Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sprang på stranden idag, tungt och jag hade lite kasst med energi. Vet inte om det är att det blir lite mycket mat och vin på dagarna, att jag springer på tom mage tidigt på morgonen, att jag är allmänt trött i benen efter allt knatande i backar eller om jag helt enkelt inte har styrka nog att springa i sand?
 

Bifogade filer

  • D3306E56-FFB4-41D0-ACEF-DA2888150A75.png
    D3306E56-FFB4-41D0-ACEF-DA2888150A75.png
    51,6 KB · Visningar: 31
Sprang på stranden idag, tungt och jag hade lite kasst med energi. Vet inte om det är att det blir lite mycket mat och vin på dagarna, att jag springer på tom mage tidigt på morgonen, att jag är allmänt trött i benen efter allt knatande i backar eller om jag helt enkelt inte har styrka nog att springa i sand?
Kanske en kombination av alla? Jag tycker dock att det är en bra snittid för att vara i sand.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag hänger verkligen inte med i tråden, men heja alla som tränar på! :banana:

Jag har kommit in i en period med högre motivation till typ allt, inklusive träning. Tack vare ljuset, tror jag :love: Varierar styrketräning, löpning, yoga, promenader. På låg nivå som vanligt :D Senaste träningspasset var löpning i onsdags, intervaller 4x4 minuter med 4 minuter gåvila mellan. Plus jogg före och efter. Gick bra men riktigt jobbigt!
 
Är dålig på att skriva men jag tränar på! :up: I måndags sprang jag 4 km med kiddot i vagnen, i tisdags stallpyssel (kanske snarare vardagsmotion, men jag mockar ändå tre boxar och bär vatten till tre hästar så jag räknar det som lite träning :angel:) i onsdags 4 km igen med vagnen och i torsdags hemmaträningspass.

Igår fick jag hjälp med barnpassning så passade på att springa 6 km utan vagn! :up: Vad stark jag känner mig i uppförsbackarna när jag inte har vagnen! Med vagnen stapplar jag typ upp och det känns som en snabb avlivning vore det mest humana :p men utan vagn orkar man ju liksom kuta på lite uppför! Såå härligt!
 
Tävling med lilla hunden idag, var hemma strax efter 17 så sen var det bara att byta om och dra till gymmet. Kändes otroligt bra vilket jag inte förväntade mig så la på vikt på både rodd, utfall med rotation och sido-core :) Nu har jag ätit en stor portion pasta och ska slappa i soffan resten av kvällen :D
Imorgon blir det långpromenad med hundarna och kanske ett rörlighetspass på gymmet.
 
Lite enahanda träningsrapporter från mig - men rullskidorna är fortfarande i rullning. :) 54 km avklarade med kvällens pass, så bara sex rundor kvar på vasan nu! Kör en 6 km runda som jag gillar och som är någorlunda ok sett till trafiken.

Snitthastigheten är inte mer än 10 km/h men det blir ju några stopp pga trafiken och ett par ställen att vända på. Maxhastigheten har däremot kommit upp i nästan 18 km nu, kan nog våga komma upp i 20 men behöver öva liiiiite mer på att kunna bromsa någorlunda balanserat från hög fart. Det känns än så länge enklare att bredda ställningen in i bromsläget när det rullar på lite långsammare.

Men jävlar vad det är roligt att staka på sådär allt vad man orkar och sedan verkligen våga "glida" utför! :love:
 
Lite enahanda träningsrapporter från mig - men rullskidorna är fortfarande i rullning. :) 54 km avklarade med kvällens pass, så bara sex rundor kvar på vasan nu! Kör en 6 km runda som jag gillar och som är någorlunda ok sett till trafiken.

Snitthastigheten är inte mer än 10 km/h men det blir ju några stopp pga trafiken och ett par ställen att vända på. Maxhastigheten har däremot kommit upp i nästan 18 km nu, kan nog våga komma upp i 20 men behöver öva liiiiite mer på att kunna bromsa någorlunda balanserat från hög fart. Det känns än så länge enklare att bredda ställningen in i bromsläget när det rullar på lite långsammare.

Men jävlar vad det är roligt att staka på sådär allt vad man orkar och sedan verkligen våga "glida" utför! :love:
Vad härligt det låter! Bra jobbat! :):banana:
 
Tog en löprunda ca 5 km, främst på skogsstig, nu på morgonen. Maken fick ta hand om kidsen och det gick jättebra även med bebisen :) såå härligt, jag älskar att springa i skogen och kändes som maken fick lite nytt självförtroende nu när han insåg att han klarar sig alldeles utmärkt med bebisen också om han bara försöker. Lär bli mycket löpning nu närmsta tiden så de får öva fortsätta öva på det :angel::angel:
 
HÅR. Som vanligt när jag är hos frissan kommer diskussionen upp om hårtvätt. Jag har alltid tvättat håret ofta och varje gång jag motionerar blir jag genomsvettig i håret. (Svettas lätt)
Hur gör ni? Är det bättre för håret att bara skölja med vatten och skippa schampo ibland? Känner inte för att anpassa träningen pga att håret blir svettigt.
 
I tisdags drog jag igång träningen igen efter en tio-tolv dagar utan träning på grund av förkylning. Fick feeling och gick på spinning. :D I torsdags styrketränade jag med en kollega, körde dock bara knäböj och militärpress och inte sådär extremt mycket eller tungt. Fredag och idag var jag på spinning igen. :D Skulle egentligen ha tränat med svägerskan i helgen, men hon vurpade i en trappa i fredags och var i slag att träna.

Till veckan är planen att styrketräna måndag och torsdag och att gå på spinning tisdag och lördag. Och så många timmar utomhus, nu när solen faktiskt börjar värma. :love:
 
HÅR. Som vanligt när jag är hos frissan kommer diskussionen upp om hårtvätt. Jag har alltid tvättat håret ofta och varje gång jag motionerar blir jag genomsvettig i håret. (Svettas lätt)
Hur gör ni? Är det bättre för håret att bara skölja med vatten och skippa schampo ibland? Känner inte för att anpassa träningen pga att håret blir svettigt.

Jag är så sunkig av mig att jag bara tvättar håret ett par gånger i veckan och passar på att göra det efter de svettigaste passen. Annars har jag det bara uppsatt under träningen och kör vid behov lite torrschampo efteråt. Om jag känner mig föör sunkig har jag ibland bara sköljt av och kört med balsam, det kanske kan vara ett alternativ?
 
HÅR. Som vanligt när jag är hos frissan kommer diskussionen upp om hårtvätt. Jag har alltid tvättat håret ofta och varje gång jag motionerar blir jag genomsvettig i håret. (Svettas lätt)
Hur gör ni? Är det bättre för håret att bara skölja med vatten och skippa schampo ibland? Känner inte för att anpassa träningen pga att håret blir svettigt.
Jag tvättar max 3 gånger i veckan, jag tvättar när det börjar bli fett och inte innan.
 
Jag är så sunkig av mig att jag bara tvättar håret ett par gånger i veckan och passar på att göra det efter de svettigaste passen. Annars har jag det bara uppsatt under träningen och kör vid behov lite torrschampo efteråt. Om jag känner mig föör sunkig har jag ibland bara sköljt av och kört med balsam, det kanske kan vara ett alternativ?
Ja det är ngt sånt jag funderar på. Håret blir alltså genomblött alla motionspass. Så skölja måste jag.
 
I tisdags drog jag igång träningen igen efter en tio-tolv dagar utan träning på grund av förkylning. Fick feeling och gick på spinning. :D I torsdags styrketränade jag med en kollega, körde dock bara knäböj och militärpress och inte sådär extremt mycket eller tungt. Fredag och idag var jag på spinning igen. :D Skulle egentligen ha tränat med svägerskan i helgen, men hon vurpade i en trappa i fredags och var i slag att träna.

Till veckan är planen att styrketräna måndag och torsdag och att gå på spinning tisdag och lördag. Och så många timmar utomhus, nu när solen faktiskt börjar värma. :love:
Visst är det kul med spinning!
 
Idag har jag också kompletterat mitt lätt besatta rullskidande med ett par härliga ridpass i vårsolen. :) Kom aldrig riktigt igång efter min egen fotskada förrän den ene drog på sig en akut hovböld som varit seg att läka ut riktigt.

Men igår stod han och studsade upp och ner i hagen när jag släppt ut dem, och tittade uppfordrande på mig som att "människan, nu MÅSTE vi bara sätta igång igen, titta själv så mycket spring det är i alla mina ben! Du måste hjälpa mig med det!".

Jag vet ingen som alstrar energi som den hästen, själv känner jag sällan mig på det sättet när jag haft ett långt uppehåll från att springa. :D Så nu blev det åka av - det var en bra helkroppsträning att dels rykta två fällande lermonster och sedan försöka hålla igen så det inte blev kapplöpningsgalopp hela vägen på vilddjuret.

Laddar nu för veckans sista skidpass när mörkret lagt sig. Oxberg, vi ses snart!
 
Men gud vad grymt! Jag kommer aldrig att begripa hur man bara kan pinna på sådär i en halv evighet, så jag är sjukt imponerad! :bow:

Tack!
Det blev ett rus av att komma i mål och adrenalinet i hjärnan innan dess.. Skulle tro du får rätt bra rus av att få en bra tid på dina crossfitpass när ni kör i grupp. Gissar vi får samma känsla. Och jag fattar inte hur du orkar med alla burpees :laugh: Men du pinnar väl på antar jag ;)

Imponerande att orka springa så långt på löpband! :banana: Jag springer en del på löpband också men då är det för att jag inte tar mig ut pga t.ex ensam med ungarna eller dåligt underlag ute. Men längre än milen har jag inte sprungit på löpband. Det är sanslöst tråkigt :p

Jag tycker det är helt okej faktiskt men förstår att vissa inte gillar det. På mitt gym har de dock typ 5-6 stora tv med olika kanaler på så man kan kolla samtidigt. Jag kollar på serier på mobilen så är det bara något bra att kolla på så går en timma snabbt :)
Ska jag springa kortare än vad ett program är så lyssnar jag på musik istället och sjunger med i huvudet :D
Men mycket roligare att springa i skogen!
 
HÅR. Som vanligt när jag är hos frissan kommer diskussionen upp om hårtvätt. Jag har alltid tvättat håret ofta och varje gång jag motionerar blir jag genomsvettig i håret. (Svettas lätt)
Hur gör ni? Är det bättre för håret att bara skölja med vatten och skippa schampo ibland? Känner inte för att anpassa träningen pga att håret blir svettigt.
Jag vägrar tvätta håret innan det börjar kännas fett, så jag tvättar det max 3 gånger i veckan. Brukar bara skölja bort det värsta efter träningspass de dagar då jag inte tvättar håret.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
95 96 97
Svar
1 928
· Visningar
61 550
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
63 975
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
57 952
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 025
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp