Bukefalos 28 år!

Täcke med annorlunda bogspänne - likt HW

Sv: Täcke med annorlunda bogspänne - likt HW

*KL*

Horseware finns övht inte i 135 - tyvärr. Man ser strl 135 i svenska webshopar ibland men en ren felöversättning då är jag rädd =/ Jag har kollat med Horseware och av ngn anledning så hoppar de över just 135, däremot finns både 115, 125 och 145.. logiskt? Nä ;)

Jag har samma prpblem som många, Amigo 130 sitter bra utom på längden. Har beställt 140 (Amigo Lite och Rhino Wug), så får vi se. Men rädd det blir för stort på andra ledder =/ Herrn är en strl 135+
 
Sv: Täcke med annorlunda bogspänne - likt HW

Får man fråga vart du beställt o vad wuget gick på? Just den storleken fanns inte i min butik så jag letade lite på nätet, 1594 har jag hittat som billigast inkl 95 kr frakt.

Ett innetäcke kom vi hem med, Amigo 150 g i 140. Ska mäta lite o sen ut o prova. Det var iaf väldigt tunt!


Sen hittade jag på samma sida (HP ngt) ett marint Rambo med halshals och v-frontknäppning i 200 g, med ljusa/vita kantband. Är det ett äldre täcke eller eftersom det inte finns på HW hemsida (eller är jag blind?). Shetasnyggt iaf :love: Tom mamma tyckte nästan det var värt ett gäng extra hundralappar till en början när hon såg det, innan förnuftet återkom :D


Kikade på ett California i butiken oxå, jag blev kär :love: Det blev inte mamma :p 600 kr mer för ett tunnare täcke förstod hon sig inte på :rofl:
 
Sv: Täcke med annorlunda bogspänne - likt HW

Rambo wug har lila "lite" och "heavy" och marint "medium", väl?
 
Sv: Täcke med annorlunda bogspänne - likt HW

om din häst kan ha 140 i innetäcket så ska du nog ta en stl större i utetäcket. min häst har 145 i amigo innetäcke men 155 i rambotäckena. 145 räckte knappt över baken.

Om det är wug modellen från rambo du menar så är 200g marinblått, de andra tjocklekarna är i lila.

Jag har duotäcket till min häst, grymt bra passform. Fördelen är att man kan ändra foder, liner täckena kostar ju inte speciellt mycket. Fortfarande ett bra utetäcke på detta sätt. Istället för att köpa 3 olika utetäcken i varierande tjocklek så har hästen istället 1 men med olika foder.

Jag har även californiatäcket, mycket nöjd med det också. Bättre passform får man leta efter, precis lagom foder så här års. Hästen har gått med duo skalet eller california hela vintern. (ej klippt)

Enda nackdelen är att kardborrestängningen fram alltid åker upp!
 
Sv: Täcke med annorlunda bogspänne - likt HW

Mätte Amigot till 152 cm i ryggen. Satt lite konstigt när vi provade det (min hästs obefintliga bog?) men med alla andra fördelar så lät vi hästen behålla det på över natten iaf (inte lämna tillbaka alltså). På morgonen hade det format sig helt perfa! Och hästen var svalare och eventuellt mindre irriterad (utan tvättning). Täcket är ju verkligen jätteglatt mot pälsen! satt mitt över oxå, fast det brukar hans täcken göra oavsett märke, han är nog rätt jämn (min förra ponny som hade hans gamla täcken drog dem alla snett).
 

Liknande trådar

Utrustning Sliter mitt hår snart! Min häst fryser när det blåser, och blåser gör det mycket här. Han har mat, han är frisk, han är inte...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 399
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 040
Senast: HannaZ
·
Utrustning Ja som rubriken säger. Här kommer kriterierna: Är på jakt efter ett utetäcke enligt följande kriteria: Utetäcke minst 150, max 200...
2
Svar
33
· Visningar
4 333
Senast: mackan
·
Utrustning Mor min är på jakt efter ett utetäcke att lägga på stoet vid behov under vintern. Tex om hon ska ut efter middagen (då ute ca...
Svar
4
· Visningar
1 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp