Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
@FengurLaugar Krya på er!

@Milosari Hur gick det för er igår? Kom ni ut på långrunda eller satte underlaget stopp?

Imorse när jag klev upp var jag övertygad om att jag skulle ta mig en vilodag. Har tränat varje dag denna veckan med hittills 5 löppass och 3,2 mil, två hemmagympapass och två cykelpass. Så en intensiv vecka. Mkt nöjd över att det har gått att köra enligt plan. Det är ju långt ifrån alltid som det går.

Får se hur det blir idag. Är faktiskt lite sugen på att köra idag också. I så fall blir det lite backträning. Annars tar jag mig en vilodag.
Vi sprang hela rundan :). Myyycket långsamt, för det var knaggligt och is på sina ställen under snön. Men det känns bra att det blev av!
 
Det blev lite löpning idag också. Skulle enligt programmet jag följer vara 8 min snabb löpning följt av 4 min vila. Tre omgångar. Skulle dessutom vara i kuperat spår. Men det var jättesvårt och verkligen inte min grej. Jag orkar inte springa över mitt högsta normaltempo i hela 8 min. Det är alldeles för länge. Att jag får vila efteråt hjälper inte.

Så det blev bara tempoökning en kort sträcka och sen föll jag tillbaka i normaltempo s a s. Fast kollade man på klockan så var det ju def inte normaltempo utan extremt mkt under. Men det berodde till största delen på att spåret var snötäckt och jag sprang med glidande dobbar. Tycker även att det är svårt att komma upp i tempo i kuperat spår. Så jag går mer på hur pass ansträngande det är.

Så när jag var tillbaka vid startområdet så körde jag ett par enminuts intervaller på platta cykelbanan. Då gick det att komma upp i lite tempo. Det är mer min grej. Blev 9 km totalt.

Insåg idag att jag vill ha ett par dobbade trailskor. Mina lösa broddar sitter inte tillräckligt bra när jag springer kuperat. Känns som en bra investering för att hålla igång vinterlöpningen.
Jag tycker det är så häftigt att du tycks känna dig själv så bra och verkligen analyserar passen efteråt för att komma fram till vad som kanske funkade mindre bra. Det måste göra underverk för din träning! :)
Jag har blivit förkyld :meh: Ingen träning denna helgen alltså.... Jag är väldigt sällan förkyld nu för tiden. Brukar ha nån känning som det sen inte blir något av. Men nu behövde både jag, maken och yngsta dottern lite baciller tydligen :down:

Ska rida båda islandshästarna och motionera shettisen iallafall så lite motion får jag iallafall.
Äsch så trist! Det är ju lite av en klassiker att dra på sig något veckan efter att man kommit hem från semester i värmen tyvärr...:down: Hoppas ni kryar på er fort!
 
Jag har återigen ont typ överallt efter gårdagens pass, men det känns bra att ha tagit ut mig ordentligt åtminstone en gång denna veckan! Annars är jag rätt missnöjd med träningsveckan faktiskt, mest p.g.a att det var jobbet som kom i vägen för en annars väldigt träningsmotiverad Mineur. Hatar när det är den sortens yttre faktorer som kommer i vägen när man verkligen vill träna, men sånt är livet! Jag går in i den nya veckan med lite extra jävlar anamma i alla fall :D

Planen är som följer:

Måndag: Vila
Tisdag: Crossfit
Onsdag: Crossfit
Torsdag: Crossfit
Fredag: Vila
Lördag: Ridning
Söndag: Vila

Promenader till & från jobbet och lite annan vardagsmotion utöver detta, som vanligt. Känns bra!
 
Jag tycker det är så häftigt att du tycks känna dig själv så bra och verkligen analyserar passen efteråt för att komma fram till vad som kanske funkade mindre bra. Det måste göra underverk för din träning! :)

Äsch så trist! Det är ju lite av en klassiker att dra på sig något veckan efter att man kommit hem från semester i värmen tyvärr...:down: Hoppas ni kryar på er fort!

Ja det är ju det, så vi är väl inte jätteförvånade men jäkligt töligt :meh:
 
Jag tycker det är så häftigt att du tycks känna dig själv så bra och verkligen analyserar passen efteråt för att komma fram till vad som kanske funkade mindre bra. Det måste göra underverk för din träning! :)

Äsch så trist! Det är ju lite av en klassiker att dra på sig något veckan efter att man kommit hem från semester i värmen tyvärr...:down: Hoppas ni kryar på er fort!
Nej, jag har faktiskt ganska dålig koll i förväg på vad jag klarar. Jag går nästan alltid in i övningar med tron på att -det är klart jag klarar det! Sen upptäcker jag allt eftersom vad jag förmår och vad jag inte, ännu, har kraft/kondition/styrka till. Och då försöker jag hitta en enklare variant som jag klarar av att utföra istället. Men analyserandet efter, vad gick bra, vad gick mindre bra och hur hade jag kunnat gjort istället tycker jag är halva nöjet med all idrott/träning!
 
Jag har återigen ont typ överallt efter gårdagens pass, men det känns bra att ha tagit ut mig ordentligt åtminstone en gång denna veckan! Annars är jag rätt missnöjd med träningsveckan faktiskt, mest p.g.a att det var jobbet som kom i vägen för en annars väldigt träningsmotiverad Mineur. Hatar när det är den sortens yttre faktorer som kommer i vägen när man verkligen vill träna, men sånt är livet! Jag går in i den nya veckan med lite extra jävlar anamma i alla fall :D

Planen är som följer:

Måndag: Vila
Tisdag: Crossfit
Onsdag: Crossfit
Torsdag: Crossfit
Fredag: Vila
Lördag: Ridning
Söndag: Vila

Promenader till & från jobbet och lite annan vardagsmotion utöver detta, som vanligt. Känns bra!
Ja, det är verkligen tråkigt när jobbet kommer emellan. Det skulle vara precis tvärtom! “Hoppsan, det blev visst inget jobb idag pga träning.... Bättre tur imorgon kanske.” Det hade varit grejer det! :D
 
Ingen regelrätt träning denna vecka pga kurs och att maken jobbar helg. Igår hade jag några timmar för mig själv men valde att vara utomhus de timmarna och promenera istället för att träna inomhus eftersom vädret var så himla fint. Jag har gått väldigt mycket hela veckan (snittat typ 14 000 steg per dag) och kört något yogapass och youtubeträningspass om kvällarna, så det har ändå varit en aktiv vecka.

Imorgon är det åter till jobbet och åter till min fyrsplit i vanlig ordning. Jag kör på med programmet enligt plan trots en veckas uppehåll eftersom uppehållet bara berott på praktiska omständigheter och inte sjukdom eller så och eftersom jag ändå varit aktiv. No guts, no glory! :D
 
Nej äger inga skor för vinterlöpning. Är så sällan snö här så det känns inte så lönt. Kärestan har skor som verkar funka som friktionsdäck, han hade jättebra grepp!
Jag har hittills kört på sådana broddar som man drar på utanpå den vanliga skon. Fungerade bra första gångerna men igår så gled de runt hur mkt som helst + att de hade börjat spricka lite. Så det blev bara ett irritationsmoment.

Så jag skulle vilja ha ett par skor med fasta dubbar. Tror jag kommer tycka det är lönt även om det inte är så mkt vinter här i Skåne. Funderar på ett par Icebug men velar om modell eftersom jag är ganska petig med löpkänslan i skorna.
 
Jag har hittills kört på sådana broddar som man drar på utanpå den vanliga skon. Fungerade bra första gångerna men igår så gled de runt hur mkt som helst + att de hade börjat spricka lite. Så det blev bara ett irritationsmoment.

Så jag skulle vilja ha ett par skor med fasta dubbar. Tror jag kommer tycka det är lönt även om det inte är så mkt vinter här i Skåne. Funderar på ett par Icebug men velar om modell eftersom jag är ganska petig med löpkänslan i skorna.
Jag tror att det är Hoka one one speedgoat som kärestan har, om du vill ha alternativ.
 
Jag har hittills kört på sådana broddar som man drar på utanpå den vanliga skon. Fungerade bra första gångerna men igår så gled de runt hur mkt som helst + att de hade börjat spricka lite. Så det blev bara ett irritationsmoment.

Så jag skulle vilja ha ett par skor med fasta dubbar. Tror jag kommer tycka det är lönt även om det inte är så mkt vinter här i Skåne. Funderar på ett par Icebug men velar om modell eftersom jag är ganska petig med löpkänslan i skorna.

Jag bor ju visserligen inte i Skåne, men jag har Icebugs och älskar dom. Kan springa över glashal is. Det är bara om det är mycket snö greppet blir dåligt (och det skulle det ju bli med alla skor). Hade Icebugs när jag bodde i Uppsala också, med sandade gångbanor, men tyckte det var så himla skönt att slippa bry sig om ifall det var halt.
 
Liten promenad när dottern tömkörde shettisen blev det nyss och så har jag gjort klart höpåsar och sånt för dagen. Ska inte göra så mycket mer idag för förkylningen har inte prexis blivit bättre under dagen :grin:
 
Det visade sig att jag inte kommer kunna springa imorgon em. Så därför blev det ett pass ändå idag. Rejält äckligt väder med tungt regn och bara 1+. Eftersom det var snötäckt igår blev resultatet isgata idag. Så broddarna fick åka på idag också.

Backträning stod på schemat och det blev i ett helt nytt område som jag hittade häromdagen. Ett litet kluster av backar i olika höjder. Som gjort för backträning! Är riktigt lycklig över att ha hittat det!

Backarna var gräsbeklädda och dyblöta. Så skorna blev dyngsura på en gång. Inte så skönt.

Träningen gick dock skitbra och jag blev så oerhört överraskad över hur pass obehindrat jag kunde ta mig fram. Det var en enorm skillnad mot hur det var bara för ngn vecka sedan. Min träning har helt klart gett resultat! Det var superkul att känna! :)
 
Alltså såhär förkyld minns jag inte när jag var senast...så jäkla drygt :wtf: Om jag orkar tar jag en snöpulstur med hästarna på lunchen. Då får dom slita utan att jag behöver anstränga mig allt för mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 964
· Visningar
62 711
Senast: Flixon
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 267
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 164
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 346
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp