Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade väl en liten tanke om att jag skulle träna idag, men jag vet faktiskt inte om jag pallar med det. Även om jag hemskt gärna vill.

Jobbet har varit apstressigt sen förra veckan, jag känner mig stressad över att jag bara har några dagar kvar hemma innan jag ska åka iväg igen, och överlag känns det som att jag gått runt med andan i halsen både dag och natt i flera dagar nu. Sover dåligt, drömmer en massa ledsna drömmar, vaknar med tryck över bröstet och känner mig lite allmänt golvad både psykiskt och fysiskt. Samtidigt som jobbet fortsätter att hetsa på med svåra uppgifter och tighta deadlines.

Jag var ute i stallet igår och hjälpte till med kvällssysslorna vilket var jätteskönt för både huvudet och kroppen, men en halvtimme efter att jag kommit hem var stressknuten i magen tillbaka igen.

Så jag tror att jag ska använda kvällen till att ta hand om själen lite grann istället. Fixa en ordentlig middag, måla naglarna, se en julfilm, äta choklad och försöka mota bort det dåliga samvetet över att jag skippar träningen. Jag tror att jag och min huvudvärk behöver det.
 
Jag hade väl en liten tanke om att jag skulle träna idag, men jag vet faktiskt inte om jag pallar med det. Även om jag hemskt gärna vill.

Jobbet har varit apstressigt sen förra veckan, jag känner mig stressad över att jag bara har några dagar kvar hemma innan jag ska åka iväg igen, och överlag känns det som att jag gått runt med andan i halsen både dag och natt i flera dagar nu. Sover dåligt, drömmer en massa ledsna drömmar, vaknar med tryck över bröstet och känner mig lite allmänt golvad både psykiskt och fysiskt. Samtidigt som jobbet fortsätter att hetsa på med svåra uppgifter och tighta deadlines.

Jag var ute i stallet igår och hjälpte till med kvällssysslorna vilket var jätteskönt för både huvudet och kroppen, men en halvtimme efter att jag kommit hem var stressknuten i magen tillbaka igen.

Så jag tror att jag ska använda kvällen till att ta hand om själen lite grann istället. Fixa en ordentlig middag, måla naglarna, se en julfilm, äta choklad och försöka mota bort det dåliga samvetet över att jag skippar träningen. Jag tror att jag och min huvudvärk behöver det.

Låter som en god idé att ta en lugn kväll :heart
 
Jag hade väl en liten tanke om att jag skulle träna idag, men jag vet faktiskt inte om jag pallar med det. Även om jag hemskt gärna vill.

Jobbet har varit apstressigt sen förra veckan, jag känner mig stressad över att jag bara har några dagar kvar hemma innan jag ska åka iväg igen, och överlag känns det som att jag gått runt med andan i halsen både dag och natt i flera dagar nu. Sover dåligt, drömmer en massa ledsna drömmar, vaknar med tryck över bröstet och känner mig lite allmänt golvad både psykiskt och fysiskt. Samtidigt som jobbet fortsätter att hetsa på med svåra uppgifter och tighta deadlines.

Jag var ute i stallet igår och hjälpte till med kvällssysslorna vilket var jätteskönt för både huvudet och kroppen, men en halvtimme efter att jag kommit hem var stressknuten i magen tillbaka igen.

Så jag tror att jag ska använda kvällen till att ta hand om själen lite grann istället. Fixa en ordentlig middag, måla naglarna, se en julfilm, äta choklad och försöka mota bort det dåliga samvetet över att jag skippar träningen. Jag tror att jag och min huvudvärk behöver det.

Låter som en skön och välbehövlig kväll tycker jag :)
 
Jag hade väl en liten tanke om att jag skulle träna idag, men jag vet faktiskt inte om jag pallar med det. Även om jag hemskt gärna vill.

Jobbet har varit apstressigt sen förra veckan, jag känner mig stressad över att jag bara har några dagar kvar hemma innan jag ska åka iväg igen, och överlag känns det som att jag gått runt med andan i halsen både dag och natt i flera dagar nu. Sover dåligt, drömmer en massa ledsna drömmar, vaknar med tryck över bröstet och känner mig lite allmänt golvad både psykiskt och fysiskt. Samtidigt som jobbet fortsätter att hetsa på med svåra uppgifter och tighta deadlines.

Jag var ute i stallet igår och hjälpte till med kvällssysslorna vilket var jätteskönt för både huvudet och kroppen, men en halvtimme efter att jag kommit hem var stressknuten i magen tillbaka igen.

Så jag tror att jag ska använda kvällen till att ta hand om själen lite grann istället. Fixa en ordentlig middag, måla naglarna, se en julfilm, äta choklad och försöka mota bort det dåliga samvetet över att jag skippar träningen. Jag tror att jag och min huvudvärk behöver det.
Vad skönt att du prioriterade vila. :heart Det låter inte alls bra på din beskrivning. Men har det likadant själv. Varit vaken sen 04. Men hoppas innerligt på att det kommer en bättre period snart. För det brukar det ju alltid göra. Är i vartfall långledig över julen. Är du det också?
 
Vaken och soffhänger (är ju förvisso inte så tidigt, men tja, jag brukar ju gå upp mellan 9 och 12 när jag är ledig typ 😂) framför Musikhjälpen.
Tänker att jag ska gå till gymmet alldeles strax. Inte så sugen, men bara att kriga på.
 
Gym igår! Körde först marklyft men inga tunga vikter utan gick upp från bara stången och stannade på 60 kg och körde 3 set med 10 reps. Sen skivstångsrodd och enbensmarklyft med 12 kg hantel eller vad den nu kunde varit. Svettigt pass faktiskt när det blev många reps istället för få med tunga vikter. Bra att variera sig :)
Idag ska jag rida på lunchen och ikväll hoppas jag hinna en promenad. Ska till kyrkan och kolla när äldsta dottern går luciatåg först :love:
 
Gym igår! Körde först marklyft men inga tunga vikter utan gick upp från bara stången och stannade på 60 kg och körde 3 set med 10 reps. Sen skivstångsrodd och enbensmarklyft med 12 kg hantel eller vad den nu kunde varit. Svettigt pass faktiskt när det blev många reps istället för få med tunga vikter. Bra att variera sig :)
Idag ska jag rida på lunchen och ikväll hoppas jag hinna en promenad. Ska till kyrkan och kolla när äldsta dottern går luciatåg först :love:

Låter som ett gött pass!
Mysigt med lucia med :)
 
Vad skönt att du prioriterade vila. :heart Det låter inte alls bra på din beskrivning. Men har det likadant själv. Varit vaken sen 04. Men hoppas innerligt på att det kommer en bättre period snart. För det brukar det ju alltid göra. Är i vartfall långledig över julen. Är du det också?
Nä, det har varit lite mycket på senaste. Jag är dock glad att jag känner mig själv så väl och har sinnesnärvaro nog att sätta ner foten när det behövs. Den självmedvetenheten ska jag hålla hårt i! Och det är mycket tack vare den här tråden som jag har lärt mig hur man gör det. :heart

Och ja, långledigt ska det bli minsann! Från och med nästa fredag ska jag bara flyta runt och ha det bra i 12 dagar! :love: Jobbet ser ut att lugna ner sig rejält från och med onsdag också, då mina två största projekt ska vara klara, så det är definitivt en bättre period på ingång!
Vaken och soffhänger (är ju förvisso inte så tidigt, men tja, jag brukar ju gå upp mellan 9 och 12 när jag är ledig typ 😂) framför Musikhjälpen.
Tänker att jag ska gå till gymmet alldeles strax. Inte så sugen, men bara att kriga på.
Heja heja heja! :banana:
 
Har inte hunnit skriva så mycket men tränar på! I måndags körde jag ett hemmaträningspass, i tisdags löptur med barnvagn och igår hemmaträning igen. Vågade öka på vikterna lite nu vilket känns i kroppen :p gjorde bland annat kettelbellsvingar och sumolyft så har ganska redig träningsvärk i rumpa och baksida ben :D

Idag var jag med på mammaträning. Bebisen var på strålande humör och ”sjöng med” i låtarna och kikade på alla som tränade, så jag kunde vara med på hela passet från början till slut!
 
Jag kom ifrån att hålla koll på träningstråden. Så dumt.
Träningen har iaf fortgått ganska bra. Sprungit 15 km några gånger, fick galet ont i foten (gissar på nån inflammation), läkt ut det och börjar komma igång igen.
Kör på som vanligt på Friskis nån/några gånger i veckan. Roligast i höst var träningshelgen i Globen när Friskis fyllde 40 år. 3000 träningsnördar samlade!
Och förresten, jag ändrar mig. Bäst är att jag precis fick veta att jag är antagen till att bli power hour-instruktör. :banana:
 
Jag kom ifrån att hålla koll på träningstråden. Så dumt.
Träningen har iaf fortgått ganska bra. Sprungit 15 km några gånger, fick galet ont i foten (gissar på nån inflammation), läkt ut det och börjar komma igång igen.
Kör på som vanligt på Friskis nån/några gånger i veckan. Roligast i höst var träningshelgen i Globen när Friskis fyllde 40 år. 3000 träningsnördar samlade!
Och förresten, jag ändrar mig. Bäst är att jag precis fick veta att jag är antagen till att bli power hour-instruktör. :banana:
Vad roligt! :) Grattis! :banana:

Berätta vad det innebär! Jag vet som vanligt inget om det.
 
I går körde jag 45 min motståndsvariation på cykeln på gymmet. 21 km och god känsla i kroppen.
I dag blev det spinning med annan instruktör än vanligt. Kroppen var helt med på noterna och kicken jag fick efter en ståsekvens på 8 min i rejält tempo var häftig.
 
I går körde jag 45 min motståndsvariation på cykeln på gymmet. 21 km och god känsla i kroppen.
I dag blev det spinning med annan instruktör än vanligt. Kroppen var helt med på noterna och kicken jag fick efter en ståsekvens på 8 min i rejält tempo var häftig.
Jag blir så fascinerad av att du kan cykla så länge! Det är för mig helt obegripligt hur man kan hålla på längre än 5 min. Jag håller på att krevera av tristess efter bara ngn minut. Så hatten av för dig som tränar på så flitigt!

Imorgonbitti ska jag dock, trots det sagda, försöka cykla en stund. Är ensam hemma med barnet och behöver röra på mig. Men jag tvivlar på att jag kommer orka ngn längre stund. Jag har nog inte tillräcklig självdisciplin för att göra ett ordentligt pass.
 
Jag blir så fascinerad av att du kan cykla så länge! Det är för mig helt obegripligt hur man kan hålla på längre än 5 min. Jag håller på att krevera av tristess efter bara ngn minut. Så hatten av för dig som tränar på så flitigt!

Imorgonbitti ska jag dock, trots det sagda, försöka cykla en stund. Är ensam hemma med barnet och behöver röra på mig. Men jag tvivlar på att jag kommer orka ngn längre stund. Jag har nog inte tillräcklig självdisciplin för att göra ett ordentligt pass.

Eftersom foten pajade så blev cykel enda alternativ till motion. Spinning är ju väldigt som tur är.
Hade gärna joggat kortade sträckor men ute är det halkigt och har för kass balans/för feg för löpband.
 
Ho ho, efter trilskande pannlampor och trasiga fötter och mycket att göra - nu väntar bättre tider igen! Pannlampan är reklamerad och utbytt så nu har jag igen ljus som på en landningsbana för flyget. Den stukade foten är inte fullt återställd men klarade dock + 10 000 bara lätt haltande steg igår för första gången på ett par veckor. Och sammanhängande julledigt väntar runt hörnet.

Löpningen kommer inte att vara möjlig på ett tag än, men jag hoppas SÅ att både foten och vädret ska vara bra nog för att klara både ett antal ridpass och lite längre promenader med massor av fågel- och naturfotografering över julhelgerna. Och att cykel eller spinning + crosstrainer kan börja styra upp konditionen tills foten håller att springa på igen. Kommer dock inte heller att ta någon risk så länge det är halt. Men jag är träningssugen! :bump:
 
Vad roligt! :) Grattis! :banana:

Berätta vad det innebär! Jag vet som vanligt inget om det.
Tack!
Det är högintensivträning med medicinboll, som cirkelfys men man är på sin plats hela tiden. Tre loopar med 11 övningar, första loopen 45 sek/övning och vila 15 sek. Andra loopen 35 sek med 10 sek vila och sen 25 sek utan vila.
Första gången jag testade trodde jag att jag skulle dö. :p Nu är det den bästa träningen jag vet.
 
Jag blir så fascinerad av att du kan cykla så länge! Det är för mig helt obegripligt hur man kan hålla på längre än 5 min. Jag håller på att krevera av tristess efter bara ngn minut. Så hatten av för dig som tränar på så flitigt!
Åh, precis samma för mig! För flera år sedan när jag tränade mycket på gym brukade jag värma upp 10-15 minuter på cykel. Höll på att avlida av tristess varenda gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 937
· Visningar
61 867
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 060
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 007
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 119
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp