Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är less på kyla. Vill absolut inte ha töväder men det tar fan emot att ta sig ut i -15 till -25. Åkte till grannbyns spår ikväll och kände bara "VILL INTE". Men fick ihop 80 minuters skidåkning, och -15 kändes som "det var ju inte så kallt". Man vänjer sig vid allt. Längtar till soliga dagar och några få minusgrader.
 
Wow! Balett hade varit kul, har kollat på sånna kurser för vuxna nybörjare men tyvärr har det inte funnits här i krokarna. När det inte är covid brukar jag och en kollega skutta runt i en dans sal tillsammans, det blir väll typ 50% stretch och uppvärmning och 50 % dansrörelser men det är ändå något :). Svårt att hitta vuxna som vill dansa sådant som inte är styrdans där jag bor dessvärre.
Kul! Balett är alltid minst 50% uppvärmning, om inte mer. Tror nog det är så för många krävande sporter, det behövs uppvärmning, stretch, kondition- och styrketräning, bara för den där extra timmen av faktiskt utövande :laugh:

Jag har gått på en del vuxenkurser, de är jättebra så om du har möjlighet någon gång så kör! Själv dansar jag mest hemma, är i den sitsen nu att jag är för bra för kurser men aldrig blev nåt proffs. Ibland ger jag privatlektioner, men för det mesta tar jag privatlektioner, när jag har tid och pengar. Om du är sugen på lektion så finns det kanske nån som dansat i närheten, även om det inte finns grupplektioner? Ett par timmar kan räcka långt, sen har du basics och kan öva hemma om du vill. eller bara kör fri dans, det är ju också superkul och inte att underskatta som träning heller:D
 
Har träningsvärk idag efter skogspromenaden igår. Tror jag nöjer mig med städning och nerplockning av julsaker idag som träning. Och lite stretching. Blir en ny promenad i morgon. Möjligtvis att jag och dottern går en liten sväng efter förskolan men då är det snigelfart som gäller.
 
Kul! Balett är alltid minst 50% uppvärmning, om inte mer. Tror nog det är så för många krävande sporter, det behövs uppvärmning, stretch, kondition- och styrketräning, bara för den där extra timmen av faktiskt utövande :laugh:

Jag har gått på en del vuxenkurser, de är jättebra så om du har möjlighet någon gång så kör! Själv dansar jag mest hemma, är i den sitsen nu att jag är för bra för kurser men aldrig blev nåt proffs. Ibland ger jag privatlektioner, men för det mesta tar jag privatlektioner, när jag har tid och pengar. Om du är sugen på lektion så finns det kanske nån som dansat i närheten, även om det inte finns grupplektioner? Ett par timmar kan räcka långt, sen har du basics och kan öva hemma om du vill. eller bara kör fri dans, det är ju också superkul och inte att underskatta som träning heller:D
Ja jag kanske får testa det eller köra någon digital youtube variant., Men det är alltid svårt att titta på skärm när man dansar. Nu är problemet mest yta, vi bor lite trångt så risken är att jag river halva huset när jag skuttar runt.
 
Vad för saker irriterar dig?
Jag har en fitbit versa och är nöjd men tänker att nästa klocka bör bli en Apple Watch. Jag har iPhones övriga produkter och jag gillar att köra samma, oftast enklast så.
Jag kör också appleprodukter rakt av, dator, telefon och iPad och då kändes ju klockan som ett enkelt val och visst är den enkel absolut! Som allt annat så speglar klockan telefonen och allt funkar direkt.
Det som irriterat mej är att när jag ska stänga av runkeeper som jag använder för att registrera löpning så måste jag stanna och klicka in i menyn och det kommer liksom inte upp bara genom att trycka på sidoknappen eller bara av att väcka klockan tex så det går smidigt. (kan va ett handhavandefel? Har inte haft den så länge)
Och 3ggr så har det inte registrerats i appen i telefonen utan bara i klockan av nån konstig anledning.
Annars är den jättebra, Spotify funkade utan problem första försöket med nya lurar och det funkar med sms och ringa precis som det ska. Den är ju väldigt användarvänlig!
Har en SE, hade tänkt en 6a men det som skiljde åt va ekg mätning (har ingen nytta av det) och "always on" skärm.
 
Ja jag kanske får testa det eller köra någon digital youtube variant., Men det är alltid svårt att titta på skärm när man dansar. Nu är problemet mest yta, vi bor lite trångt så risken är att jag river halva huset när jag skuttar runt.
Australian ballet och Royal Ballet har bra nybörjarvideor på Youtube :)
 
Australian ballet och Royal Ballet har bra nybörjarvideor på Youtube :)
Ah kul, det ska jag titta på, egentligen skulle man behöva en projektor när man dansar med någon digitalt, men det känns lite överkurs för mig att köpa in. Jag har lite instruktionsvideos hemma men har bara använt dom någon gång.
 
Ah kul, det ska jag titta på, egentligen skulle man behöva en projektor när man dansar med någon digitalt, men det känns lite överkurs för mig att köpa in. Jag har lite instruktionsvideos hemma men har bara använt dom någon gång.
Ja, dans är en av de svårare sakerna på distans :laugh: men inte omöjligt!
 
Jag kör också appleprodukter rakt av, dator, telefon och iPad och då kändes ju klockan som ett enkelt val och visst är den enkel absolut! Som allt annat så speglar klockan telefonen och allt funkar direkt.
Det som irriterat mej är att när jag ska stänga av runkeeper som jag använder för att registrera löpning så måste jag stanna och klicka in i menyn och det kommer liksom inte upp bara genom att trycka på sidoknappen eller bara av att väcka klockan tex så det går smidigt. (kan va ett handhavandefel? Har inte haft den så länge)
Och 3ggr så har det inte registrerats i appen i telefonen utan bara i klockan av nån konstig anledning.
Annars är den jättebra, Spotify funkade utan problem första försöket med nya lurar och det funkar med sms och ringa precis som det ska. Den är ju väldigt användarvänlig!
Har en SE, hade tänkt en 6a men det som skiljde åt va ekg mätning (har ingen nytta av det) och "always on" skärm.
Det låter ändå som det funkar smidigt. Just det där med felfri spegling är jag sugen på. För det är det som jag saknar med Fitbit.
Men det får dröja nåt år till. Har haft min fitbit snart två år så den får hänga med ett tag till.
 
Det låter ändå som det funkar smidigt. Just det där med felfri spegling är jag sugen på. För det är det som jag saknar med Fitbit.
Men det får dröja nåt år till. Har haft min fitbit snart två år så den får hänga med ett tag till.
Ja, den är skitbra! Kan inte klaga för jag tror nämligen det är skit bakom spakarna som är problemet när det strular.
 
Idag utnyttjade jag min friskvårdstimme för styrketräning, var egentligen megatrött pga mycket på jobbet. Men jag försöker lära mig skilja på mental trötthet och fysisk trötthet och det här var mest det förstnämnda. Kände mig seg när jag kom till gymmet (alltså hemma i stallet) vid 16 men ganska snart kändes det bra och efteråt kände jag mig piggare än innan! :)

Helkroppspass med knäböj, bänkpress, raka marklyft och hantelrodd. Åttor rakt igenom, men jag fick feeling i knäböjen och gjorde några extra set lågreps för att känna på lite vikt för det var väldigt länge sen. Gick upp på en etta på 50 kg, det är jag nöjd med med tanke på hur länge sen det var sen sist och att jag och knäböj inte direkt är bästa kompisar. Har böjt 65 kg för några år sen och jag vet att jag hade många fler kilon att hämta då, men fick hjärnspöken :p Men dagens känsla var lovande :up:
 
Jag har just kört ett hemmaträningspass helkropp, har träningsvärk från gårdagens tidning (den första på flera månader) så jag tänkte att träna bort träningsvärken var en bra plan när jag ändå behöver tvätta håret på morgonen :D
 
Klockan 5 var skorna och broddarna på. Broddarna är verkligen min räddning!
5 km jogg i regn. Jag vet att folk blir provocerade men jag älskar det. Genomblöta fötter dock!
Önskar att jag va en morgonlöpare! Men jag kommer verkligen mej inte för att springa så tidigt, ungarna krånglar för mkt nattetid för det så om jag mot förmodan fått sova en hel natt så tar jag inte risken att väckas av något alls så tidigt, framförallt inte väckarklockan:rofl:

Men jag är avundsjuk på dom som gör det! Skön start på dagen ju!
 
Önskar att jag va en morgonlöpare! Men jag kommer verkligen mej inte för att springa så tidigt, ungarna krånglar för mkt nattetid för det så om jag mot förmodan fått sova en hel natt så tar jag inte risken att väckas av något alls så tidigt, framförallt inte väckarklockan:rofl:

Men jag är avundsjuk på dom som gör det! Skön start på dagen ju!
Jag har inga barn och är ofta sliten efter jobbet så även om det är lite segt att gå upp så är det väldigt skönt att ha det gjort.
 
Hittills i veckan har det blivit ett yogapass - kör lessmills bodybalance då jag tycker att det är ett skönare flow än de yogavideor som jag sett på YouTube. Jag gillar att det går fortare och inte är lika mycket meditation.

Eftersom att det väntas återigen stora mängder snö här de kommande dagarna så passade jag på att ta en skidlunch i går. Då jag ändå skulle med post till ekonomiavdelningen och passerade stadens flaggskepp till skidspår stannade jag till där. Spåret går upp och ned för stadens lilla berg. För oss motionärer är det ett spyspår, en sur norrman som inte lyckades senast det var världscup i stan sa att spåren var de enklaste han åkt i världscupen :D Nåväl det var nysnö och ingen före mig hade spårat den slingan jag åkte så jag fick extra motstånd och jag hade lagt på för varm fästvalla så det frös på bra under skidorna - klagade dock inte det gav extra bra fäste uppför.

2,2 mil kvar av Icaklassikerns Vasalopp hoppas att vädret stabiliserar sig efter helgen så att jag kan beta av det sista nästa vecka.
 
Dagens fundering!
-Vad är grejen med att stå på händer? Flertalet av mina bekanta som tränar lägger upp bilder dagligen på sej själva när dom gör mer eller mindre lyckade försök.
Förstår ju att det krävs balans och kroppskontroll men det har fullkomligen exploderat sista 6månaderna med folk som försöker.
 
Dagens fundering!
-Vad är grejen med att stå på händer? Flertalet av mina bekanta som tränar lägger upp bilder dagligen på sej själva när dom gör mer eller mindre lyckade försök.
Förstår ju att det krävs balans och kroppskontroll men det har fullkomligen exploderat sista 6månaderna med folk som försöker.

Undrar samma 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 960
· Visningar
62 422
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 146
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 123
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 392
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp