Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom ut på några promenader/pw i fredags/lördags och sprang 4 km i regnet i söndags så det fick räcka med en kort sväng. Promenad igår + rivning av innertak i källaren så kanske räknas som en timmas varierande styrkepass med :p Näst på tur är att riva en betongvägg och det lär väl ge lite träningsvärk det med :D
Och idag har det blivit en timmas pw. Hoppas komma ut en sväng till lite senare :)
 
Jag hade ju Fitbit innan så jag vet att jag gillar hur klockan och appen är uppbyggd. Men den här har ju väldigt mycket mer finesser och är ju en smartklocka :D Gillar den mycket redan! Är det en Ionic du också har?

Japp :)
Jag är helsåld på den :love:



Funderar på att ge min make en fitbit i present men han vill ha vanlig klocka med så måste vara en av deras mindre modeller så båda får plats. Funderar på deras charge 3 finns det väl en som heter? Tror den hade gps också väl?
Någon som har den så får ni hojta med recension :)
 
Japp :)
Jag är helsåld på den :love:



Funderar på att ge min make en fitbit i present men han vill ha vanlig klocka med så måste vara en av deras mindre modeller så båda får plats. Funderar på deras charge 3 finns det väl en som heter? Tror den hade gps också väl?
Någon som har den så får ni hojta med recension :)

Är inte Ionic den enda med inbyggd GPS? De andra är kopplade till telefonens GPS bara. Så var det min Charge HR :)
 
Är inte Ionic den enda med inbyggd GPS? De andra är kopplade till telefonens GPS bara. Så var det min Charge HR :)

Jag inbillar mig att de har en limited edition på den med inbyggd GPS, eller så är det önsketänkande :rofl:
Han behöver dock ingen inbyggd. Vattentålig, stegräknare och kopplad gps till mobilen räcker bra för hans del :)
 
@FengurLaugar

Det var nog önsketänkande :p
Var annat som skiljer dom åt:

Charge 3 includes:
Fitbit Charge 3
Classic wristbands (both small & large)
Charging cable

Charge 3 Special Edition includes:
Fitbit Charge
3Woven or Sport wristbands (both small & large)
Classic wristbands (both small & large)
Charging cable
NFC chip for Fitbit Pay


Så det är inget han behöver så blir den vanliga isf :)
 
Nu kommer även jag hoppa in här för att få lite pepp och stöd, och dela med mig av detsamma :). Är väldigt otränad och har dragit mig för träning innan, men är gravid nu och inser att om min kropp ska klara graviditet och förlossning på bra sätt så måste jag komma igång med träning.

Min plan är ridning 1 gång/veckan och styrketräning på gym 2 ggr/vecka. I februari börjar jag en yogakurs som sträcker sig över 6 veckor också som jag ska gå dessutom.

Eftersom jag känner mig själv och vet att jag inte kommer kunna hålla det utan träning så kommer träningen på gymmet ske med personlig tränare första månaderna.

Är pepp (och lite nervös 😁). Börjar nästa vecka med ridning måndag och tisdag och träning med PT onsdag och fredag troligtvis
 
Oj, vilket spännande koncept! Låter som en kul (men jobbig, framförallt mentalt!) idé, men jag förstår att du tvekar... Jäkla tid på året att springa lopp, särskilt där du bor! Kan du inte testa, och i värsta fall avbryta ifall knät känns ledset?
Jag tänkte att jag kan ju alltid bryta, men vet att jag aldrig kommer göra det om jag inte typ bryter benet. Dock tänkte jag planera in att gå en del redan i början i så fall. Omstarterna ger ju lite vila och möjlighet att äta osv, men i slutet blir det nog jäkligt tungt att ta sig ut igen.

Jag tycker det låter jätteroligt! Vilken grej! :banana:Men det låter riskabelt med ett bråkigt knä. Men jag förstår verkligen att det lockar! När är nästa tillfälle?
Nästa är i slutet av april! Det vore egentligen bättre för knät, det blir ju bättre och bättre så kanske dumt att riskera försämring igen. Och vädret är ju definitivt bättre då, även om det säkert är snö kvar i skogen. Det är bara att jag är lite trött på allting nu och tänkte att det vore kul att vara med. Ska fundera (och kolla väderprognos :D) nån dag till.
 
Nu kommer även jag hoppa in här för att få lite pepp och stöd, och dela med mig av detsamma :). Är väldigt otränad och har dragit mig för träning innan, men är gravid nu och inser att om min kropp ska klara graviditet och förlossning på bra sätt så måste jag komma igång med träning.

Min plan är ridning 1 gång/veckan och styrketräning på gym 2 ggr/vecka. I februari börjar jag en yogakurs som sträcker sig över 6 veckor också som jag ska gå dessutom.

Eftersom jag känner mig själv och vet att jag inte kommer kunna hålla det utan träning så kommer träningen på gymmet ske med personlig tränare första månaderna.

Är pepp (och lite nervös 😁). Börjar nästa vecka med ridning måndag och tisdag och träning med PT onsdag och fredag troligtvis

Välkommen till tråden :bump: Låter klokt att börja träna, vilken vecka är du i? :) Jag har en pojke på 9 veckor, tränade nog fram till v 37 ungefär tror jag, lugn styrketräning och promenader. Är det gravidyoga du ska gå? Vad roligt med PT!


Jag och bebis i barnvagn var ute på vår längsta powerwalk hittills idag, 1 timme 20 minuter var vi ute! Kuperad runda som vanligt :D Körde sen svingarna när vi kom hem med och orkade idag köra 50 kettlebell-svingar på raken med 16 kg. Det tar sig!
 
Välkommen till tråden :bump: Låter klokt att börja träna, vilken vecka är du i? :) Jag har en pojke på 9 veckor, tränade nog fram till v 37 ungefär tror jag, lugn styrketräning och promenader. Är det gravidyoga du ska gå? Vad roligt med PT!


Jag och bebis i barnvagn var ute på vår längsta powerwalk hittills idag, 1 timme 20 minuter var vi ute! Kuperad runda som vanligt :D Körde sen svingarna när vi kom hem med och orkade idag köra 50 kettlebell-svingar på raken med 16 kg. Det tar sig!

Tack!! Jag är i vecka 12 :). Kul att du kunde träna så länge. Japp det är gravidyoga. Har du provat det?
 
Överkropp idag, skicka hjälp :laugh: Nämen det gick bra, curlar numera 7,5 kg och tricepsar(:p) med 10 kg. Fortfarande pyttelite, så jag tänker på det som en ökning på typ 300% sen start ;) Största problemet nu är att jag har monsterschema ändå till slutet av februari, gud vet var jag ska klämma in två pass i veckan:cautious:
 
Alltså antiklimaxet när man varit pepp på crossfit hela dagen och sedan inser att man missat kvällens sista pass :arghh: Var på lägenhetsvisning efter jobbet och hade planerat stenhårt för att kunna gå på 19.15-passet, men tydligen finns det inget sådant pass på just tisdagar! Alla andra dagar, utom tisdag. Sjukt bitter! Men jag insåg det i alla fall innan jag ens hunnit halvvägs dit...

Så nu ligger jag på sängen och surar, men jag ska snart låna sambons gymkort och gå dit och träna istället (och trängas med hela stans nyårslöften...). Tänkte låna upplägget från dagens crossfit och hoppas kunna pusha mig själv lika mycket som vanligt! :)
 
Alltså antiklimaxet när man varit pepp på crossfit hela dagen och sedan inser att man missat kvällens sista pass :arghh: Var på lägenhetsvisning efter jobbet och hade planerat stenhårt för att kunna gå på 19.15-passet, men tydligen finns det inget sådant pass på just tisdagar! Alla andra dagar, utom tisdag. Sjukt bitter! Men jag insåg det i alla fall innan jag ens hunnit halvvägs dit...

Så nu ligger jag på sängen och surar, men jag ska snart låna sambons gymkort och gå dit och träna istället (och trängas med hela stans nyårslöften...). Tänkte låna upplägget från dagens crossfit och hoppas kunna pusha mig själv lika mycket som vanligt! :)
Nej, vad surt. :down: Men skönt att du kan köra ett alternativ! Flitigt så här sent på kvällen! :):banana:
 
Idag har jag kört ett löppass enligt schemat. Var menat att vara ett progressivt pass, dvs börja lugnt och efter halva passet öka farten till ett högt men inte helt utmattande tempo. Totalt 45 min.

Well, det enda jag lyckades med var att köra i 45 min. Farten var dock snigelfart upp till svajande halvsnigelfart. Mer förmådde jag inte. Men funderar faktiskt på om min klocka blivit knäpp. För tidskänslan i kroppen stämmer inte alls med visat tempo. Det går enligt klockan suuuuuperlångsamt mot vad jag sprungit tidigare. Men kroppen säger att det går betydligt snabbare. Eller så har jag bara hamnat i världens svacka. Men då får det vara så. Jag gnetar iaf på ändå. Förr eller senare släpper det väl igen.
 
Jag tänkte att jag kan ju alltid bryta, men vet att jag aldrig kommer göra det om jag inte typ bryter benet. Dock tänkte jag planera in att gå en del redan i början i så fall. Omstarterna ger ju lite vila och möjlighet att äta osv, men i slutet blir det nog jäkligt tungt att ta sig ut igen.


Nästa är i slutet av april! Det vore egentligen bättre för knät, det blir ju bättre och bättre så kanske dumt att riskera försämring igen. Och vädret är ju definitivt bättre då, även om det säkert är snö kvar i skogen. Det är bara att jag är lite trött på allting nu och tänkte att det vore kul att vara med. Ska fundera (och kolla väderprognos :D) nån dag till.
Nej, det är ju det som är risken. Man blir så väldigt bra på att förtränga och bagatellisera i sådana situationer. Men skönt att du har den självinsikten!

April låter ju betydligt bättre på alla vis. Det vore ju jättesurt om knäet skulle paja rejält. Men jag förstår så väl behovet av få en morot. Det är ju verkligen beundransvärt att du håller igång trots de väderförhållandena ni har där uppe. :bow: Men det föder nog det psyket som behövs för att bli en ultralöpare! :laugh::banana:

Vilken temp säger prognosen att det ska bli till helgen?
 
Nej, vad surt. :down: Men skönt att du kan köra ett alternativ! Flitigt så här sent på kvällen! :):banana:
Ja alltså jag ska inte sticka under stol med att jag övervägde att stanna i sängen flera gånger om, men till slut lyckades jag skrapa ihop lite jävlar anamma och det blev faktiskt ett superbra pass :)

Hoppas att det släpper för dig snart, inte så konstigt egentligen om kroppen är lite ovanligt seg såhär års men frustrerande ändå såklart. Mycket starkt jobbat att kämpa på som du gör ändå!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
98 99 100
Svar
1 988
· Visningar
64 169
Senast: Flixon
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 857
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 509
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 975
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp