Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man börjar med löpning så blir det ju snabbt resultat i början och nu är jag på någon platå... Frustrerande när det känns som om flåset blir sämre.. Är troligen tålamodet som blir sämre.. 😊 Men ändå.. Är iaf glad vädret är hyffsat varmt än så länge 😊
 
När man börjar med löpning så blir det ju snabbt resultat i början och nu är jag på någon platå... Frustrerande när det känns som om flåset blir sämre.. Är troligen tålamodet som blir sämre.. 😊 Men ändå.. Är iaf glad vädret är hyffsat varmt än så länge 😊
Kul att du börjat med löpning! Om det känns som att flåset blir sämre skulle jag dock fundera över upplägget. Det är en sak att man efter ett tag får kämpa hårdare för att bli snabbare men känslan ska inte vara att man blir sämre. Det låter mer som att du får för lite återhämtning.
 
Fick höra om runningstreak och funderar på att testa när min 5 to 10 k är slut. Mindre problem att hitta platser att springa på och kanske lättare att motivera sig nu när det kommer vara regn, regn och lite mer regn. Någon som provat?
 
Tre snabba km i löpspåret idag fick avsluta denna veckan! Totalt 3 löppass och 2 pass med mammas häst + några långrundor med mammas vovve denna veckan! Helt ok när jag dessutom jobbat 5 nätter! :)
Anmälde mig dessutom till 2 nya virtuella lopp!
 
Bytte ut mitt rygg/bröst-pass idag till något ungefär motsvarande jag kunde köra hemma i vardagsrummet. Var ensam med barn och orkade inte försöka få henne att sova i vagnen ute.
Fick ändå till ett pass som kändes i musklerna :up: Excentriska hantelrodd (hade bara lätta hantlar inne), breda TRX-rodd, rygglyft, sittande rodd med gummiband och två sorters armhävningar.
 
Jäklar vilken träningsvärk jag har idag! Trodde inte det eftersom jag hade så begränsat med redskap. Excentriska övningar är verkligen ett hett tips om man har lite för lätta vikter.

Har fått nytt träningsprogram för de kommande 6 veckorna, samma split men lite nya övningar. Slipper både jägarvila och bulgarian split squat, tack och lov :D
 
Jag har haft det lite kämpigt på senaste eftersom min mormor dog i fredags, just när jag börjat återhämta mig lite efter farmors bortgång för några veckor sedan. Väldigt tungt, men sånt är livet. Har av förklarliga skäl haft noll tankar på träning och hälsa de senaste dagarna, men idag kände jag ändå att jag ville röra lite på mig så jag gick ut med sambon och sprang 1,5 km i ett jäkla tempo. När jag kom hem gjorde jag en Tabata-övning med 8 varv av knäböj + tuck-ups. Känner mig trött i ben & mage och lite mer harmonisk inombords, så träningen hade önskad effekt!

Tanken är sen crossfit på onsdag + torsdag. Hoppas att det känns görbart när vi väl kommer så långt, för det skulle kännas skönt att kunna träna på rätt bra nu under de tre veckor som är kvar innan jag måste åka till Sverige för begravning igen.
 
Jag har haft det lite kämpigt på senaste eftersom min mormor dog i fredags, just när jag börjat återhämta mig lite efter farmors bortgång för några veckor sedan. Väldigt tungt, men sånt är livet. Har av förklarliga skäl haft noll tankar på träning och hälsa de senaste dagarna, men idag kände jag ändå att jag ville röra lite på mig så jag gick ut med sambon och sprang 1,5 km i ett jäkla tempo. När jag kom hem gjorde jag en Tabata-övning med 8 varv av knäböj + tuck-ups. Känner mig trött i ben & mage och lite mer harmonisk inombords, så träningen hade önskad effekt!

Tanken är sen crossfit på onsdag + torsdag. Hoppas att det känns görbart när vi väl kommer så långt, för det skulle kännas skönt att kunna träna på rätt bra nu under de tre veckor som är kvar innan jag måste åka till Sverige för begravning igen.

Beklagar ❤ Så himla tufft ni har det.
 
Skulle ut på en ganska lätt promenad i skogen idag men "råkade" ta mig hem den långa vägen, genom träsk och över lågor i mängder, en bit fick jag till och med klättra för att ta mig över ett alldeles för djupt och brett dike. Kom hem alldeles lerig och med kvistar fast lite varstans. Tror jag tar och räknar det som ett träningspass trots allt :laugh:
 
Jag har haft det lite kämpigt på senaste eftersom min mormor dog i fredags, just när jag börjat återhämta mig lite efter farmors bortgång för några veckor sedan. Väldigt tungt, men sånt är livet. Har av förklarliga skäl haft noll tankar på träning och hälsa de senaste dagarna, men idag kände jag ändå att jag ville röra lite på mig så jag gick ut med sambon och sprang 1,5 km i ett jäkla tempo. När jag kom hem gjorde jag en Tabata-övning med 8 varv av knäböj + tuck-ups. Känner mig trött i ben & mage och lite mer harmonisk inombords, så träningen hade önskad effekt!

Tanken är sen crossfit på onsdag + torsdag. Hoppas att det känns görbart när vi väl kommer så långt, för det skulle kännas skönt att kunna träna på rätt bra nu under de tre veckor som är kvar innan jag måste åka till Sverige för begravning igen.
Så tragiskt att förlora dem båda med så kort mellanrum. :heart Ta hand om dig. :heart
 
Jag blev tvungen att skippa mitt långpass igår pga familjeomständigheter. Och måndagar är tröskeldagar. Så då får man väl kombinera de båda! :up: Blev 10 x 3 min intervaller m 30 s joggvila samt därefter fartlek under ett par km. Blev 14,5 km totalt. Kände mig stark och pigg efteråt! Riktigt härligt!
 
Hur mår du @Lillefrun ? Det var länge sedan vi hörde ifrån dig. Jag hoppas allt är bra med dig!

Hur mår senan @MarieJ ?
Jag har fått laser två ggr, smörjt med voaltaren och igår köpte jag pronaxen. När jag smörjer är jag öm längre bak på foten och när jag går är det själva tån som känns mest.
Kanske har det blivit bättre men inte mycket.
Men jag vet att det inte är någon idé att ringa VC än så jag får väl fortsätta behandla själv ett tag till. Frustrerad och orolig.
 
Jag fortsätter med min crosschallenge här, samt två-tre sprint eller cykel-klasser i veckan. Kör varannan dagsupplägg med cardio och styrka nu. Det funkar bra än så länge, och jag försöker hålla uppe rutinen även när vi går emot mörka kalla tider. Det är lätt att segna till den här perioden... eller för mig blir det lätt så i alla fall. Konceptet Netflix i soffan får en fantastisk attraktionskraft när det regnar småsspik och är kolsvart utomhus. :grin:
 
Träningen fortsätter att löpa på bra, hade ett riktigt skönt pass i morse med marklyft, höftlyft med stång, roddövningar och avslut med lite bål.

Gymmet hade kampanj på PT-timmar så köpte 6 timmar, första tillfället på fredag. Ska bli kul att få lite feedback på teknik och lite nya övningar till min övningsbank. Första tillfället är dock mest konsultation och planering om jag uppfattade det korrekt.
 
Hade framsida + rumpa igår. Testade bälte första gången i böj, sumomark och utfall. Kändes mycket bra så beställde hem ett eget. Fortsätter öka och är uppe i 6 reps på 60 kg i böjen och 10 reps 60 kg i sumomark. Marken ska jag öka i vikt nästa vecka men böjen är planen att öka vikt om 2-3 veckor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 543
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 974
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 947
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 353
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp