Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom faktiskt iväg och tränade igår, köpt nytt gymkort nu också på 24/7.
Blev lite pushpress upp till 60 kg, mark blev en trea på 150 egentligen skulle jag kört åttor på 130 men eftersom jag inte tränat på ett tag så får jag satsa på det nästa vecka, lite rodd, lite benpress och lite bänk. Idag är jag öm i bröstet och en axel så värmde troligen lite dåligt i bänken. Idag tänkte jag försöka komma iväg och köra lite flås :p.
 
Kom faktiskt iväg och tränade igår, köpt nytt gymkort nu också på 24/7.
Blev lite pushpress upp till 60 kg, mark blev en trea på 150 egentligen skulle jag kört åttor på 130 men eftersom jag inte tränat på ett tag så får jag satsa på det nästa vecka, lite rodd, lite benpress och lite bänk. Idag är jag öm i bröstet och en axel så värmde troligen lite dåligt i bänken. Idag tänkte jag försöka komma iväg och köra lite flås :p.

150 i mark, jäklar vad stark! :) Jag har precis tagit mig över 100 kg i mark :p
 
Och jag är sjuk igen... Kändes lite konstigt på spinningen igår morse, gick en lunchpromenad som kändes som vilken promenad som helst. När jag kom hem på kvällen var det som att luften gick ur mig och någon timme senare hade jag 38,7 i feber. Var ju för fan bara några veckor sen jag var sjuk sist... :(
 
Här är det samma elände. Blir aldrig frisk. Men visade sig vara allvarlig lunginflammation och jag blir förmodligen inlagd. Men med rätt vård nu så ska jag väl äntligen bli frisk igen.

Är iaf väldigt kul att läsa om all er träning!
 
Usch krya på er @Tassetass och @Saigon :(:heart

Mycket sjukdomar nu! Här omkring där jag bor är många sjuka i influensa, både barn och vuxna. Äldsta dottern fick en släng av det förra veckan och var riktigt kass i feber ett par dygn. Yngsta dottern fick en febersläng på fredag em och kväll men sen inget mer än lite snorig och hostig. Vi vuxna i huset har klarat oss än så länge.
 
Usch krya på er @Tassetass och @Saigon :(:heart

Mycket sjukdomar nu! Här omkring där jag bor är många sjuka i influensa, både barn och vuxna. Äldsta dottern fick en släng av det förra veckan och var riktigt kass i feber ett par dygn. Yngsta dottern fick en febersläng på fredag em och kväll men sen inget mer än lite snorig och hostig. Vi vuxna i huset har klarat oss än så länge.

Här klarar sig dottern i vanlig ordning. Hon är lite snorig, men inte mer än så. Skitungen blir nästan aldrig sjuk (och blir hon det bränner hon av det på ett dygn), men hon drar hem allt till mig och maken. :meh:
 
Här klarar sig dottern i vanlig ordning. Hon är lite snorig, men inte mer än så. Skitungen blir nästan aldrig sjuk (och blir hon det bränner hon av det på ett dygn), men hon drar hem allt till mig och maken. :meh:

Här är det alltid yngsta dottern får allt men den äldsta får sällan nåt. Nu åkte dock båda på både magsjukan och influensan under februari. Jag var förkyld i slutet av januari men ingen feber, så bara vanlig förkylning. Maken är fan aldrig sjuk! :meh:
 
Och jag är sjuk igen... Kändes lite konstigt på spinningen igår morse, gick en lunchpromenad som kändes som vilken promenad som helst. När jag kom hem på kvällen var det som att luften gick ur mig och någon timme senare hade jag 38,7 i feber. Var ju för fan bara några veckor sen jag var sjuk sist... :(
Här är det samma elände. Blir aldrig frisk. Men visade sig vara allvarlig lunginflammation och jag blir förmodligen inlagd. Men med rätt vård nu så ska jag väl äntligen bli frisk igen.

Är iaf väldigt kul att läsa om all er träning!
Åh men fy! Krya på er båda två och hoppas att vården får ordning på dig @Saigon! Det låter inte alls trevligt! :turd:
 
Här är det samma elände. Blir aldrig frisk. Men visade sig vara allvarlig lunginflammation och jag blir förmodligen inlagd. Men med rätt vård nu så ska jag väl äntligen bli frisk igen.

Är iaf väldigt kul att läsa om all er träning!

Fy fan, jag har inget att klaga på jämfört med det där. :crazy: Kram!!
 
Jag sitter här och försöker bestämma mig om jag ska ta mig iväg på vad som ser ut att vara ett riiiiktigt svinigt crossfitpass, eller inte... Är trött, på dåligt humör, stressad och har både huvudvärk och magkatarr. Vill helst av allt bara gå hem och begrava mig i sängen med en massa choklad och ett stort glas rödvin :o

Men nu när jag läste om de stackars sjuklingarna så känner jag att jag nog måste gå och träna ändå, eftersom jag faktiskt kan! Såatteee jag ger mig väl iväg och gör det här nu då:

Screenshot 2019-02-27 at 16.08.59.png

:wtf:

Önska mig lycka till, för det kommer jag ta mig tusan att behöva!
 
Fy fanken vilka trista sjukrapporter! Mot en rejäl lunginflammation och influensa/feber är det inte mycket att göra mer än rätta in sig i sjukläget. Jag vill ju ändå tro att en vältränad person repar sig snabbare och enklare än soffpotatisarna när vi väl åker på något elände. Men är eländet tillräckligt eländigt så kan det förstås vara drygt ändå.

Lycka till både i sjukstugorna och med mördarpasset @Mineur ! (Blotta tanken på 100 burpees är nog för att få mig att känna mig matt.) :eek:

Jag kör också ett pass i kväll för att jag kan, och för att jag gjorde ett nytt snabbhetsrekord igår igen, OCH för att det bara är fyra (4) pass och 22 ynka rullskide-km kvar till målgång nu. :D Och för att jag har anmält mig till Änglamilen i slutet på maj och vill börja springa snart igen!
 
I måndags hade jag välförtjänt vila och tog bara en promenad. Igår blev det en pw på förmiddagen, 5 km löpning och ett styrkepass på gymmet.
Idag en pw och så simmade jag 1250 m.
Kört min planka och squats utmaning med. Idag är det vila från plankan men innan kvällen är över ska jag ha gjort 90 squats.

Hållet öppet för morgondagen men hade velat springa. Tänkte mig 5 km som max eftersom benen fick jobba hårt förra veckan. Men maken måste hoppa in på extra jobbresor denna veckan så kommer tidigast till gymmet på söndag igen om han kommer hem i tid. Så får passa på imorgon när jag har möjlighet.
 
Tränade vovvarna idag i agility, blev flåsig efter att ha kört alla tre i ett sträck två varv var runt banan.

Åkte till gymmet och joggade fem minuter lugnt, väldigt lugnt på löpbandet men det var sjukt jobbigt iallafall och sen en kvart crosstrainer. Kändes väldigt jobbigt, tänkte att det kan vara så att förkylningen inte riktigt släppt. Hinner typ ut i bilen och blir dunder snörvlig, känner mig febrig har huvudvärk och täppt, att träna kondition är ju livsfarligt tydligen :yuck:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 969
· Visningar
63 376
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 584
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 378
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 839
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp