Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte riktigt hur jag tänkte när jag åkte till gymmet dagen efter spinningen. Brukar dessutom bara träna varannan dag pga foten och nu är det dag tre i rad.
Benen är som spaghetti s lite lugnt fått det bli.
 
Ridning igår på lunchen och sen packning av massa höpåsar och det vanliga kvällspysslet med hästarna, men blev det inte igår. Idag blir det heller inget, bara massa äta :angel: Lunch med kollegorna sen innan vårt julmöte och ikväll är det årets julbord :D
 
Veckan so far är mest långa promenader. Ingen löpning på måndagen, det hann jag inte. 8 km promenad med tung packning istället. 40 min crosstrainer på tisdagen (gick oväntat trögt!) och extra lång promenad i snö och berg på onsdagen. 9 km lugnt tempo på löpbandet igår och noll motion idag. 45 min löpning i lugnt tempo i morgon och sedan vete tusan. Stor risk för vab rätt många dagar nästa vecka också och då blir det nog inte mycket tid över till någon motion... Hoppas fortfarande komma ut på en långrunda på torsdagen.
 
Jag kom ifrån att hålla koll på träningstråden. Så dumt.
Träningen har iaf fortgått ganska bra. Sprungit 15 km några gånger, fick galet ont i foten (gissar på nån inflammation), läkt ut det och börjar komma igång igen.
Kör på som vanligt på Friskis nån/några gånger i veckan. Roligast i höst var träningshelgen i Globen när Friskis fyllde 40 år. 3000 träningsnördar samlade!
Och förresten, jag ändrar mig. Bäst är att jag precis fick veta att jag är antagen till att bli power hour-instruktör. :banana:
Gud vad roligt! Grattis! Låter som en riktigt rolig sorts pass också, precis i min smak! Så då blir det utbildning och sådär nu antar jag? Blir jättespännande att ha instruktör-perspektivet här inne också ju, om du hinner, orkar och vill skriva såklart!
Idag har jag kört marklyft för första gången :bump: Svinkul!
Tjoho! Älskar marklyft! :love:

Veckan so far är mest långa promenader. Ingen löpning på måndagen, det hann jag inte. 8 km promenad med tung packning istället. 40 min crosstrainer på tisdagen (gick oväntat trögt!) och extra lång promenad i snö och berg på onsdagen. 9 km lugnt tempo på löpbandet igår och noll motion idag. 45 min löpning i lugnt tempo i morgon och sedan vete tusan. Stor risk för vab rätt många dagar nästa vecka också och då blir det nog inte mycket tid över till någon motion... Hoppas fortfarande komma ut på en långrunda på torsdagen.
Låter ju som att du har hållit igång riktigt bra ju! Ta det lugnt och njut av den aktivitet som blir, för det låter som att det är mer än väl tillräckligt - särskilt om livet dessutom är lite extra rörigt just nu.
 
Om förra veckan var en riktig höjdare träningsmässigt med massor av kul pass så har denna varit raka motsatsen. Men men... Gick efter lite velande iväg på crossfit efter jobbet idag och det var nog ett av de sämsta passen jag haft sedan jag började. Inte för att det var något fel på passet som sådant, men jag var verkligen på helt fel humör och kände redan efter uppvärmningen att jag nog inte borde ha brytt mig om att gå dit. Inte likt mig! Men jag hade lite ont i ryggen, halsen känns lite skrapig och huvudet var såsigt. Inte helt idealiska förhållanden.

Det blev mer yoga än crossfit för min del eftersom ryggen var på dåligt humör, men det var ju bra på sitt sätt! Sedan kunde jag vara med på sista delen som var:

30 push press
30 knäböj
3 varv, tidsgräns 6 minuter

Det var inte särskilt jobbigt, men kroppen känns rätt trött såhär efteråt och jag är ändå glad att jag gick dit. :)
 
Det går dåligt för mig för DET ÄR SÅ JÄVLA KALLT. Seriöst, -20 nu och jag vet inte om det är att jag inte vant mig än men jag tycker det är olidligt. Planerar flytt till skåne :angel:. Pallade inte ens promenera, äter choklad och har gjort potatisgratäng istället.
 
Det går dåligt för mig för DET ÄR SÅ JÄVLA KALLT. Seriöst, -20 nu och jag vet inte om det är att jag inte vant mig än men jag tycker det är olidligt. Planerar flytt till skåne :angel:. Pallade inte ens promenera, äter choklad och har gjort potatisgratäng istället.
Fyyy farao! Seså, iväg till Skåne med dig! Sådär kan man ju inte ha det! :eek:

Fast choklad och potatisgratäng lät rätt gott ändå, så du kanske borde stanna ett tag trots allt... Full förståelse för att du skippar löpningen dock! Hur kallt brukar det vara såhär års, och hur kallt blir det som värst?
 
Fyyy farao! Seså, iväg till Skåne med dig! Sådär kan man ju inte ha det! :eek:

Fast choklad och potatisgratäng lät rätt gott ändå, så du kanske borde stanna ett tag trots allt... Full förståelse för att du skippar löpningen dock! Hur kallt brukar det vara såhär års, och hur kallt blir det som värst?
Runt -30 brukar det bli som värst, lyckligtvis inte så många dagar dock. Det ser i alla fall ut att bli lite rimligare temperatur nästa vecka. Jag satt och kollade temperatur på olika platser söderut och kände mig avundsjuk på nollgradigt :D.
 
Gud vad roligt! Grattis! Låter som en riktigt rolig sorts pass också, precis i min smak! Så då blir det utbildning och sådär nu antar jag? Blir jättespännande att ha instruktör-perspektivet här inne också ju, om du hinner, orkar och vill skriva såklart!
Tack! Ja, det ör ett jätteroligt pass. Och jag gillar särskilt att det är utan takt eller koordination att följa, så det blir ens eget utifrån förutsättningarna man har.
Utbildning i vår, i två omgångar. Först en allmän om kroppen, träning och ledarskap och sen en specifik för power hour. Sen får jag knåpa ihop mitt eget pass utifrån vissa ramar och licensieras. Så till hösten kommer jag att leda egna pass. Ni kommer få följa med på resan. :)
 
Runt -30 brukar det bli som värst, lyckligtvis inte så många dagar dock. Det ser i alla fall ut att bli lite rimligare temperatur nästa vecka. Jag satt och kollade temperatur på olika platser söderut och kände mig avundsjuk på nollgradigt :D.
Här varnar de för "vinterkaos" imorgon. Väderleksprognosen säger 2 plusgrader :D
Tack! Ja, det ör ett jätteroligt pass. Och jag gillar särskilt att det är utan takt eller koordination att följa, så det blir ens eget utifrån förutsättningarna man har.
Utbildning i vår, i två omgångar. Först en allmän om kroppen, träning och ledarskap och sen en specifik för power hour. Sen får jag knåpa ihop mitt eget pass utifrån vissa ramar och licensieras. Så till hösten kommer jag att leda egna pass. Ni kommer få följa med på resan. :)
Haha ja, alla pass som inte kräver koordination är bra pass!

MVH Hatar Body Attack
 
Det går dåligt för mig för DET ÄR SÅ JÄVLA KALLT. Seriöst, -20 nu och jag vet inte om det är att jag inte vant mig än men jag tycker det är olidligt. Planerar flytt till skåne :angel:. Pallade inte ens promenera, äter choklad och har gjort potatisgratäng istället.
Alltså nej.... Det där ÄR ju för kallt för att motionera i! Håller med om att choklad och potatisgratäng låter mkt bättre!
 
Julbord med jobbet igår som sagt, det va roligt! Vi var hemma vid 2 :) Är lite seg idag men har ätit frukost iallafall så det rättar väl till sig snart hoppas jag. Ska rida båda islandshästarna idag, sen inget speciellt mer :)
 
Hade tänkt att springa runt en mil idag. Men redan efter 5,5 km fick jag lite känningar i knän och höfter. Så jag kortade av rundan så att jag bara sprang 6,7 km. Gick sen sista biten hem.

På nyårsafton har jag ju tänkt att springa ett motionslopp på 5 km terräng. Så jag skulle behöva springa ett par skogspass så att jag får kläm på igen hur pass mkt det tar. För jag brukar tycka det är jobbigare att springa i skogen. Fördelen är dock att det inte blåser så mkt.

Har inga ambitioner att springa ngt snabbt lopp. Jag underpresterar ofta i tävlingssammanhang. Så jag ska bara vara med för att ha roligt!
 
Haft rätt mycket träningsvärk sedan torsdagsträningen, men bokade upp mig på cirkelträning idag. Dels för att jag ville utmana mig själv med ett till intensivt pass, och dels för att min instruktör sagt att bästa boten mot träningsvärk är mer träning.

Jag vettesjutton om jag håller med henne nu i efterhand :p Har fått träningsvärk överallt nu. Fy vilket jobbigt pass! Vi kör alltid en utmaning i slutet av passet, och det var typ ingen som orkade resa sig efter :D

Får se om nästa pass blir måndag, eller tisdag när jag bokat dubbelpass.

Ons-fre är det främst yoga och pilates som gäller, men någon av dagarna blir det träning för PT med.

Nu ska jag vila!
 
Vilken härlig runda idag! Kärestan ska resa utomlands över jul och nyår så jag fick julklappen igår. En ny löpartöja/innerlager med luva. Precis lagom varm! Han håller på att återhämta sig efter en lunginflammation så vi tog det ganska långsamt. Jag kände mig bara uppvärmd efter 45 min, och hade kunnat fortsätta hur långt som helst. Härlig känsla! Hoppas att det känns så på torsdag också.
 
Jag tog en lite tur med bästa springkompisen idag. Hästen! Problemet är bara att han tycker det är lite för kul i början. Så han gör lite krombuktsprång med framben lite överallt. Men efter lite rytande från matte så höll han sig på mattan. Sprang lite drygt 4 km men med en del gångsträckor på sträckor med sämre underlag. Föll underbara stora, vita flingor under hela turen. :love: Tyvärr smälte de när de nådde marken. Men de gav härlig julkänsla! :love:
 
Spinning i dag. Ny instruktör. Passade inte mig så bra. Många väldigt snabba låtar och eftersom jag är oliksidig och dessutom har kass balans kändes det inte så bra när vi skulle spinna riktigt fort stående.
Dessutom är söndagkvällar ingen hit.
 
Så nöjd med veckan! :)

Gymmat tre gånger, spelat innebandy två gånger och sen har det blivit en del promenader. Ca 6,5 timme totalt! :D
Inga planer för veckan vad det gäller träning, men ska försöka få in så mycket som möjligt!

Skulle jobbat natt idag (först dag, sen natt) men tog ledigt nattpasset så nu myser jag i soffan med popcorn och Musikhjälpen och ser fram emot tre lediga dagar! 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 937
· Visningar
61 896
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 072
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 017
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 147
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp