System Kamera

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare fall_out_girl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 99
  • Visningar Visningar 7 242
Sv: System Kamera

Jaha okej, tur att pappa och jag hann köpa våran då för vi är jättenöjda :love:. Det jag kanske gillar mest med Nikon är att deras reparatörer är så otroligt schysta! I alla fall de jag träffat :idea:.

Min kamera gick sönder när jag hade haft den i sex dagar, den bara slutade fungera och reagerad inte när man tryckte på några knappar. Vi åkte direkt till återförsäljaren och åkte därifrån inom tio minuter med en helt ny kamera. Så sjuuukt smidigt!

Hur skiljer sig D50 från D40? Förutom att D40 inte har atufokusmotor i huset.

Jag har aldrig provat en D40 men jag har hört att Nikon D50 är mycket mer avancerad. D50 är även större om jag inte missminner mig...

Min kamera gick sönder när jag hade haft den i sex dagar, den bara slutade fungera och reagerad inte när man tryckte på några knappar. Vi åkte direkt till återförsäljaren och åkte därifrån inom tio minuter med en helt ny kamera. Så sjuuukt smidigt!

Ja men visst är de underbara :love:! Bra service klassar jag högt! :bow:

Kan säga att Canon reparatörerna också är jättetrevliga! Min systemis slutade helt fungera efter 2 månader och vi lämnade in den. De sa att de kunde ta upp till 3 månader eftersom de hade ganska fullt upp o de kunde kosta flera tusen. Men då sa de att de kunde öppna upp kameran kolla efter felet och sedan ge ett prisexempel så de gjorde de. Sen ringde de upp 2 dagar senare, sa vad felet var och sa att det skulle kosta 1200:-. Vi gick med på det o då sa de att de fixade felet medans de hade kameran isär. :D Så den var tillbaka efter 5 dagar

Vad härligt! :) Bra att höra eftersom konkurrans är viktigt för att kvalitén på både produkter och service ska hållas på hög nivå. :bow:

Jag har aldrig provat en D40 men jag har hört att Nikon D50 är mycket mer avancerad. D50 är även större om jag inte missminner mig...

Låter vettigt, säkert lite fler pixlar också. Jag är lite sugen på en D60, men å andra sidan känns det som att jag lika bra kan satsa på bra objektiv istället. Huset är det ju inget fel på i sig. :)

Nej men precis, vad har du testat för objektiv? Själv har jag bara erfarenhet av Nikkor med min kamera, och Sigma på en Nikon D70 tror jag. :idea:

Jag har faktiskt inte provat några andra än kitobjektivet, men planen är att köpa ett Nikkor 55-200 som komplement till det jag har. Vet dock inte om jag ska lägga ut 600 till för att få ett med VR också. Har du någon erfarenhet av det?

Dessutom är jag sugen på ett macroobjektiv.
Grejen med D40 är att den inte har någon AF-motor i huset och jag är lite osäker på om jag vågar köpa ett objektiv som inte har AF...

Jag har faktiskt inte provat några andra än kitobjektivet, men planen är att köpa ett Nikkor 55-200 som komplement till det jag har. Vet dock inte om jag ska lägga ut 600 till för att få ett med VR också. Har du någon erfarenhet av det?

Dessutom är jag sugen på ett macroobjektiv.
Grejen med D40 är att den inte har någon AF-motor i huset och jag är lite osäker på om jag vågar köpa ett objektiv som inte har AF...

Personligen tycker jag att Autofokus är ett krav eftersom jag tycker att det underlättar så enormt :idea:. Om du ska köpa nytt objektiv skulle jag köpa 55-300 (eller är det kanske 70-300?). Dyrare men då slipper du uppgradera sedan när du vill ha ända upp till 300. :)

Jag är inte säker på vad du menar med VR :o.

Personligen tycker jag att Autofokus är ett krav eftersom jag tycker att det underlättar så enormt :idea:. Om du ska köpa nytt objektiv skulle jag köpa 55-300 (eller är det kanske 70-300?). Dyrare men då slipper du uppgradera sedan när du vill ha ända upp till 300. :)

Jag är inte säker på vad du menar med VR :o.

VR gör att man kan ändra slutartiden lite mer än man kan med ett vanligt objektiv, jag är inte så informerad at jag kan förklara ordentligt.

Jaa, ett 70-300 låter lockande faktiskt... har du något foto taget med ett sånt? Ungefär hur långt räcker ett 200 respektive 300??

Jaså, då förstår jag, har aldrig hört talas om det tidigare för att vara ärlig :idea:. Jag använder mitt långa (55-200mm) nästan enbart för att fota hästar, 200mm är bra (om inte något kort) när hästen är längst bort på en ridbana. Jag skulle verkligen föredra 300mm :idea:.

Senast ändrad:

Misstänkte att 200 skulle vara ganska bra för mig faktiskt. Ska nog köpa det när jag har råd och sen får man köpa en telekonverterare om man behöver extra längd till det.

VR gör att man kan ändra slutartiden lite mer än man kan med ett vanligt objektiv, jag är inte så informerad at jag kan förklara ordentligt.

Jaa, ett 70-300 låter lockande faktiskt... har du något foto taget med ett sånt? Ungefär hur långt räcker ett 200 respektive 300??

Jag har ett 300mm till hästfoto (ej porträtt foton då :D) och tycker det är bra längd.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag står i begrepp att skaffa en kamera, utöver mobilens. Jag har en relativt ny iPhone, och vill att den nya kameran ska vara minst...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: pollex
·
Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 347
Senast: Emelei
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år... 2 3
Svar
58
· Visningar
10 559
Senast: escodobe
·
S
IT & mobiler Systemkamera eller kompaktkamera? Det finns ganska många skillnader mellan en systemkamera och en kompaktkamera, den kanske absolut... 2
Svar
26
· Visningar
3 529
Senast: Irenes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Smitare - hur gör ni?