Bukefalos 28 år!

Trädgårds- och odlingstråden 2022, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade i odlingslådorna idag och jag tror nog allt att det är salladen (mitten i bild) som är på väg upp och inte ogräs.
Kikade även där jag sådde timjan (vänster i bild) och ser något ynkligt titta fram, kan va timjan men får se så det inte är ogräs. 🙈😅

Vissa av jordgubbsplantorna har visst inte gillat att det varit lite varierat väder (kallt), men tänker de får va kvar så länge det finns grönt kvar på bladen.

0CB4CD55-A4D3-4BE9-9E06-B7B74EDBF172.jpeg
 
Blev lite stressad över att här inte kommit nått regn på länge så vattnade ordentligt i rabatten. Sen tror jag jag vaknat iaf 2 grr inatt av riktiga skyfall. Borde kanske köpa en sån där vatten kopp grej så en kan se hur mkt som kommer 🌊🤔
 
Hörde regnet falla i natt, inte kommit så mycket (ska regna hela dan), fick fälla in utkastet till tunnan då den svämmar över. Lutar åt att det kanske blir fler tunnor om de fylls så fort och sen kan man använda vattnet att vattna med och sparar både pengar och kommunalt vatten.

Får klura lite på hur vi ska göra mes tunnan eller eventuella tunnor.

7FC0338B-144A-4AB3-B696-0723D2BEBFA5.jpeg
 
Jag var in till Granngården igår för att handla och passade på att fråga om de hade kartonger jag kunde få. Tyvärr slänger de alla kartonger i en press nästan omedelbart för det skulle svämma över av kartonger annars. Synd. Jag får fråga på Jysk nästa gång jag är till byn.
 
Åh, berätta allt!

Inte så mycket att berätta, jag har två deppiga rhododendron som jag tänkt flytta för att försöka få liv i dem (rosmördarna äter på dem också :rage: plus att jag tror det är lite väl torrt där de bor). Missade att rhododendronjorden på Dalvik var i 80-liters säckar... och iddes inte ändra mig när vi hade börjat lasta. Och eftersom jag nu har mer lämplig jord än vad jag behöver så "råkade" jag köpa en till rhododendron :angel: Sedan har jag ett gäng funkior som inte står så roligt heller... och lika med några höstanemoner.

Det liksom eskalerade :rofl:
 
Inte så mycket att berätta, jag har två deppiga rhododendron som jag tänkt flytta för att försöka få liv i dem (rosmördarna äter på dem också :rage: plus att jag tror det är lite väl torrt där de bor). Missade att rhododendronjorden på Dalvik var i 80-liters säckar... och iddes inte ändra mig när vi hade börjat lasta. Och eftersom jag nu har mer lämplig jord än vad jag behöver så "råkade" jag köpa en till rhododendron :angel: Sedan har jag ett gäng funkior som inte står så roligt heller... och lika med några höstanemoner.

Det liksom eskalerade :rofl:
Perfekt! Tack kära mastodontjordsäckar! :love:
 
Hörde regnet falla i natt, inte kommit så mycket (ska regna hela dan), fick fälla in utkastet till tunnan då den svämmar över. Lutar åt att det kanske blir fler tunnor om de fylls så fort och sen kan man använda vattnet att vattna med och sparar både pengar och kommunalt vatten.

Får klura lite på hur vi ska göra mes tunnan eller eventuella tunnor.

Visa bifogad fil 91280
Vill ni maxa är 1000-liters icb-tankar bra.
 
Jag var in till Granngården igår för att handla och passade på att fråga om de hade kartonger jag kunde få. Tyvärr slänger de alla kartonger i en press nästan omedelbart för det skulle svämma över av kartonger annars. Synd. Jag får fråga på Jysk nästa gång jag är till byn.
Beroende på hur stor yta du ska täcka så brukar man kunna hämta lådor på Systembolaget. Jag tror tyvärr att de flesta butiker slänger i press med en gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Det känns lite knäppt med en till odlingstråd för i år... men säsongen är ju verkligen inte över, ens här i Dalarna! Jag är megasen som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 931
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
89 90 91
Svar
1 808
· Visningar
58 498
Senast: Asko
·
  • Låst
Trädgård & Växter Dags att starta trädgårds- och odlingstråden för 2022.
99 100 101
Svar
2 017
· Visningar
83 259
Senast: ameo
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp