TR ändringar 2008.

Sv: TR ändringar 2008.

Har jag hört rätt?? Är det så att uppklassningssystemet är borttaget på ponny?
Ex - kan ett ekipage som har massor m placeringar i MSV A - även få tävla lokala klasser samma år?
 
Sv: TR ändringar 2008.

du måste ha väst om du är 18 & yngre, om du är äldre en 18 behöver du inte.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Nu en fråga om västen.. man behöver ju inte ha kavaj om man har väst.. men vad får man ha under? Får man ha jacka eller tröja över?
 
Sv: TR ändringar 2008.

Du måste ha vit krage och lång ärm, sen om du har en stickad tröja eller din vanliga, långärmade, tävlingskjorta spelar ingen roll.
 
Sv: TR ändringar 2008.

köp senaste ridsport, där står det väldigt tydligt och bra om vad som gäller för västen
 
Sv: TR ändringar 2008.

tr finns ju på nätet :idea: kolla själv och bilda dig en uppfattning www.ridsport.se

jag tolkar iaf det hela som att:
skjorta måste ha krage
polotröja är ok
under västen får man ha skjorta _eller_ långärmad tröja ( = valfri? står inget om krage där iaf)
 
Sv: TR ändringar 2008.

Jag har just pratat med Annika Pihl (int. hoppdomare, har varit med och skrivit stora delar av nya TR)

Vad gäller nosgimmorna så gäller det endast ponny. Rubriken kommer till att andras imorgon så att det står "Mom 372 Godkända bett och nosgrimmor för ponny vid hoppning"

Det är ok att ha svart eller annan färg på polo/skjorta under din säkerhetsväst vid tävling. Kravet är bara att du ska ha krage och lång ärm på tröjan du har under västen.

/ Boel
 
Sv: TR ändringar 2008.

Slänger in en fråga, det står nämligen i TR (ang doping) att medel som påverkar tarmverksamheten räknas som doping.. Jag tänkte börja ge hästen kallpressad linfröolja, vilket ju har en effekt på tarmarna.

Räknas då detta till doping? Någon som vet?
 
Sv: TR ändringar 2008.

Slänger in en fråga, det står nämligen i TR (ang doping) att medel som påverkar tarmverksamheten räknas som doping.. Jag tänkte börja ge hästen kallpressad linfröolja, vilket ju har en effekt på tarmarna.

Räknas då detta till doping? Någon som vet?

Betfor påverkar ju också tarmverksamheten, skulle det vara doping då? Isf ligger jag risigt till... :angel:

Är det bara jag som tycker att det är ovanligt många luddigheter i TR i år?
 
Sv: TR ändringar 2008.

nä, tycker också vissa saker är väldigt otydliga
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: Bapelsin
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 750
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 807
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 552
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp