Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort grattis @FengurLaugar, låter som en jättehärlig dag! :love:

Jag tyckte det där crossfitpasset såg kul ut @Mineur så det förstår jag att det var :D

Rekordlång promenad med barnvagn idag igen, 7,6 km på 1,5 timme. Passar på nu innan minusgraderna gör entré :nailbiting:

Hann sedan med 20 min styrketräning också innan bebis vaknade!
Med 16 kg kettlebell:
* 20 svingar
* 10 marklyft
* 5 stående rodd
5 varv!

+ lite core och armhävningar :)
 
Tack!! Jag är i vecka 12 :). Kul att du kunde träna så länge. Japp det är gravidyoga. Har du provat det?

Ja jag gick på gravidyoga också! Tyckte det var bra, den jag gick på var mer fokus på att vara avslappnande och förlossningsförberedande än fysisk träning. Men det var väldigt mysigt och nyttigt :up:
 
Jag smyger alltjämt i bakgrunden, men träningen går bra. Har precis gjort klart andra veckan i Styrkebyråns fyrsplit och det rullar på riktigt bra. Fyrspliten passar bra just nu eftersom tiden för långa pass inte riktigt finns där på vardagarna och med det här programmet kan jag träna, duscha och äta frukost eller lunch på 75 minuter. :up:

Går en himla massa också eftersom det inte går att cykla, så jag samlar på mig en 13-16 000 steg per dag också.
 
Senast ändrad:
Jag har överlevt mitt andra Bikram yoga-pass! Det kändes jobbigare fysiskt den här gången. Var en annan instruktör så kan ha med det att göra. Den här gick omkring och rättade till när man gjorde fel och påpekade hela tiden vad man skulle tänka på. Är helt mör i kroppen nu och jag hoppas att jag kommer känna av musklerna imorgon!
 
Stort grattis @FengurLaugar, låter som en jättehärlig dag! :love:

Jag tyckte det där crossfitpasset såg kul ut @Mineur så det förstår jag att det var :D

Rekordlång promenad med barnvagn idag igen, 7,6 km på 1,5 timme. Passar på nu innan minusgraderna gör entré :nailbiting:

Hann sedan med 20 min styrketräning också innan bebis vaknade!
Med 16 kg kettlebell:
* 20 svingar
* 10 marklyft
* 5 stående rodd
5 varv!

+ lite core och armhävningar :)
Ja det var ju det! Jag missade eventuellt detaljen om att det var en team WOD när jag först skrev om den :angel::laugh:
 
Cykling idag. Andra passet för denna veckan.
Någon mer än jag som får mensvärk vid rörelse, istället för att det ska "lätta" som man säger?
Fick sjukt ont periodvis men kämpade på. Ett styrkepass kvar denna veckan.

@FengurLaugar STORT GRATTIS! :banana:
 
Cykling idag. Andra passet för denna veckan.
Någon mer än jag som får mensvärk vid rörelse, istället för att det ska "lätta" som man säger?
Fick sjukt ont periodvis men kämpade på. Ett styrkepass kvar denna veckan.

@FengurLaugar STORT GRATTIS! :banana:
Har du endometerios? För när jag tidigare hade skov av det så förvärrade fysiskt aktivitet tillståndet.
 
Jag har för första gången haft svårt att sova pga träningsvärk, och det i en så löjligt pytteliten muskel som triceps :laugh: Jag har fruktansvärt ont framförallt i delen precis ovanför armbågen, och trivs därför bäst med raka armar. Men eftersom jag brukar sova med armarna uppvikta vid bröstet så har jag vaknat till flera gånger av att det bränner och drar i muskeln samtidigt som jag försökt hitta ett bekvämt sätt att ha armarna på. Det är inte klokt vilka i-landsproblem man kan dra på sig!
 
Jag har för första gången haft svårt att sova pga träningsvärk, och det i en så löjligt pytteliten muskel som triceps :laugh: Jag har fruktansvärt ont framförallt i delen precis ovanför armbågen, och trivs därför bäst med raka armar. Men eftersom jag brukar sova med armarna uppvikta vid bröstet så har jag vaknat till flera gånger av att det bränner och drar i muskeln samtidigt som jag försökt hitta ett bekvämt sätt att ha armarna på. Det är inte klokt vilka i-landsproblem man kan dra på sig!
Jag har tvärtom, grym träningsvärk i biceps och hade problem att räta ut armarna imorse. :p
 
Även jag sitter med galen träningsvärk i överarmarna, i nån liten rackare mellan armvecket och biceps typ? Går runt som en T-rex hemma :p
kl
I morgon ska jag köra Adrienes deep stretch-program hemma tänkte jag, hade hoppats på yinyoga men gymmet har fullt ut implementerat Actics kösystem så jag är chanslös när det gäller att få plats :down: När bindningstiden går ut ska jag nog prova ett annat gym faktiskt, kan jag ändå inte gå på pass finns det ett antal billigare och lika välutrustade gym i stan.
 
Varit ute på långa pw varje dag denna veckan. Blir nog något springpass i helgen och crosstrainer då mina pw inte påverkar mig något alls om jag inte har barnvagnen med. Då blir det strax över 30 extra kg att putta fram. Men jag gillar att komma ut långa stunder i skogen. Det är lite som terapi.

Verkar ha blivit lite mer vältränad senaste månaden men det förklarar förbättrade löptiden. Sänkt vilopulsen från 48 till 46. Läge att skaffa gymkort nu och satsa på lite muskler och inte bara kondition :p
Tror jag skulle må bra av att ladda ur lite styrka faktiskt någon gång i veckan.
Tränade kickboxning i tonåren och efter ett sånt träningspass så kände man sig sådär härligt utpumpad på överskottsenergi :)
 
Crossfit ikväll, men det var tyvärr ett sånt där pass som inte kändes bra varken fysiskt eller psykiskt. Har varit på lite halvdåligt humör hela dagen av oklar anledning och kroppen känns trött, så det i kombination med ett tekniskt svårt och mentalt prövande pass blev inget vidare. Men jag var i alla fall där och jobbade så hårt jag kunde under omständigheterna!

Imorgon ska jag rida två hästar och jobba lite i stallet, men sedan tar jag träningsvila söndag + måndag tror jag visst. När jag räknade på det kom jag fram till att jag tränat 8 av de senaste 10 dagarna, och det efter att ha varit sjuk i tre veckor, så inte undra på att kroppen känns lite seg! :angel: :D
 
Jag sprang ett trailpass igår. Den frusna marken var dock rätt svårsprungen och rätt hård mot fotlederna. Men jag kände mig för första gången på länge väldigt stark i starten trots väldigt stumma lårmuskler. På de få sträckor som var på plan mark så tvingade jag upp mig i lite högre tempo. Mest bara för att få känna känslan av att jag fortfarande kan. Att det sedan bara var väldigt korta sträckor behöver man ju inte låtsas om. :D Det kändes väldigt bra iaf.

Skulle eg springa i 40 min enl schemat men sprang bara i 30 min pga att det kändes mer lagom pga det stumma underlaget. Hade dessutom sprungit på en del fast att det skulle vara en lugn runda så det gick nog på ett ut.

Idag är det enl schema ett intervallpass i kuperad terräng. Men får se hur jag gör för utöver att det är stelfruset så har det även kommit ett tunt (och halt?) snötäcke inatt. Så jag tvivlar starkt på att det går att komma upp i intervallhastighet på kuperad mark. Och frågan är om man vågar på asfalt/grusväg när man inte ser ev isfläckar etc? Hmmm... nej, det är nog mer troligt att det blir en repris på gårdagens runda.
 
Jaha, inte nog med att höften värker som fan. Nu har jag fått benhinneinflammation på samma ben :arghh:
Usch då, vad tråkigt. Det låter ju inte som att du borde syssla med träning utifrån dina fysiska förutsättningar. Du rör ju dig enligt uppgift redan väldigt mkt i din vardag. Det kan väl räcka så?
 
Jag hade inte känt av höften på några dagar och tänkte att den självläk, eller nåt.
Så 7 km löpning igår, och började känna av den redan efter knappt 2 km. Ont gjorde det bara när det gick uppför och i trappen hem efter. På plan mark kändes den varje steg, men inte ont. Typiskt. :(
Hoppas att naprapaten på torsdag kan hitta vad det är.
 
Jag hade inte känt av höften på några dagar och tänkte att den självläk, eller nåt.
Så 7 km löpning igår, och började känna av den redan efter knappt 2 km. Ont gjorde det bara när det gick uppför och i trappen hem efter. På plan mark kändes den varje steg, men inte ont. Typiskt. :(
Hoppas att naprapaten på torsdag kan hitta vad det är.
Usch vad tråkigt. :( Märker du ngn förbättring av att stretcha? Verkar det sitta i musklerna eller i det mekaniska?
 
Usch vad tråkigt. :( Märker du ngn förbättring av att stretcha? Verkar det sitta i musklerna eller i det mekaniska?
Jag tror det är muskler/senor som spökar, det är en rätt centrerad känsla från höftböjaren mitt över ljumsken.
Kanske att stretch hjälpt lite, även om det fortfarande känns så gör det kanske lite mindre ont, eller hur jag ska förklara.

Men ja, det är ju alltid lite trist när man vill träna och kroppen protesterar.
Men jag hoppas som sagt på underverk på torsdag. :) 4 månader kvar till Göteborgsvarvet nu och jag vill börja kunna trappa upp löpningen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 966
· Visningar
62 854
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 319
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 205
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 404
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp