Störiga saker vi stör oss på, del 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, jag höll på att bli GALEN när en brandvarnare pep på vårt fältkontor och jag bara inte kunde hitta den. Det visade sig att vi har FYRA stycken och det är bara tre som sitter så en lägger märke till dem :rofl:
Vi fick stå t med pippandet i flera dagar en gång på jobbet. Den långa hade semester och trots 5 stegs stege var vi för korta för att nå brandvarnaren.
 
Just nu stör jag mig på att det är svårt att sälja sadlar häruppe i norr. Har en superfin Continental westernsadel och en fräsch, men gammal, Frank Baines Hawk dressyrsadel som jag försökt få sålt ett tag, utan några napp. Har som inte lust att släpa med dem plus de 2 (troligtvis snart 3) andra sadlarna jag har när jag flyttar. Lär ju inte ha ca 25 kvm sadelkammare att bre ut mig på framöver 😅
 

Bifogade filer

  • IMG_20210327_153913.jpg
    IMG_20210327_153913.jpg
    288,1 KB · Visningar: 28
Just nu stör jag mig på att det är svårt att sälja sadlar häruppe i norr. Har en superfin Continental westernsadel och en fräsch, men gammal, Frank Baines Hawk dressyrsadel som jag försökt få sålt ett tag, utan några napp. Har som inte lust att släpa med dem plus de 2 (troligtvis snart 3) andra sadlarna jag har när jag flyttar. Lär ju inte ha ca 25 kvm sadelkammare att bre ut mig på framöver 😅
Jag försökte sälja min westernsadel i tre år innan jag lyckades. Fick ett riktigt skambud, men accepterade ändå bara för att jag ville bli av med sadeln..
 
Jag försökte sälja min westernsadel i tre år innan jag lyckades. Fick ett riktigt skambud, men accepterade ändå bara för att jag ville bli av med sadeln..
Min ligger ute för 5 000 men det är nog många som drar sig för att kolla på den då det blir svårt att prova den och frakten lär bli rätt saftig om man ska skicka ner den. Funderar på om det finns några sadelförmedlare för westernsadlar häruppe 😅
 
Försäkringskassan har en uppdatering av sitt system, så jag kan inte se vad jag kommer att få i sjukpenning och kan få vänta en vecka till på att få pengar. Har dock fått pengar för den dagen jag var helt sjukskriven.
 
Jag lider med dig. Fick just veta att en av mina kollegor från annan ort ska komma förbi med sin nykläckta imorgon. Kan jag säga att jag är måttligt intresserad?
För mig är det just inställningen att man är konstig som inte tjuter av glädje för ens kollega på en annan avdelning (hejar i korridoren max) har gift sig i helgen som är jobbig. Liksom, jag känner inte ens människan. Ett grattis kan jag absolut säga, men jag förstår inte riktigt behovet av att veta allt... Barn förstår jag heller inte riktigt grejen att visa upp på en arbetsplats.. En kollega är nästan lite tjurig på en annan för att hon inte kommit förbi med barnen O_o
Männen verkar inte alls ha samma krav på sig att visa intresse, som tjej ska man däremot vilja veta allt.
 
För mig är det just inställningen att man är konstig som inte tjuter av glädje för ens kollega på en annan avdelning (hejar i korridoren max) har gift sig i helgen som är jobbig. Liksom, jag känner inte ens människan. Ett grattis kan jag absolut säga, men jag förstår inte riktigt behovet av att veta allt... Barn förstår jag heller inte riktigt grejen att visa upp på en arbetsplats.. En kollega är nästan lite tjurig på en annan för att hon inte kommit förbi med barnen O_o
Männen verkar inte alls ha samma krav på sig att visa intresse, som tjej ska man däremot vilja veta allt.
Ungefär så. Jag brukar försöka bli upptagen med annat när de dyker upp 😅

Men är väl tyvärr då normen ser ut idag. Liksom hur kan man som kvinna INTE tycka att äktenskap och barn är det viktigaste och bästa i livet? Tänker inte helt osökt på stormen kring den där Harrison Butkers graduation speech 🙄
 
Då är det inte bara jag! Förr älskade jag den, men köpte det nu här om veckan och den smakade inte alls lika bra :(
Jag har skickat feedback till anamma och talat om vad jag tycker. Jag kommer inte att köpa anammas färs mer för det blev knappt ätligt. Hejdå tacos och hejdå färssås.

Vad gör man då när man får en skvätt grädde över som jag tidigare hällt i färssåsen? Och vad gör jag av den rivna frusna squashen som jag också brukat ha i färssåsen?
 
Vad gör man då när man får en skvätt grädde över som jag tidigare hällt i färssåsen? Och vad gör jag av den rivna frusna squashen som jag också brukat ha i färssåsen?
Behöver du inte grädden på en gång kan du frysa den, eller bara slå över i de flesta pastasåser/grytor. Squash har jag för mig kan man ha i typ sockerkaka eller andra bakverk.
 
Behöver du inte grädden på en gång kan du frysa den, eller bara slå över i de flesta pastasåser/grytor. Squash har jag för mig kan man ha i typ sockerkaka eller andra bakverk.
Då är frysen enda alternativet. Jag kan inte laga mat utan recept. Färssåsen är enda undantaget. Och jag bakar aldrig heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 277
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
110 967
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 078
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
123 216
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp