Tittar in i ditt kök, del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter ni inget längre?! (Översatt till buke-språk; dödade jag tråden :eek: :D)

Idag har vi typ frossat i mjölkbaserad mat. Till middag pasta med sås gjord på créme fraiche, grädde, chevre, kyckling och granatäpplekärnor. Grönsallad och mer ost till.

Och till efterrätt ska vi precis runda av med en semla dagen till ära :D

Jag har ätit men jag har också gjort annat :o :o särbon tittade förbi :D ;) Skaldjur har varit det härskande temat de senaste dagarna :)
 
Jag älskar dig innerligt tror jag:D

Jag hade massa ingefära i tikkan, och bytte den (asäckliga) färska koriandern mot stötta korianderfrön. Hade även i bockhornsklöver och kalonjifrön, utöver de vanliga ingredienserna.

Jag är så glad att jag inte är den enda som bara inte klarar av färsk tvålkoriander! :up:
 
Ganska bra pris på färska räkor idag, så jag gjorde räkrisotto som jag bjöd sonen på (BARNET kan väl inte vara rätt benämning på en 25-åring? Eller verkar jag känslokall?) tillsammans med rostad broccoli och blomkål. Till efterrätt slank det ner inte mindre än två semlor var!

Det är bara semmeldag en gång om året!
 
Ganska bra pris på färska räkor idag, så jag gjorde räkrisotto som jag bjöd sonen på (BARNET kan väl inte vara rätt benämning på en 25-åring? Eller verkar jag känslokall?) tillsammans med rostad broccoli och blomkål. Till efterrätt slank det ner inte mindre än två semlor var!

Det är bara semmeldag en gång om året!

Ett BARN är alltid ett BARN för en sann MODER. Nog klappar lilla mammahjärtat när du får laga mammismat?
 
Ett BARN är alltid ett BARN för en sann MODER. Nog klappar lilla mammahjärtat när du får laga mammismat?

Jo, jag kände ju något ditåt. Rörande är det ju för en mamma att samla sina små omkring sig. Dessutom hade det stackars livet arbetat fem dagar i sträck, och kunde ju verkligen behöva lite moderlig omsorg i form av kolhydrater.

BARNET har fått jobb i ett storkök genom att säga att hans mamma har gett honom en feministisk uppfostran.
 
Ikväll blir det sushi, rullar utan alger (tar sesamfrön istället) lax, tonfisk och små rullar men med forellrom. Sriracha, soya och wasabi till (samt srirachamajonäs på några av laxarna, pinsamt med sanslöst gott) och japansk öl. Riset klart, här ska strax startas. Känner mig bara lite mattare nu än för en stund sedan:D
 
Här blev det gröt till middag. Kanel och banan och mjölk till. Mest pga övermosig banan och mjölk som går ut idag, och att jag var sjukt sugen på just gröt av någon anledning. 9,5 timmar i fält på ett blåsigt Österlen gjorde sitt för aptiten, blir nog en second dinner också ikväll! :D
 
Håller på med dagens middag: ugnsbakad aubergine fylld med rödbeta, selleri, vitlök och spiskummin serverad med sesampotatis och kantarellsås.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
8 283
Senast: tuaphua
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 856
Senast: Mirtai
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
15 809
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 262
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp