Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 32.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog en halvtimme på apoteket för att få ut två mediciner idag. Apotekaren kunde inte datorsystemet och först efter 25 minuter frågade hon om hjälp från en kollega som löste det på en gång.
Apotekaren skyllde på att kollegan fingrar var bättre, ingen som helst insikt i att hon hade gjort fel i typ evigheter.
Jag har funderat på att läsa till Apotekstekniker pga hur icke stressfull arbetsplatsen på många apotek verkar vara...
Självklart förstår jag att de har andra uppgifter också.
 
Jag har funderat på att läsa till Apotekstekniker pga hur icke stressfull arbetsplatsen på många apotek verkar vara...
Självklart förstår jag att de har andra uppgifter också.

Apotekstekniker arbetar främst med rådgivning till kunderna, står i kassan, inventerar att produkterna är på plats som jag har förstått det. Har en bekant som är utbildad till apotekstekniker. Icke stressfullt är det definitivt inte, särskilt i förkylningstider. Farmaceuter är väl de som lämnar ut receptbelagda läkemedel.
 
Min vårdcentral är helt jäkla omöjlig.

Jag har sökt hjälp för utbrändhet. Det är väl typ 1,5 år sen nu. Blev uppsatt på väntelista till kbt-avdelningen och har inte fått träffa någon.

Jag skulle ta prover för uppföljning efter min gastric bypass förra året. Jag bokade tid men blev vrålsjuk och ville boka om. Har fortfarande inte fått någon ny tid och orkar inte ligga på. Nu är jag utskriven från bariatrin utan uppföljning.

Jag behöver även ta blodprov för att kolla sköldkörteln då jag medicinerar för hypotyreos och inte har följt upp på länge. Kontaktade de via 1177 för att boka tid till labbet men det är dropin. Jag förklarade att dropin är svårt pga funktionsnedsättning och att jag därför vill boka tid men fick bara till svar att jag ska ringa labbet. Kan tyckas simpelt men slå ihop nedsättningen med utbrändheten och lite andra omständigheter så är det inte så jävla enkelt. De kunde boka tid för uppföljningen så varför inte för blodprovet?! Det är samma labb, blodprov i bägge fallen.

Och så nu... Jag sökte för hjälp med mitt ansikte som är så jävla torrt att det faller isär. Skrev att jag är bortrest datum x till datum x och alltså inte kan då. Fick en tid bokad till dagen efter avresa :arghh:

Jag är så jävla oimponerad av den här jävla vårdcentralen. Kommer byta illa kvickt så snart jag gjort mitt blodprov.
 
Min dramatiska rygg stör mig. Liksom chilla? Käkar ju nävvis med tabletter om dagarna, så varför fortsätta döda mig? :cautious: :wtf:
Det som stör mig ännu mer är vetskapen om hela den vårdcirkus som kommer bli om jag måste söka mig vidare… hundra olika instanser som alla ska veta bäst och prova sitt och undersöka ditt och datt och påpeka att övervikt är satans påfund och yada yada, innan de slutligen går med på en MR som kommer visa att det är samma gamla jäkla diskar som bråkar igen (alternativt en ny?) och att de ÄNDÅ inte kan göra något åt den förutom massiv operation och så får jag ännu mer piller (givetvis av fel typ först, för de vill att man provar ditten och datten innan de till slut går med på att skriva ut det som faktiskt funkar) och hänvisas till fysio som gör exakt noll positiv skillnad. 🤷🏻‍♀️
Såatte… skärp dig rygg!
/mvh något bitter med för många diskbråck i bagaget
 
Jag stör mig på att jag fick sjukt ont i nacken av att köra bil i måndags och att det INTE GÅR ÖVER... Har masserat, linimentat, stretchat och fan och hans moster men det GER sig inte. Konstant asont, trötthetskänsla i nackmusklerna, stelhet och spänningshuvudvärken från helvetet...
 
Senaste datorn jag lånat. Har en programvara på sig som jag ska använda till ett projekt. Blev förvarnad att skärmen kunde bli svart från chefen, men var "bara" o koppla upp mot en extern. Blir svart även på extern. Och vid omstart blir det blåskärm innan man får låta den vila ett tag och starta om på nytt. Går bra det här.
Blir o höra med chefen hur vi ska göra. 😅
 
En störig sak som faktiskt stör mig är att trots att det snart har gått tre (!) år sedan jag separerade och lade ifrån mig mina vigselringar så glider tummen fortfarande längst ringfingret och känner efter ringarna. Hur lång tid ska det ta innan hjärnan kommer ihåg att det inte finns några ringar där? Jag hade visserligen de på mig dagligen i 12 år men kom igen! Kan jag bara sluta med den ovanan :rage:
 
Hyresvärden. Ja, nu fick vi information iaf om saker men inte hela så kommer behöva försöka mejla och om jag har tur få svar om 5 dagar (om jag har turen att få svar) . Om vi ska gå efter tidigare erfarenheter:arghh: Infon behövs snarast + att vad som sker antagligen kommer försämra rejält för mig... Pfft.
Såatteee.... Jag hade tänkt låta det där spela ut sig själv men blev för irriterad så mejlade först idag. Fick svar ovanligt snabbt. Tyvärr inte alls något vettigt svar på vad jag faktiskt frågade... Jag behöver ingen som försöker lugna ner mig angående en förändring med anekdoter(?!) utan jag behövde svar på min fråga. Inte svävande. Inte hoppa över delar. Allt för att det ska bli så bra som möjligt för mig och mina grannar innan problemen uppstår. Har något tydligt varit i görningen flera år kan väl saken vara genomtänkt... Sen tog de uppenbarligen helg:arghh:
 
Jag stör mig på att jag glömde min halva fryspizza i ugnen för att jag var inne i en film....

Jag stör mig på att jag har fått små rynkar intill ögonen som det samlas "skräp" i.
 
En störig sak som faktiskt stör mig är att trots att det snart har gått tre (!) år sedan jag separerade och lade ifrån mig mina vigselringar så glider tummen fortfarande längst ringfingret och känner efter ringarna. Hur lång tid ska det ta innan hjärnan kommer ihåg att det inte finns några ringar där? Jag hade visserligen de på mig dagligen i 12 år men kom igen! Kan jag bara sluta med den ovanan :rage:
Bara ett knappt år här men min tumme känner efter dagligen, men nuförtiden får jag iallafall inte det panikslagna "jag har tappat ringen!" dagligen, även om det händer oftare än jag vill :cautious:
 
Bara ett knappt år här men min tumme känner efter dagligen, men nuförtiden får jag iallafall inte det panikslagna "jag har tappat ringen!" dagligen, även om det händer oftare än jag vill :cautious:
Åh jag är inte ensam om det! ❤️ jag känner faktiskt också dagligen så inte ens det har minskat men den där paniken händer numera kanske bara en gång i veckan/varannan vecka.
 
En ny kollega har rethosta. Det stör mig egentligen inte som sådant, men hon hostar precis på samma vis som min pappa gör när han är irriterad, eller man har gjort något fel.

Så mitt nervsystem blir på helspänn och undrar om hon är arg, vad har jag gjort fel, blir jag snart utskälld? Nej, givetvis inte, hon är inte det minsta arg och hon har inget med mina arbetsuppgifter att göra. Men det måste jag påminna min hjärna om varje gång hon hostar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 736
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
104 485
Senast: pepp
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
5 429
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 082
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp