket.

IMG_3754.jpeg
 
Nu har vi kanske inte alls samma filter för jag har en väldigt urgammal köksfläkt. Men för mig funkade det bäst med blötläggning i badkaret plus att jag sköljde igenom filtret LÄNGE med duschstrålen. Jag fick nog bort fett och damm från typ 25 år sedan... :D
Ah... Hm den går nog ner i en hink som jag har! Duschstrålen är tyvärr mindre bra (nästa projekt muttermutter) men detta kanske kan göra saken bättre för nu verkar allt bara fastna mer :meh:
:)
 
Inte bara fånigt. Vi kan väl ändå jobba hårdare för att inte hålla män och manlighet som normen allt utgår ifrån.
För min del tycker jag man gör det bättre genom att använda ord som landsman, ombudsman osv. som könsneutrala. (vilket i praktiken var etablerat bruk fram till nyligen). Hellre än att återgå till den könsspecificerande terminologin, oavsett om det görs genom att återbruka gamla former (som landsmannina) eller skapa nya (som landskvinna). Men det finns olika åsikter om det också...
 
Filtret till köksfläkten. Vad. I. Helvete.... Ok skulle handplockat dammet innan men bli renare med blötläggning i varmvatten+diskmedel verkar inte heller fungera. 199 för ett nytt?! Hur ska man ens kunna rengöra helvetet? :rage:
:arghh:
Har du handdiskmedel eller maskindiskmedel? För mig har det blivit strålande rent av att stå i blöt i hink/diskho med några doser maskindiskmedel över natten :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 307
Senast: Lingon
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
5 223
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 290
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 600
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp