Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag avrundade träningsveckan med att rida två hästar - uteritt med den stora och dressyrpass på banan med den lilla. Nu är jag sådär härligt trött i kroppen som man bara blir efter flera timmar i stallet med massor av frisk luft och rörelse! :love:

Planen för veckan som kommer är att låna sambons gymkort på tisdag och köra lite styrketräning i egen regi (skippar crossfit då passet innehåller två övningar som jag vet är dåliga för min rygg) och crossfit onsdag + ev torsdag. Hinner/orkar nog inte med så mycket mer än det tyvärr, men huvudsaken är att det känns roligt och att jag inte behöver hetsa för mycket för att hinna med! :)
 
Denna veckans träning bestod av 1 mil pw, 3 h promenad, 1 h crosstrainer och 33 km löpning. Utöver det 2 pass styrka på gymmet samt mina utmaningar varje dag med squats och plankan. Typ halvvägs nu med utmaningarna :)

Allra bästa var givetvis halvmaran!

Var på gymmet idag och tog ett pass styrka. Lite olika övningar och försökte hålla det mesta till överkroppen då benen fått jobba hårt i veckan.
Kommer nog simma ett pass kommande vecka :)
 
Ridtur med äldsta dottern igår :) Jag tog shettisen som hanshäst också och hunden var med som vanligt så vi var ute hela gänget :love:

På kvällen blev det gym. Kände mig trött och svag. Men bänkade 40kgx1x2 som max i alla fall. Körde lite annat också.

Sammanfattar förra veckan med två löppass, tre styrkepass, sju ridpass och någon promenad. Bra vecka! :banana:

Idag ska jag rida på lunchen. Får se om det blir någon träning ikväll eller om det får bli vila.
 
Nej, det här går inte bra. Tån läker inte, fick veta av en vän att den kanske behöver opereras så ska ringa VC idag och rådfråga. Nya skorna gav skavsår som läker långsamt och nu är jag inne på elak förkylning dag 10. Försöker se ljuset i tunneln! Funderar på att shoppa mer träningskläder i någon form i av desperation för att inte tappa glöden..
 
SKOR: Förr hade jag Nikeskor. Älskade dom. Helt suverän stötdämpning. Men så hände något. Dom tillverkar inte en enda stabil sko? Alla är lätta och helt utan stöd. Varför?
Vad har ni för skor?
Jag har blivit piskad att köpa Asics. Idag är jag glad för jag hittade ett par som kändes som gamla Nike.
CF1D82EF-B2A6-4B19-9F71-AE1B8D813ED2.jpeg
 
HÅR. Som vanligt när jag är hos frissan kommer diskussionen upp om hårtvätt. Jag har alltid tvättat håret ofta och varje gång jag motionerar blir jag genomsvettig i håret. (Svettas lätt)
Hur gör ni? Är det bättre för håret att bara skölja med vatten och skippa schampo ibland? Känner inte för att anpassa träningen pga att håret blir svettigt.

Jag tvättar håret mer eller mindre varje dag :o Nån dag hoppar jag över men minst 5 dagar i veckan tvättar jag håret.
 
SKOR: Förr hade jag Nikeskor. Älskade dom. Helt suverän stötdämpning. Men så hände något. Dom tillverkar inte en enda stabil sko? Alla är lätta och helt utan stöd. Varför?
Vad har ni för skor?
Jag har blivit piskad att köpa Asics. Idag är jag glad för jag hittade ett par som kändes som gamla Nike.Visa bifogad fil 25918

Jag har gått över till Nike från Asics. Nikeskorna jag har nu sitter mycket bättre på mina långsmala fötter än de Asicsmodeller jag testat innan. Sprungit många mil i mina Nike och dom är toppen fortfarande. Jag behöver känna både stöd och dämpning pga slappa fotleder.
 
SKOR: Förr hade jag Nikeskor. Älskade dom. Helt suverän stötdämpning. Men så hände något. Dom tillverkar inte en enda stabil sko? Alla är lätta och helt utan stöd. Varför?
Vad har ni för skor?
Jag har blivit piskad att köpa Asics. Idag är jag glad för jag hittade ett par som kändes som gamla Nike.Visa bifogad fil 25918
Nike structure är stabila. Dom kör jag på som behöver extra stöd. Eller odyssey.
 
Jag har gått över till Nike från Asics. Nikeskorna jag har nu sitter mycket bättre på mina långsmala fötter än de Asicsmodeller jag testat innan. Sprungit många mil i mina Nike och dom är toppen fortfarande. Jag behöver känna både stöd och dämpning pga slappa fotleder.
Vad är det för modell? Om du har hittat Nike med dämpning?
 
Körde styrka med PT idag. Ben och axlar. Höjde vikten i militärpress och har börjat med benböj med skivstång och körde benpressmaskinen. Fick även köra på maxvikt fast i slow motiontempo och fy för vad jobbigt det var. Inte ofta jag ser mina ben skaka :o

Någon mer som ska spinna till vasaloppet på söndag? Jag har bokat ett sådant pass :D

Sen hade de halva priset på allt på Reeboks outlet på webshoppen så klickade hem lite nya träningskläder, har inte alls fullt i den garderoben redan :angel:
 
Har inte tränat på snart två veckor! :arghh:
Åkte på semester till Gran Canaria där jag hann bli förkyld, kom hem fortfarande förkyld och var på hundtävling hela helgen. Nu börjar jag känna mig ok så morgondagens projekt blir att försöka ta sig förbi gymmet.
 
Förutom ridningen på lunchen igår blev det en kort löprunda. Sprang fram och tillbaka i gatljusen bara och det blir ca 2,5 km :) Försökte hålla uppe tempot istället. Att springa snabbare är mitt fokus ett tag nu, distansen är inte lika viktig.

Idag ska jag faktiskt jobba på kontoret i stan så ingen ridning på lunchen. Ev ridning ikväll eller om jag bara ägnar mig åt att måla i gymmet, vi får se :)
 
45 min löpning med hundarna idag. Började i bra tempo men orkade inte hålla det. Drog på lite på slutet för då piggnade benen till igen. Trött och stel, men skönt ändå i vårsolen.

Om jag känner mig okej blir det tempo på fredag. Ska cykla 4 mil både lördag och söndag så det får räcka med motion för den här veckan :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
97 98 99
Svar
1 963
· Visningar
62 662
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 258
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 156
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
70 341
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp