Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade oturen att åka på ngt ytterligare virus el dyl direkt efter influensan så jag har feber igen. Blir således ett långt träningsuppehåll och def inte ngt backlopp. Men ska försöka hitta ngt nytt lopp att se fram emot när jag väl är frisk igen.

Men vilket skit!
Tråkigt med loppet :( Jag som sett fram emot en rapport. Försöker ladda lite inför vårruset på 5 km och jag vet ju att jag fixar det lätt men min sociala fobi är verkligen ett hinder i såna här fall. Jag tänkte tanken förra året med, och har lekt med tanken några år tidigare med. Kommer aldrig bli av känner jag :crazy:
Har ni några andra lopp inom rimlig tid du kan delta i?
 
Nu är det ett tag sen jag skrev här insåg jag :) jag har blivit förkyld... Och har sagt upp mitt träningskort eftersom jag ska utomlands och plugga under vårterminen :bump: så fram tills jag åker om 10 dagar så får jag nöja mig med hundpromenader men det ska nog gå bra det också. När jag gjort mig lite hemmastadd på pluggorten så ska jag utforska träningsmöjligheterna där i stället!

Men vad roligt!
Hoppas det finns gott om träningsmöjligheter där för dig :)
 
Men vilket skit!
Tråkigt med loppet :( Jag som sett fram emot en rapport. Försöker ladda lite inför vårruset på 5 km och jag vet ju att jag fixar det lätt men min sociala fobi är verkligen ett hinder i såna här fall. Jag tänkte tanken förra året med, och har lekt med tanken några år tidigare med. Kommer aldrig bli av känner jag :crazy:
Har ni några andra lopp inom rimlig tid du kan delta i?
Ja, det känns verkligen supertråkigt. Hade verkligen sett fram emot det. Jag tror det hade varit en riktigt häftig upplevelse. Finns ett traillopp i mars som jag funderar på. Men jag går inte riktigt igång på det av ngn anledning. Men det är möjligt att jag anm mig ändå. Får se.

Hoppas du kan få komma ut på ngt lopp ngn gång. :heart Det är en jättehäftig känsla att vara omringad av så mga likasinnade.
 
I nya föreningen där jag bor finns gym och relax man kan nyttja för 200kr/år. Och där finns löpband, som jag eg tycker är förfärligt tråkigt men nödvändigt om jag ska kunna springa som planerat denn tiden på året. Så jag betalade denna hiskeliga summa och kan numera inte ens skylla på att det är långt till gymmet. :p Imorgon ska jag spana in det. :)
Oj, vad lyxigt!! :) :love:
 
Jag hade oturen att åka på ngt ytterligare virus el dyl direkt efter influensan så jag har feber igen. Blir således ett långt träningsuppehåll och def inte ngt backlopp. Men ska försöka hitta ngt nytt lopp att se fram emot när jag väl är frisk igen.
Nämen fy bövelen vad tråkigt! Stackars, stackars dig! :(
Nu är det ett tag sen jag skrev här insåg jag :) jag har blivit förkyld... Och har sagt upp mitt träningskort eftersom jag ska utomlands och plugga under vårterminen :bump: så fram tills jag åker om 10 dagar så får jag nöja mig med hundpromenader men det ska nog gå bra det också. När jag gjort mig lite hemmastadd på pluggorten så ska jag utforska träningsmöjligheterna där i stället!
Åh vad spännande! Törs man fråga vart du ska?
I nya föreningen där jag bor finns gym och relax man kan nyttja för 200kr/år. Och där finns löpband, som jag eg tycker är förfärligt tråkigt men nödvändigt om jag ska kunna springa som planerat denn tiden på året. Så jag betalade denna hiskeliga summa och kan numera inte ens skylla på att det är långt till gymmet. :p Imorgon ska jag spana in det. :)
Oj, hade du verkligen råd med det? Skämt åsido, vilket drömläge! :love:
 
Idag är tanken ridning på lunchen :) Äldsta dottern kan äntligen åka till skolan igen och yngsta dottern ska hänga med farmor. Har en extra hund här idag också, tanken är att jag ska vara dagmatte åt honom ibland, så vi får se hur det går att ha med båda när jag rider. Han är van att följa med sin matte på ridturer men det blir ju skillnad med nytt ställe och ny människa att lyssna på :p
 
I måndags blev det vilodag med 40 min promenad.
I tisdags så blev det 1 h pw och 40 min i varierande tempo på löpbandet då det kändes som jag stretchat ena vaden dåligt sen söndagspasset så blev 5 min pw-tempo och 5 min springtempo och en stund i bastun + armhävningar och plankan.
Igår 1 h pw och sedan 21 km cykling på gymmet.
Får se vad som händer idag men tror det blir lite styrka :)
Mitt gym har en app där man kan köra utmaningar. Funderar på att ta två av dom nu när jag känt efter om det är något för mig. 30 dagar med armhävningar och 30 dagar med plankan. Är lite olika övningar varje dag och olika längd. Det är ju något man fixar under dagen med även om man inte tänkt sig ett regelrätt träningspass.
 
Har skottat snö utav bara helsike i flera dagar, himla bra träning! :D

Igår blev det lite vardagsmotion i form av stalljobb och idag vågade jag mig på en lugn liten löptur med barnvagnen. Tungt som tusan pga dåligt plogade gångvägar och lång paus från löpning pga evighetsförkylning som aldrig ger sig men det kändes bra efteråt! :up: Fick gå lite på några ställen där det var lite väl mycket snö. Får se om maken kan ta hand om lillkiddot på söndag så jag kan springa en sväng utan vagn!
 
Vet inte om detta hör hit, men kan nog tycka det hör till hälsa i alla fall :D

Jag får nytt skrivbord och ny kontorsstol idag :banana: Höj- och sänkbart skrivbord och en bättre stol som är högre i ryggen. Detta kommer vara toppen för min kropp och jag ska verkligen försöka stå upp flera ggr per dag även fast det inte bli hela tiden :)
 
Vet inte om detta hör hit, men kan nog tycka det hör till hälsa i alla fall :D

Jag får nytt skrivbord och ny kontorsstol idag :banana: Höj- och sänkbart skrivbord och en bättre stol som är högre i ryggen. Detta kommer vara toppen för min kropp och jag ska verkligen försöka stå upp flera ggr per dag även fast det inte bli hela tiden :)
Åh, jag fixade ett sådant i somras och det är så himla skönt verkligen! Jag fokuserar mycket bättre och har mindre ont i kroppen. Ibland kan det vara svårt att komma ihåg att ställa sig upp, men jag brukar försöka se till att det blir nån timme om dagen i alla fall.
 
Åh, jag fixade ett sådant i somras och det är så himla skönt verkligen! Jag fokuserar mycket bättre och har mindre ont i kroppen. Ibland kan det vara svårt att komma ihåg att ställa sig upp, men jag brukar försöka se till att det blir nån timme om dagen i alla fall.

Ja det ska bli underbart! Det är svängt också och bredare än det jag har nu så jag kommer få mycket bättre plats med laptop, två skärmar, tangentbord och ibland har jag ett par pärmar på skrivbordet och det är trångt nu :p Sen sitter jag inte normalt för fem öre. Gärna i skräddarställning eller med ett eller två ben under mig, eller som nu med ett ben under mig och ett uppdraget :angel: Så jag tror det blir nyttigt att få varva med att stå någon timme per dag :D
 
Lyckades få in veckans andra pass tack vare hemmajobb och lunchträning. Har aldrig gjort så många burpees i hela mitt liv :wtf:

Vi började med en massa teknikjobb i ringarna där jag nu kommit så långt att jag kan göra ett gäng pull-ups med falskt grepp. Senast jag provade det var i oktober någon gång och då kändes det helt omöjligt, så det var skoj att se att jag har utvecklats lite! Och efter detta kom burpees... Massor av burpees. 200 hopprepshopp följt av 50 burpees, och så gjorde vi två omgångar av det. Snacka om att det byggde pannben att komma till burpee nummer 30 och veta att man fortfarande hade 70 kvar! :yuck:

Tror att det här får avrunda träningsveckan faktiskt. Vi kommer att tillbringa helgen hos min bror i Göteborg, så jag ska prioritera att umgås med honom och hans flickvän. Sedan fortsätter vi ner till mina föräldrars sommarhus på måndag och tillbringar resten av veckan där, så det blir ingen crossfit nästa vecka men väl promenader på stranden, styrketräning på byns enda gym och kanske till och med en liten löptur eller två! Massor av semlor, svenskt bröd, lösgodis och annat gott kommer det också att bli :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 540
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 973
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 943
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 002
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp