Störiga saker vi stör oss på del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att det inte fanns någon krosshavre att köpa i foderbutiken. Nu måste jag försöka krossa den själv och det är inte det lättaste.
Tydligen så gick inte havren att krossa det blev bara damm :confused: enligt personalen.
 
  • Folk som går in i grupper på FB och lägger ett inlägg som behandlar EXAKT samma fråga som ältats 100-tals gången och som det finns MASSA trådar med långa, engagerade och bra svar i, men sökfunktionen är uppenbarligen inte viktig att testa.

Jag tycker det är ännu värre när de ger samma svar som redan givits 43 gånger i tråden, första gången för ett dygn sen. :meh:

Mer FB: Stör mig på kollegor som har offentlig status på sina inlägg så att man inte kan kommentera på sätt som avslöjar saker om en själv, eftersom det är viktigt för mig att många av de vi jobbar mot inte vet personliga saker om oss.
 
Jag stör mig på våra nya grannars bygge.

Idag jobbar jag hemma - plötsligt ljuder en sprängsiren - ALLA djuren rusar till mig och vill vara närmast. BOOOOOOM och sen faran över. Fan alltså hade dom inte kunnat informera om att de ska spränga så hade jag kunnat jobba hemifrån på de tiderna? Det var helt uppenbart att djuren (5 katter och 2 hundar) kopplade sirenen till läskig smäll.
 
Stör mig på att min vc ändrat systemet för bokning av läkartider. Nu kan man inte boka tid i förväg utan man ska ringa samma dag som man vill ha tiden.
Ursäkta mig men hur i h*lvete ska de klara av det?! :banghead:
 
Det är riktigt hemskt åt andra hållet också. När andra drar upp element och dylikt till max för att ”man ska ju inte behöva ha tjocktröja på sig inomhus”. Så sitter man själv där och flämtar som en hund. :banghead:

Borde vara olagligt att ändra temperaturen utan skriftligt tillstånd. :D
Hmm, ja det känns i och för sig som att det skulle vara värre på andra hållet! Man kan ju alltid ta på sig mer kläder menar jag, men att sitta naken på kontoret blir nog inte så uppskattat :angel: Och så är värme mer hjärndödande än kyla, åtminstone för mig.

Men ja, skriftligt tillstånd vore något! Jag vet med 99% säkerhet att 4 av 5 personer på mitt kontor skulle rösta emot att öppna fönstren en regnig dag i mars :D

Jobbar du med min make :cautious: Han är likadan och stänger värmen i huset mitt i vintern "för det är så varmt" och själv sitter jag med tjocktröja, fårskinnstofflor och dubbla filtar och fryser :arghh:
Inte okej!
Hmm, det verkar vara något manligt det här... Min sambo är likadan, fast han har fått anpassa sig till mitt inomhusklimat vare sig han vill eller ej då jag tenderar att bli lite, hrm, gnällig när jag är kall :angel: Ibland märker jag dock att han går och smygsänker värmen lite grann. Jag brukar hämnas genom att dra upp den till dubbelt så varmt som den stod på innan :devil:
 
Hmm, ja det känns i och för sig som att det skulle vara värre på andra hållet! Man kan ju alltid ta på sig mer kläder menar jag, men att sitta naken på kontoret blir nog inte så uppskattat :angel: Och så är värme mer hjärndödande än kyla, åtminstone för mig.

Men ja, skriftligt tillstånd vore något! Jag vet med 99% säkerhet att 4 av 5 personer på mitt kontor skulle rösta emot att öppna fönstren en regnig dag i mars :D


Hmm, det verkar vara något manligt det här... Min sambo är likadan, fast han har fått anpassa sig till mitt inomhusklimat vare sig han vill eller ej då jag tenderar att bli lite, hrm, gnällig när jag är kall :angel: Ibland märker jag dock att han går och smygsänker värmen lite grann. Jag brukar hämnas genom att dra upp den till dubbelt så varmt som den stod på innan :devil:

Samma här!
Sen tror de att man inte ska märka att de sänkt! Ha! Det känner vi "normaltempade" direkt!
 
Min är garanterat coolast av alla! Långt coolare än din!

@Wysiwyg din är dock snyggast! :up:
Du har feeeeeeeeeeeeel :p

Jag stör mig på att UNDERSTRUKET inte finns längre?!!? Men det finns genomstruken! Så nu kan man skriva såhär och det är kul men kanske inte lika användbart som understruket? MEN stora bokstäver och fetat och kursivt funkar ju fortfarande om man vill UNDERSTRYKA något så borde jag störa mig på det här egentligen?
 
Du har feeeeeeeeeeeeel :p

Jag stör mig på att UNDERSTRUKET inte finns längre?!!? Men det finns genomstruken! Så nu kan man skriva såhär och det är kul men kanske inte lika användbart som understruket? MEN stora bokstäver och fetat och kursivt funkar ju fortfarande om man vill UNDERSTRYKA något så borde jag störa mig på det här egentligen?
Går ju alltid att fixa själv även om ikonen inte finns längre ;)
 
Jag stör mig på att jag försöker få till en frisörtid men i princip allt stänger innan jag har slutat på jobbet, de vill alla ha en konsultation innan de vill klippa/färga plus jag hatar att ringa folk jag inte känner (eller jag hatar att prata i telefon öht).
 
Jag stör mig på att en trevlig tur på köpcentret blev överskuggad av ett arsel som tyckte att det kändes lämpligt att kalla mig fetto i förbifarten.
Och jag stör mig på hur mycket sånt här fått påverka min vardag i alla dessa år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
115 286
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag blev akut hungrig. Kommer ta en timme till maten är klar.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
105 976
Senast: pepp
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
22 081
Senast: Mkb
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
7 775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp