Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker ju så mycket om att träna och hade tänkt springa men har varit så trött ett tag och haft begränsad ork så idag blev det ingen träning men en massa farande och flängande på ärenden och tvättid i ett annat hus så en massa springande och bärande däremellan och sen lite promenader men tyvärr lite för lite promenader för att samvetet ska kännas bra mot hundarna men min kropp vill inte idag.

Får bli en längre promenad ikväll om det inte ösregnar på oss och nya tag imorgon med att både springa och gå mer promenader.

Har iof gått nästan 2 timmar men allt har ju inte varit med hundarna även om det mesta är det. Ska verkligen försöka ge mig ut ikväll på mer än bara kortaste rundan. Viljan finns så finns orken blir det en längre promenad annars fortsättning på dagens lugna tempo.

Träningsvärk i ben och rygg sen igår.
 
Fortsätter med min träna vad jag har lust på taktik. I går blev det ett pass bodycombat. Jag känner redan tendens till annalkande träningsvärk i bål, skuldror och armar. Tänkte kompensera benen med ett pass Barre i dag. Tänker att jag verkligen ska prova allt på les mils on-demand 😁

jag har fått kontakt beträffande reklamationen av cykeln. Men det renderade endast i att några mer bilder skickades. Sedan inget mer. Lever kvar i tron om att detta kommer att ta fram till sommaren ungefär 😕
 
Fortsätter med min träna vad jag har lust på taktik. I går blev det ett pass bodycombat. Jag känner redan tendens till annalkande träningsvärk i bål, skuldror och armar. Tänkte kompensera benen med ett pass Barre i dag. Tänker att jag verkligen ska prova allt på les mils on-demand 😁

jag har fått kontakt beträffande reklamationen av cykeln. Men det renderade endast i att några mer bilder skickades. Sedan inget mer. Lever kvar i tron om att detta kommer att ta fram till sommaren ungefär 😕
Så himla irriterande med cykeln, var den super dyr också? Oavsett vilket är det otroligt tråkigt.
 
Min andning krånglade idag och benen var tunga plus värsta träningsvärken i benen. Tog mig dock igenom ett ok pass, hade kanske kunnat springa lite längre men hoppas på motivation och ork för ett löppass imorgon igen så då ska mitt mål vara att helst fixa en halv kilometer till. Blir det inte av eller att jag inte orkar är det inte hela världen.

Ska se om jag kan planera upp nästa vecka med allt jag ska göra och då även planera träningen som jag gör varje vecka.

Brukar ni också planera träningsveckan för att få ett bra upplägg?
 
På Cross igen nu på morgonen, och sedan RPM direkt efter. Svettigt! Men nu har jag gjort min träningsinsats för dagen. :p Bokade om inför nästa vecka och lade in yoga vid två tillfällen istället för cross:en som jag tänkte. Det blir bra, och om jag önskar så går jag tillbaka till cross veckan efter.
 
STEGLÄNGD, Hjälp!
Min app hälsa kommer med glädjedistanser.
Det står alltid längre än vad jag vet att jag rört mig.
Jag hittar ingenstans att lägga in steglängd.?
Och om man kan det så lär ju steglängden variera beroende på om jag går på jobbet, går promenad och om jag joggar?
Hur gör ni?
 
STEGLÄNGD, Hjälp!
Min app hälsa kommer med glädjedistanser.
Det står alltid längre än vad jag vet att jag rört mig.
Jag hittar ingenstans att lägga in steglängd.?
Och om man kan det så lär ju steglängden variera beroende på om jag går på jobbet, går promenad och om jag joggar?
Hur gör ni?
Vilken klocka? Jag går efter vad gps säger, mäta sträcka med antal steg låter som det borde bli osäkert.
 
Idag jobbade jag sista dagen på mitt nuvarande jobb och avslutade sen med att åka o träna 💪 Idag uppvärmning -> knäböj -> bänkpress o sen en avslutning med chins och axelpressar med kettlebell i superset.
Det kändes bra! Börjar ta sig litegrann är uppe på 45 kg böj (8or) och där finns fortfarande en hel del kvar känner jag. I bänken är jag uppe på 30 kg (också 8or) vilket är tyngre 😅 Men jag tuggar på enligt schema o försöker inte gå ut för hårt, roligare att det stadigt fortsätter gå uppåt med vikterna 👍

Två pass gjorda denna veckan med vilket är 9 veckor i rad nu med minst två pass/vecka 😃👌 Målet är ju december ut vilket totalt är totalt 23 veckor sen start i slutet av juli om jag snabbräknat rätt 😁
 
Nu planerar jag langt i forvag, men eftersom jag blivit springfralst under Corona sa planerar jag for att kunna fortsatta springa aret runt.

Ar det nagon har som anvander nagon slags av avtagbara broddar/halkskydd pa era loparskor? Har ni nagra bra tips pa vilka marken som funkat bra for er?
 
Nu planerar jag langt i forvag, men eftersom jag blivit springfralst under Corona sa planerar jag for att kunna fortsatta springa aret runt.

Ar det nagon har som anvander nagon slags av avtagbara broddar/halkskydd pa era loparskor? Har ni nagra bra tips pa vilka marken som funkat bra for er?
Jag har testat många avtagbara men tycker det har varit värdelöst (obekvämt på asfalt, glider omkring, sitter för hårt, aldrig fått det att funka bra). Inte testat själv men sett att många dubbar sina skor själv, köper dubbar för det och det verkar vara en bra grej om man inte vill köpa dubbade skor. Jag har Icebugs och skulle inte klara mig utan.
 
Nu planerar jag langt i forvag, men eftersom jag blivit springfralst under Corona sa planerar jag for att kunna fortsatta springa aret runt.

Ar det nagon har som anvander nagon slags av avtagbara broddar/halkskydd pa era loparskor? Har ni nagra bra tips pa vilka marken som funkat bra for er?
Gillar inte lösa dubb/broddar.. Kanar och ramlar av alldeles för lätt. Jag kör ICE bugs och har gjort det de senaste 6åren, helt oslagbart! Tror det är 16 eller 18 dubb i varje sko och dom håller kanonbra.
 
Tjoho, fick till förra veckans femte pass igår. Var lite svajigt om det skulle gå pga trötthet under veckan men jag ville få mina 5 pass.

Har hittat perfekta tightsen för löpning efter långt sökande :banana: men gett upp att hitta dom för styrka då inget sitter bra utan veckar sig eller glider ner, har istället bestämt att jag ska köra som förr i tiden med vanliga hederliga mjukisbyxor.

Har inte sovit alls i natt plus att jag var på sjukhuset länge.

Fick göra massor av tester, bland annat styrka i händer, biceps, triceps, lår, smalben och fötter. Läkaren var helt paff och sa flera gånger till läkastudenten som var med hur otroligt stark jag är, 5 av 5 sa hon. Svarade att det blir så om man tränar minst 5 dagar i veckan. Lite ego boost. :D
 
I går blev det en 5km kravlös runda. Har haft vansinnigt ont i kroppen i veckan och jag kände mig kantig och taggig i hela kroppen. Det var dock skönt att komma ut en stund.
Trots att det inte blev något speciellt kunde jag notera efteråt att min puls har utvecklats massor, den håller sig väldigt jämn och trevlig :up:

Har bokat naprapattid den 7e, jag naprapaten kan hjälpa med min oerhört luddiga "jag har ont överallt och är spänd jämt" problematik. Jag vet ju att det förmodligen är stress, men det är svårt att slappna av när det gör ont och är spänt så det blir lite rundgång i det hela. Har varit hos naprapaten förut och det känns som att hen kommer fatta och kunna hjälpa mig. Längtar dit!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
61 674
Senast: lil-sis
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 027
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 979
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 353
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp