Bukefalos 28 år!

Träning, hälsa och kost 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har det blivit ett yogapass, ett styrkepass, en lite lugnare (svinkall!) promenad, en powerwalk (en väldigt snabb eftersom jag hade superbråttom till vårdcentralen :D ) samt en till lugnare promenad tillbaka från vårdcentralen igen. Blev jättekorta pass i morse men jag fick passa på medan bebis var nöjd i gymmet. Gick till mamma efter vårdcentralen och då passade bebis på att sova ett långt pass. Typiskt :p
Nåja, det blev åtminstone lite gjort idag, kör efter försvarsmaktens träningsapp och gillar den skarpt.

Bra jobbat!! :up: Jag brukar alltid tänka att det är ju bättre med ett halvt pass än ingenting, när bebisen är kinkig och jag inte lyckas göra alla övningar som jag tänkt :)
 
Stalljobb idag och sedan en löptur, 7 km, med bebisen i vagnen. Blåsigt som tusan men vad bra det kändes idag! Jag börjar vänja mig vid den nya vagnen och kände mig ovanligt pigg på en lång raksträcka med uppförslut som brukar kännas rätt jobbig med vagnen. Undrar om jag fick någon bra medvind där eller om det är de 75 kanelbullarna jag proppade i mig igår :angel: men jag kände att jag kunde öka på tempot lite där idag!
 
Fy vad jag är träningssugen :arghh: Feberfri idag i alla fall men rätt sliten och hostar mycket. Planerar ingen tränings alls denna veckan utan blir det av i slutet av veckan är det en stor bonus bara.

Ska ut på en lugn ridtur med några vänner nu snart. Frisk luft, hästar och vänner hoppas jag ger mig lite ny energi :love:
 
Hänger fortfarande lite i bakgrunden men måste få dela med mig. Idag sprang jag tidigt på morgonen och nådde mitt mål.
Jag har sprungit milen under 60 min :banana:
Vilken härlig känsla det var att lyckas!
 

Bifogade filer

  • IMG_20190410_095140_209.jpg
    IMG_20190410_095140_209.jpg
    107,6 KB · Visningar: 25
Jag var på gymmet imorse och körde ett lätt kom igång-pass. Sover knappt alls just nu och ligger på energiunderskott, så träningen autoregleras kraftigt just nu.
 
Febern var tillbaka i morse och jag hostar som en dåre :arghh: Får Bara ta det jäkligt lugnt nu så det släpper för detta va inte kul. Sover dåligt pga hostan också.
Krya på dig!

Hur får ni tid till att träna och hur långa pass kör ni? Tycker knappt jag hinner någonting trots att jag är föräldraledig.
 
Krya på dig!

Hur får ni tid till att träna och hur långa pass kör ni? Tycker knappt jag hinner någonting trots att jag är föräldraledig.

Tack!

För att svara på din fråga så brukar mina styrkepass bli mellan 45 och 60 min, löptränar jag beror det ju på vad långt jag springer :) Tränar 4-5 dagar i veckan + en hög med ridpass. Rider gör jag oftast på min lunchrast men även någon kväll ibland och så på helgerna när hela familjen är ledig. Styrketräningen och löpningen gör jag på kvällen. Ungarna är såpass stora som dom kan leka själva medan vi tränar eller så är dom med, men oftast tränar vi efter dom lagt sig.
 
Hur får ni tid till att träna och hur långa pass kör ni? Tycker knappt jag hinner någonting trots att jag är föräldraledig.

Är också föräldraledig nu och Mina hemmaträningspass tar typ 40 min, löppassen 30-60 min beroende på hur långt jag springer. Jag hade jättesvårt att få tid till det förut men nu bara kör jag, oavsett hur skitigt det är hemma och om barnen verkar vara på kinkigt humör eller inte :angel: tänker att jag kan städa senare eller så kan ju faktiskt maken städa, och i 9 fall av 10 funkar det rätt bra med barnen ändå till slut :) stora barnen är på förskola tis-tor, så brukar passa på att springa med vagnen med lillbebisen då, annars får de cykla med eller leka ute och jag kutar runt kvarteret :angel: när jag kör hemmaträning brukar de titta på eller vara med. När maken är hemma tar han alla barnen ibland så jag kan springa på egen hand.

När jag börjar jobba tänker jag träna 1-2 gånger i veckan på lunchen och sen ta något löppass på helgerna :)
 
Jag har mest tid på kvällen när barnen sover, men då är jag oftast så himla trött. Men fick ihop ett pass på 30 minuter idag, med en del avbrott förvisso. Men -1kg :up:
 
I natt har jag fått sova :love: Första natten på typ en vecka som jag sovit skönt. Hostar mycket fortfarande och är orkeslös så jag får fortsätta ta det lugnt ett tag. Ska ta en mysig ridtur på lunchen för att komma ut lite och ikväll ska jag städa lite, that´s it :p Möjligtvis att jag lunkar bort till svärföräldrarna och äter pizza efter jobbet, men är inte säker på om dom vill umgås med mig när jag hostar så :D
 
Jag smyger fortfarande i bakgrunden även om jag inte tränar just nu :p har köpt Styrkebyråns nya träningsprogram Rookie och av det lilla jag kikat i det känns det BRA. Bra som i hanterbart, görbart, och tryggt. Har haft en sjukt intensiv månad där jag i princip bara varit hem och vänt igen, tungt för en som bara laddar om hemma. Blir påverkad fysiskt med huvudvärk och sömnstörningar när det är för mycket som händer så jag tillåter mig själv att ta ett par veckor med lugn och ro nu innan jag kör igång med programmet. :)
 
Det blev ett hemmaträningspass idag :up: i övrigt har jag knappt rört mig ur fläcken och ätit ärtsoppa med pannkakor OCH prinsesstårta OCH wienerbröd :o:D:d
 
Har sådan träningsvärk i armarna idag :D
Enda gången det är positivt att ha ont någonstans haha.
Har inte blivit mycket gjort idag dock, har bara blivit 4257 steg men det får gå. Nya tag i morgon igen. Kosten går bra alla fall, vägning på måndag igen så får se om det hänt något då.
 
Ännu en natt med god sömn :love: Känns som den här influensaskiten börjar lida mot sitt slut. Hostar och snorar en del än, men det är bättre!

Idag ska jag rida på lunchen och ikväll tänkte jag ställa mig och klyva lite ved faktiskt. Ska inte köra på som vanligt utan ta det lugnt :) Blir nog ingen träning alls för mig denna veckan utan ser till att bli helt frisk istället. Ridning och arbete med veden får räcka :)
 
Varit lite frånvarande pga sjukdom, för mycket jobb och allmänt opepp känsla. Sprungit ganska sporadiskt och på skitdåliga tider.

Men idag hade jag fått sova, jag hade inte ont, vädret var bra. Jag hade som plan att springa riktigt långsamt, men långt. Och det gick ju bra! Min första halvmara :banana:
9220D3B5-F125-4861-AC3C-BB272F9A4C0B.png
 
Jag vill också springa :arghh: Fint väder och jag känner mig piggare, blir riktigt träningssugen då!

Jag och maken tänkte eventuellt ta en löptur i skogen ihop på onsdag om barnen sover borta. Jag har bara sprungit asfalt hittills i år så vore gött med lite variation av underlaget :) Annars är planen att springa ett par milsrundor till och sen öka distansen. Vi har en fin väg som blir 16 km fram och tillbaka, funderar på den om ett par veckor. Jag har inte tänkt minska på styrketräningen än utan hålla i den 3 dagar i veckan och springa 1-2 dagar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
64 790
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 961
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
58 602
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 094
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Flämtningar
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp