Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens crossfit kändes mycket bättre än gårdagens!

Efter uppvärmning körde vi snatch med skivstång, jag körde från hanging. Jag är inte särskilt bra på det, men också bara andra gången jag gjort det. Är så rädd att drämma stången i ansiktet på mig själv :nailbiting: svårt att hålla så brett isär osv. Men fick till några bra!

Sen körde vi en helt galen amrap med hantel-snatchar och hopprep. Jag som körde på näst lättaste nivån körde med hantel på 7 kg och hoppade single unders. Man skulle göra 2-4-6-8-10-12-14-16-14-12-10-8-6-4-2 snatchar varvat med dubbla antalet hopp med hopprepet. Så 2 snatchar, 4 hopp, 4 snatchar, 8 hopp osv. Det som gjorde det galet var målet att hinna alla på 12 min! :eek: Jag hann bara precis börja på 10:an på vägen ner.
 
Dagens crossfit kändes mycket bättre än gårdagens!

Efter uppvärmning körde vi snatch med skivstång, jag körde från hanging. Jag är inte särskilt bra på det, men också bara andra gången jag gjort det. Är så rädd att drämma stången i ansiktet på mig själv :nailbiting: svårt att hålla så brett isär osv. Men fick till några bra!

Sen körde vi en helt galen amrap med hantel-snatchar och hopprep. Jag som körde på näst lättaste nivån körde med hantel på 7 kg och hoppade single unders. Man skulle göra 2-4-6-8-10-12-14-16-14-12-10-8-6-4-2 snatchar varvat med dubbla antalet hopp med hopprepet. Så 2 snatchar, 4 hopp, 4 snatchar, 8 hopp osv. Det som gjorde det galet var målet att hinna alla på 12 min! :eek: Jag hann bara precis börja på 10:an på vägen ner.
Som helt vanlig gymmare så begriper jag inte hälften men det låter fräsigt, tungt och roligt:up:
 
Fick till ett riktigt bra pass idag, helkroppspass men med mer fokus på underkropp imorgon blir det tvärtom.
På torsdag är jag ledig och barnen ska vara hos farmor och farfar så då ska jag passa på att springa ett längre pass med hunden.
 
Är fortfarande inte helt mig själv men klämde in lite helt fri dans nu på kvällen, inga krav alls, bara lite rörelse. Kändes bra. Får jag sova ordentligt i natt är jag nog mig själv igen imorgon. Blev kanske lite mycket förra veckan med alla träd som skulle i jorden, och sen klämde jag in dans på fredagkvällen med. Så sex dagar i rad utan vila, och sen blev jag förvånad när jag inte mådde så bra? Att jag aldrig lär mig:rolleyes:
 
Jag har iallafall kommit igång igen med Yogan, återigen skippar jag en del pga armbågarna, men jobbar hårt med magen. Tror att mina försök att lära mig push ups inte var helt uppskattat men stannade i tid iallafall :angel:
 
Alltså ajaj vilken träningsvärk, är inne på andra veckan med den här omgången träning. Jag har så ont i princip överallt. Fick en foamroll av min pojkvän och den är brutal. Det gör så ont att jag vill börja gråta men tänkte att den skulle vara bra för musklerna.

Vilodag från träningen idag. Men jag står på reservplats 3 till ett boxpass imorgon kväll och hoppas 3 hoppar av för jag vill slå på något och ta ut mig rejält:D

Blir att fixa ärenden och städa och promenera idag.
 
Alltså ajaj vilken träningsvärk, är inne på andra veckan med den här omgången träning. Jag har så ont i princip överallt. Fick en foamroll av min pojkvän och den är brutal. Det gör så ont att jag vill börja gråta men tänkte att den skulle vara bra för musklerna.

Vilodag från träningen idag. Men jag står på reservplats 3 till ett boxpass imorgon kväll och hoppas 3 hoppar av för jag vill slå på något och ta ut mig rejält:D

Blir att fixa ärenden och städa och promenera idag.
Foamroller ska inte göra ont, inte mer än vanlig massage. Så skippa den skulle jag säga.
 
Är det någon som har ett tips på en träningsapp, gärna med träningsprogram (gym) man kan följa? Har insett att jag inte riktigt vet vad jag håller på med :p
Vill gärna ha något där man fylla i vad man gjort, typ checka av. Men allra mest vill jag ha tips, typ "gör fem sådana, sju av de, se lagom förvirrad ut" ^^
 
Är det någon som har ett tips på en träningsapp, gärna med träningsprogram (gym) man kan följa? Har insett att jag inte riktigt vet vad jag håller på med :p
Vill gärna ha något där man fylla i vad man gjort, typ checka av. Men allra mest vill jag ha tips, typ "gör fem sådana, sju av de, se lagom förvirrad ut" ^^

Jag gillar styrkelabbets app, har själv deras betalversionen men även gratisversionen kommer man långt på :up:
 
Jag är super sugen på kvällens träning! För första gången på minst 4 år ska jag gå på boxpass!!! Jag älskar att slå på mitsarna och styrkan och kondition i allt. Hoppas på att bli helt utmattad och att det är lika roligt som det var på förra stället. Heja, heja det ska bli så kul :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 964
· Visningar
62 724
Senast: Flixon
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 275
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 353
Senast: zassoo
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
101 046
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp