Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade egentligen tänkt göra biffar på svarta bönor idag, men orkade inte åka och handla. Hade ju ärtor i frysen :P Så det blev pasta med ärtmos (lite vinäger, mandelmjöl, olja och kryddor i. Typ. Och pastakokvatten).
 
Tillagar och äter middag i min ensamhet => broccolifrossa! (sambon gillar inte broccoli, jag känner mig förtryckt.) Oerhört simpel matlagning: broccoli, salt och peppar i en form, veg. matlagningsgrädde över. Vin till!
 
Veg. burgare, hamburgerbröd, gul lök, isbergssallat, gurka, pärltomat,chili creme fraiche och potatisklyftor.
 
Igår år vi tomat- och ostöverbakad torskrygg med potatis. Himla smidigt att ge receptet till sambon och säga "laga det här tills jag kommer hem" och han gör det :D

Idag blev det lammfärspaj med smördegstöcke. Kryddad med spiskummin, chili, koriander och kanel. Till det grönsallad med granatäpple.
 
Vet ni; idag har jag verkligen lyxat till det med middag! En kvarg med äpplesmak och en måltidsbar med kola-smak. Lyxigt värre liksom!

Tror nog tom att min middag var mer kreativ. Frysmåltid a la Findus: American pulled pork :D

Imorgon blir det middag för chefen: Oxfilé, rödvinssås (ja, min egen), ljumma grönsaker i form av sparris, rödlök och tomat samt Amandine-potatis till. Borde uppväga för dagens misär :p
 
I kvall blir det Polsk korv med gronkal, farsk majs, och korsbars tomater. Jag har inte bestamt mig for hur jag kryddar det annu ... jag ar kanske lite sugen pa senapssas. Eller sa blir det balsamik kryddning. :d

Till det har jag bestamt att anvanda min 'toaster oven' som har en vanlig ugn 'setting' ocksa, sa den blir varldens minsta ugn :p och forsoka baka en mini surdegs limpa fran en av de tva surdegs starters jag satte sa fort min ugn dog.:angel:
En ny ugn kommer pa mondag ... jag ar bara allt for otalig for att vanta. lol
 
Ni som ar duktiga pa att baka (@honung till exempel) varfor smakar min surdeg inte sarskilt syrligt? Det blev gott, (farskt brod ar alltid gott) men smakade inte surdegs brod alls.:meh:
 
Lunch blev dagens soppa på Moderna, riktigt god. Vi vinkade öven till MAMAN, och jag tvingade barnet att posera på bild med densamma. Hoppade över utställningen då den tydligen inte innehöll spindlarna vilket är vad jag vill se.
 
Toppenfrukost, @Trani!

Jag lagar middag, det blir lasagne med färska pastaplattor, aubergineskivor, tomatsås, massor av färsk basilika, ganska mycket persilja och mozzarellaost. Till dessert ska jag få shrikand. Eftersom det inte verkar finnas laktosfri mozzarella, festar jag loss med god vanlig grekisk yoghurt till shrikanden, när jag ändå måste medicinera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
8 344
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 856
Senast: Mirtai
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 815
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 262
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp