TR ändringar 2008.

Sv: TR ändringar 2008.

Vad menar du? Det är väl ändå ekipaget som kvalar, så det hjälper inte att ha en annan häst.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Vad menar du? Det är väl ändå ekipaget som kvalar, så det hjälper inte att ha en annan häst.

Vad gäller elittävling så är det ryttaren som kvalar och inte ekipaget, och eftersom det bara är på elittävling 7-åringarna får kvala (i 140) för att gå Falsterbo så får det den effekten om inte ryttaren även har en annan häst som varit placerad i 150 ifjor.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Vad gäller elittävling så är det ryttaren som kvalar och inte ekipaget, och eftersom det bara är på elittävling 7-åringarna får kvala (i 140) för att gå Falsterbo så får det den effekten om inte ryttaren även har en annan häst som varit placerad i 150 ifjor.



Fast det står ju att EKIPAGET ska junior: ha plac i nat 130, YR plac i nat 140 och senior plac i nat 150 under föregående eller innevarande år.

Men samtidigt står det att ryttare som under föregående eller innevarande år har plac i 150 är för alltid kvalad till elittävlingar.

Gissar att det menas med alla hästar då om man varit placerad i 150. Känns därför onädigt att skriva att senior ekipage måste ha plac i 150. Jag fattar typ nada :confused::angel:
 
Sv: TR ändringar 2008.

Precis så har jag förstått det också, om ryttare innevarande eller föregående år har placering i 150 är denna berättigad att rida elittävling med alla hästar, oavsett om ekipaget är kvalat eller ej. Om ryttaren inte har placering i 150 måste varje häst kvalas, det vill säga ekipaget.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Tidigare har det ju varit så att senior som har haft placering i 150 alltid får starta alla hästar på elit, då var den så att säga inte tidsbestämd till att ha skett tidigast föregående år, utan när du någon gång haft en plac i 150 så har du varit kvalad för gott så att säga.
Nu får det ju effekten att en duktig ryttare som för tillfället bara har yngre förmågor alltså inte får rida på elittävlingar och därmed inte kan kvala sina yngre hästar till tex Falsterbo. För jag tror inte så många 7-åringar först skaffar sig en placering i 150 innan de ger sig på att kvala i 140. Blir helknasigt det där och kommer helt klart att slå undan benen på vissa unghästberidare (samt många "vanliga" som satsar uppåt med lovande yngre hästar)
Det är ju också en stor skillnad på banbyggnaden på elittävlingarna och nyttigt för de som är på väg upp att kunna rida en del 130 140 elit och den erfarenheten behöver framför allt just de som inte samtidigt har andra svårklass hästar.
Som reglerna är nu måste du alltså bli placerad i 150 nationellt innan du får rida 130 elit om du bara har en "topphäst" lite galet tycker jag.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Någon som vet om man MÅSTE ha säkerhetsvästen även vid prisutdelningar?
 
Sv: TR ändringar 2008.

ja, på alla ställen i tävlingsområdet. :(

Blää, blev så less när jag läste det! Okej för mig att ha den när jag hoppar.. Men om man ska ut o jogga/skritta lite dagen innan t.ex...På tävlingsplatsen.. Så måste man alltså ha västen på sig.. Har jag förstått rätt? :/
 
Sv: TR ändringar 2008.

Blää, blev så less när jag läste det! Okej för mig att ha den när jag hoppar.. Men om man ska ut o jogga/skritta lite dagen innan t.ex...På tävlingsplatsen.. Så måste man alltså ha västen på sig.. Har jag förstått rätt? :/

är inte säker men jag tror att det gäller på tävlingsområdet på tävlingsdagen... rätta mig gärna om jag har fel :)
 
Sv: TR ändringar 2008.

Väst på vid ALL ridning på tävlingsområdet om man är 18 år och yngre.
 
Sv: TR ändringar 2008.

Väst på vid ALL ridning på tävlingsområdet om man är 18 år och yngre.

så om jag rider där det ska vara tävling om 1 vecka, måste jag ha väst då? :S det låter väldigt dumt.
 
Sv: TR ändringar 2008.

så om jag rider där det ska vara tävling om 1 vecka, måste jag ha väst då? :S det låter väldigt dumt.

Nej!

TR gäller endast under tävkingsDAGEN och under den tiden tävlingen pågår.

Dessutom gäller endast TR de som tävlar och man får inte ha häst på tävlingsplats som inte tävlar
 
Sv: TR ändringar 2008.

Men gah, lite hjärna kan du väl använda? Ursäkta, men alltså. Vid ridning på tävlingsplatsen under tävlingsdagen.
 
Sv: TR ändringar 2008.

men då hade jag ju rätt från början.
skrev ju:

"är inte säker men jag tror att det gäller på tävlingsområdet på tävlingsdagen... rätta mig gärna om jag har fel :)"
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: Bapelsin
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
54 759
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men...
2
Svar
25
· Visningar
4 811
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 553
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp